• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4840 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ دي

خبرخوان

كمبود ارز و لاستيك عامل گراني در بازار

احمدرضا عامري، رييس اتحاديه شركت‌هاي تعاوني مسافربري كشور اعلام كرد كه همچنان مشكل لاستيك براي رانندگان اتوبوس وجود دارد و كمبود ارز مورد نياز براي واردات و كمبود لاستيك مورد نظر رانندگان، دليل گراني آن در بازار است. عامري در اين باره اظهار كرد: رانندگان اتوبوس نمي‌توانند هر لاستيكي را زير ماشين‌شان بيندازند چراكه با جان مردم سر وكار دارند و در اين ميان تنها لاستيك‌هاي برند فرانسوي و با استاندارد بالا را خريداري مي‌كنند اما در حال حاضر بازار با مشكل موجودي و قيمت از اين حيث مواجه است. او افزود: قيمت لاستيك‌هاي با كيفيت و برند مناسب اتوبوس در بازار بين ۲۰ تا ۲۵ ميليون تومان بوده از نظر موجودي نيز با مشكل مواجه هستيم. حتي لاستيك‌هاي چيني كه اقبال چنداني به آنها از سوي رانندگان صورت نمي‌گرفت و قيمت‌هاي پاييني داشتند به هر جفت ۱۲ ميليون تومان رسيده‌اند.

بازگشايي تالارها بعد از يك سال

خسرو ابراهيمي‌نيا، رييس اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران اعلام كرد كه از روز گذشته تالارهاي پذيرايي با يك‌سوم ظرفيت پس از يك سال تعطيلي بازگشايي شدند. خسرو ابراهيمي‌نيا افزود: البته بازگشايي تالارها به اين معني نيست كه مهماني برگزار مي‌شود بلكه فقط مجوز فعاليت به صنوف اين رسته داده شده است.

نايب‌ رييس دوم اتاق اصناف تهران با بيان اينكه مانند گذشته صاحبان تالارها موظف به ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت هستند،گفت: اين واحدها با رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي از جمله فاصله‌گذاري اجتماعي، استفاده از يك‌سوم ظرفيت، استفاده از لوازم يك‌بار مصرف مانند قند، شكر، نمك، فلفل و استفاده از ماسك و دستكش براي همه كاركنان و با تاييديه اتحاديه فعاليت مي‌كنند. او همچنين از ممنوعيت پذيرايي سلف سرويس به دليل لمس آن از سوي افراد مختلف و بالا بردن ريسك ابتلا به بيماري در تالارها خبر داد.

رشد ۱۸.۸درصدي توليد سواري

از ابتداي فروردين تا پايان آذر ماه سال جاري در توليد انواع خودروها (به جز خودروهاي سنگين مسافري) نسبت به ميزان توليد آنها در ۹ ماهه سال گذشته، رشد توليد ديده مي‌شود. طي ۹ ماهه امسال كمباين‌ها با رشد قريب به ۴۰ درصد، بيشترين افزايش توليد را به خود اختصاص داده‌اند. توليد انواع سواري نيز طي اين مدت رشد بيش از ۱۸درصدي نسبت به ۹ ماهه ابتدايي سال ۱۳۹۸ داشته است. آمار توليد انواع خودروها طي ۹ ماهه سال جاري نشان مي‌دهد كه به ترتيب كمباين (ماشين‌هاي برداشت محصولات دانه‌دار كشاورزي)، انواع سواري، وانت و تراكتور رشد توليد ۱۲.۶درصدي تا ۳۹.۵ درصدي داشته و در اين ميان تنها اتوبوس، ميني‌بوس و ون، آن هم زير ۱۰درصد كاهش توليد داشته‌اند.

300 سايت فروشنده پوشاك قاچاق مسدود شد

ياسر سوادكوهي، مديركل هماهنگي امور مقابله و رصد مالي قاچاق درباره طرح مقابله با پوشاك قاچاق گفت: طرح مبارزه با قاچاق پوشاك در 3 مرحله حقيقي پيگيري مي‌شود. مرحله اول مبادي ورودي، مرحله دوم دپو و انبارش و مرحله سوم گلوگاه عرضه است. مديركل هماهنگي امور مقابله و رصد مالي قاچاق ادامه داد:كالاي قاچاق را در فضاي مجازي نيز دنبال مي‌كنيم و تا به حال ۳۰۰ وب‌سايت كه برندهاي غيرمجاز به فروش مي‌رساندند با دستور دادستاني كشور مسدود شده‌اند. او افزود:۸۰ درصد فروشگاه‌هايي كه سال گذشته به دليل عرضه پوشاك قاچاق با آنها برخورد شده است در حال حاضر پوشاك با برند ايراني عرضه مي‌كنند.

ترخيص روزانه ۱۰۱ هزار تن كالا در دو ماه گذشته

عليرضا رزم‌حسيني، وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد از ۱۱ آبان‌ ماه به طور ميانگين در هر روز ۱۰۱ هزار تن كالاي اساسي و مواد اوليه مربوط به كارخانه‌ها از گمركات كشور ترخيص شده است. او پيرامون ثبت سفارش‌ها درسامانه جامع تجارت نيز خاطرنشان كرد: براساس اطلاعات موجود از ۲۲ آبان ماه ۱۰ ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلار پرونده ثبت شده كه از اين ميزان 3 ميليارد دلار از ثبت سفارش‌ها نهايي شده و به تدريج با توجه به مجوزهاي ۲۳گانه از نهادهاي مختلف بقيه آنها نيز تاييد خواهد شد.

شناسايي ۳۰ ميليون سيم‌كارت بدون هويت

سياست وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي ساماندهي هويت صاحبان سيم‌كارت‌هاي تلفن‌همراه موجب شناسايي حدود ۳۰ ميليون سيم‌كارت بدون هويت يا با هويت ناقص شد. سوءاستفاده از خطوط يا خدمات ارتباطي يكي از مشكلات رايج ارتباطات و تلفن همراه است. سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي براي پيشگيري از اين سوءاستفاده سيم‌كارت‌هاي بي‌هويت را در 3 مرحله ساماندهي كرده است. مرحله نخست با مشاركت اپراتورها كد ملي تمام مشتركان دريافت شد. در مرحله دوم از تمامي مشتركان داراي سيم‌كارت‌هاي متعدد خواسته شد با مراجعه به امور مشتركان اپراتورهاي خود، سيم‌كارت‌هاي فعال خودشان را اعلام كنند. در مرحله سوم هم مشتركان با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركان تلفن همراه www.mobilecount.cra.ir مي‌توانند از تعداد سيم‌كارت‌هايي كه به نام‌شان در اپراتورهاي مختلف تلفن همراه ثبت‌ شده، مطلع شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون