• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4838 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۱ دي

خبر

ورود ۱۵۰ هزار طلبه با هزاران كانال و حساب در شبكه‌هاي اجتماعي

نماينده رهبر انقلاب در سازمان بسيج گفته طرحي به عنوان طرح «ثامن» وجود دارد كه براساس آن چند هزار كانال روشنگري در فضاي مجازي توسط ١۵٠ هزار طلبه ايجاد شده است، البته اين شبكه‌سازي براي انتخابات نيست و طرح ثامن، طرح روشنگري و هدايت سياسي بسيجيان در همه زمان‌هاست. حجت‌الاسلام محمدرضا تويسركاني، فضاي مجازي را بستر ارايه حقايق به‌صورت هنرمندانه عنوان كرد و ادامه داد: «وقتي يك لايو ساده چند ميليون نفر بيننده دارد، چرا ما نتوانيم از اين فضا استفاده كنيم، همچنان كه موضوعات زيادي در جامعه است كه بدون رنگ و بوي سياسي و جناحي مي‌تواند مبناي بحث قرار گيرد و به نسل‌هاي آينده منتقل شود.» به گزارش خبرگزاري حوزه، او تقويت فضاي مجازي در بدنه بسيج را از برنامه‌هاي سازمان بسيج بيان كرد و گفت: «البته هر فردي اين توان را ندارد كه در اين فضا فعاليت نمايد، زيرا اين فضا مين‌گذاري شده است، يعني بايد حضور در آن آگاهانه باشد و فرد سواد رسانه‌اي بالايي داشته باشد.»

سردار سليماني نگارنده نامه ۲۴ فرمانده سپاه به خاتمي بود

سردار سرلشكر محمدعلي جعفري مي‌گويد سردار قاسم سليماني نه تنها امضاكننده نامه ۲۴ فرمانده به سيدمحمد خاتمي كه نگارنده آن بود. فرمانده سابق كل سپاه تاكيد دارد كه سردار سليماني در تنظيم اين نامه - كه بعد از حوادث كوي دانشگاه سال ۷۸ نوشته خطاب به خاتمي نوشته شد - و گرفتن امضا از فرماندهان آن نقش «اصلي و محوري» داشته است. به گفته فرمانده فعلي قرارگاه فرهنگي اجتماعي حضرت بقيه‌الله (عج)، روح اصلي نامه هم تهديد بوده كه اگر توجه نكنيد ما طور ديگري برخورد مي‌كنيم. او بر همين اساس نتيجه‌گيري كرده كه وقتي (سردار سليماني) سال ۷۸ اين نامه را مي‌نويسد و محور آن بوده، در سال ۸۸ هم وقتي كه فتنه گسترده‌تر و عميق‌تر و خطرناك‌تر مي‌شود...، خيالش راحت نبود و... دغدغه داشت و تلاش مي‌كرد ماجرا را آرام كند و حتي بارها به من گفت كه آمادگي هرنوع ماموريتي را دارم. او در گفت‌وگويي كه با خبرگزاري فارس داشته، به پرسشي مبني بر اينكه «اگر حاج قاسم را هنوز داشتيم، شما ايشان را به عنوان يك گزينه براي انتخابات رياست‌جمهوري پيشنهاد مي‌داديد؟»، چنين پاسخ داد: «نه! حاج‌قاسم حيف بود كه بيايد در اين جايگاه بخواهد كار كند. بعضي وقت‌ها هم به او مي‌گفتيم كه اين‌گونه پيشنهادها مطرح مي‌شود و شما نظرت چيست، واژه‌هايي به كار مي‌برد كه مي‌فهميديم اصلا دنبال اين نيست كه به اين سمت بيايد و جواب‌هايي كه مي‌داد نه علاقه داشت به اين كار و مي‌گفت كار عاقلانه‌اي نيست براي من.» به ‌عقيده عزيز جعفري، كار رياست‌جمهوري با كاري كه حاج قاسم مي‌كرد، متفاوت است. هر كسي در يك كاري موفق است، درست است كار نهضتي سياسي هم هست، اما موضوع رياست‌جمهوري متفاوت از اين كار است. او البته تاكيد دارد كه اگر حاج قاسم كانديد مي‌شد راي مي‌آورد، اما او بايد همان كار مهم خودش را انجام مي‌داد و خودش هم كار خود را مهم‌تر از چنين كاري مي‌دانست.

ارايه برنامه‌هاي انتخاباتي موتلفه به جامعه مدرسين

دبير كل حزب موتلفه اسلامي با حضور در جامعه مدرسين حوزه علميه قم با آيت‌الله حسيني بوشهري رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ديدار كرد. به گزارش ايسنا، اسدالله بادامچيان در اين ديدار ضمن تبريك انتخاب آيت‌الله حسيني بوشهري به عنوان رييس جامعه مدرسين گزارشي از فعاليت‌هاي حزب موتلفه اسلامي و برنامه‌هاي انتخاباتي اين حزب ارايه كرد. همچنين آيت‌الله حسيني بوشهري در اين ديدار ضمن تاكيد بر اهميت وحدت همه نيروها، با اشاره به نقش تاثيرگذار حزب موتلفه اسلامي، رهنمودهايي را بيان داشت. در اين ديدار حجت‌الاسلام ذاكري قائم‌مقام دبير حزب موتلفه اسلامي استان قم نيز حضور داشت. دبير كل حزب موتلفه اسلامي در سفر يك روزه به قم، همچنين به صورت جداگانه با حضور در منزل آيات محمديزدي و مصباح‌يزدي با خانواه‌هاي آنها ديدار و گفت‌وگو كرد. او همچنين با حضرت آيت‌الله‌العظمي علوي گرگاني ديدار كرد.

نيروگاه‌هاي تهران و كرج از مازوت استفاده نمي‌كنند

معاون اول رييس‌جمهوري با اشاره به اينكه آلودگي هوا موضوعي جدي است كه در رابطه با آن كارهاي پراكنده‌اي انجام شده است، گفت: «امروز بنزين و گازوييل مصرفي در كشور از استانداردهاي دنيا برخوردار است به‌طوري‌كه در دوران تحريم فرآورده‌هاي نفتي ايران به ويژه بنزين مشتريان پروپاقرص خود را دارند كه دليل آن استاندارد و كيفيت خوب اين محصول توليدي ايران است.» به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگيري ادامه داد: «همه دستگاه‌ها در موضوع آلودگي هواي پايتخت و كلانشهرها با يكديگر همكاري كنند و هيچ دستگاهي حق تعلل ندارد. در خصوص موضوع سوزاندن مازوت براي نيروگاه‌ها نيز بايد گفته شود كه هيچكدام از نيروگاه‌هاي تهران، كرج و شهرهاي اطراف از سوخت مازوت استفاده نمي‌كنند. در سال 92 حدود 48 درصد سوخت نيروگاه‌ها به كشور از گاز بود، امسال با وجود افزايش مصرف خانگي سوخت بيش از 70 درصد نيروگاه‌هاي كشور گازي است.» او تاكيد كرد كه اولويت نخست ما در اين شرايط قطع نشدن آب، برق و گاز مشتركان خانگي بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون