• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4830 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۱ دي

بين‌الملل

تاكيد عربستان و روسيه بر حمايت از ثبات بازار نفت

عربستان و روسيه در نشست كميته مشترك دو كشور، بر تعهد خود به پيمان همكاري ميان كشورهاي توليد‌كننده نفت و براي حمايت از ثبات بازارهاي جهاني نفت تاييد كردند.

 

تبديل امارات به مركز دور زدن تحريم‌هاي ونزوئلا

در ماه ژوئن امريكا چند نفتكش را به خاطر حمل نفت ونزوئلا تحريم كرد. اين رويكرد يكي از بزرگ‌ترين اقدامات امريكا در راستاي تنگ‌تر كردن حلقه تحريم ونزوئلا بود. چند هفته بعد اما، يك شركت نه چندان مشهور اماراتي تملك اين تانكرها را دراختيار گرفت و نام آنها را تغيير داد و دوباره حمل نفت ونزوئلا توسط آنها را ازسر گرفت. شركت موهيت مري‌تايم، يكي از سه شركتي است كه رويترز مدعي است در نيمه دوم سال جاري در حال حمل نفت و سوخت براي ونزوئلا است. نفتكش‌هاي متعلق به اين شركت ميليون‌ها بشكه نفت توليد شده توسط شركت نفت دولتي ونزوئلا را از ماه ژوئن حمل كرده است. رويترز مي‌گويد: اين فعاليت‌ها نشان مي‌دهد كه امارات چگونه به عنوان يكي از نزديك‌ترين شركاي امريكا در خاورميانه به محلي براي كمك به ونزوئلا براي دور زدن تحريم‌هاي كاخ سفيد تبديل شده است. امريكا اميدوار است كه بتواند با قطع صادرات نفت ونزوئلا، دولت قانوني نيكلاس مادورو را در اين كشور ساقط كند. رويترز نتوانسته مالكان سه شركتي كه مدعي است در امارات در حال دور زدن تحريم‌هاي امريكا هستند را به دست بياورد.

 

افزايش فقر مهم‌ترين چالش اقتصاد جهان در ۲۰۲۰

ديميتري پسكوف، سخنگوي كرملين در يك مصاحبه تلويزيوني به تبعات بحران كرونا اشاره و تاكيد كرد كه مسائل اقتصادي و افزايش فقر از جمله مهم‌ترين چالش‌هاي سال 2020 در جهان بوده است. سخنگوي كرملين در پاسخ به اين سوال كه چالش‌هاي اصلي سال 2020 علاوه بر ويروس كرونا چه‌چيزهايي است، گفت: اقتصاد و همه‌چيز مربوط به آن، فقر در سراسر جهان در حال افزايش است. طبق پيش‌بيني سازمان توسعه و همكاري اقتصاديOECD، توليد ناخالص داخلي جهاني در سال 2020 به‌ دليل شيوع ويروس كرونا 4.2درصد كاهش خواهد يافت. به‌ گفته وزارت توسعه اقتصادي روسيه، توليد ناخالص داخلي روسيه احتمالا 3.8درصد در سال 2020 كاهش مي‌يابد و در سال 2021 رشد 3.3درصدي پيش‌بيني مي‌شود. پيش از اين، ماكسيم رشتنيكوف، رييس اين وزارتخانه اعلام كرده بود كه روسيه ممكن است تا سه‌ ماهه سوم سال آينده به سطح قبل از بحران كرونا برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون