• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4840 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ دي

خبر

نشست شوراي‌عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا برگزار شد

نشست شوراي عالي هماهنگي اقتصادي با حضور سران قوا به ميزباني نهاد رياست‌جمهوري برگزار شد. به گزارش ايرنا، در اين جلسه حسن روحاني رييس‌جمهوري، محمدباقر قاليباف رييس مجلس شوراي اسلامي و سيدابراهيم رييسي رييس قوه قضاييه به همراه تعدادي از معاونين سران قوا و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور يافتند. در آغاز اين جلسه درباره برخي موضوعات و مباحث مرتبط با لايحه بودجه 1400، مقرر شد اين موارد از طريق گفت‌وگو، تعامل و تشكيل جلسات مشترك دولت و مجلس بررسي و هماهنگي‌هاي لازم ايجاد شود. همچنين در اين جلسه راه‌هاي حمايت از توليد و بنگاه‌هاي اقتصادي مورد بحث قرار گرفت و درمورد مدت زمان اعتبار مصوبه جلسه 44 شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا در رابطه با صدور و استفاده از چك‌هاي تضمين شدن بانكي، از زمان ابلاغ به مدت 6 ماه ديگر تمديد و تاكيد شد كه در صورت تصويب لايحه مربوط به اين موضوع در مجلس شوراي اسلامي، قانون جديد ملاك قرار خواهد گرفت. در جلسه روز گذشته شوراي عالي هماهنگي اقتصادي، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت كشور گزارش‌هايي از اجراي مصوبات قبلي شوراي عالي و عملكرد ستاد ملي و كارگروه‌هاي تسهيل و رفع موانع توليد ارايه كردند و شورا پس از بحث و بررسي، مهلت زماني مشوق‌هاي مالياتي و تعويق اجراييه‌هاي دستگاه‌ها در مورد بنگاه‌هاي توليدي كه با مشكل مواجه شده‌اند را براي يك بار منوط به تشخيص ستاد ملي مورد تمديد قرار داد.

 

درخواست اعلان قرمز اينترپل براي ۴ متهم ترور شهيد فخري‌زاده

سردار مهدي حاجيان از درخواست صدور اعلان قرمز براي 4 نفر از مرتكبان ترور شهيد فخري‌زاده به اينترپل خبر داد. به گزارش ايسنا، سخنگوي ناجا گفت: «همچنين لايحه دفاعي صدور اعلان قرمز اينترپل براي عاملان و آمران ترور سردار شهيد قاسم سليماني تنظيم شده است.» او تاكيد كرد: «امروز قدرت پليس در خارج از كشور نيز وجود دارد كه توسعه استرداد افراد و مجرمان ايراني از نشانه‌هاي آن است.» سخنگوي ناجا همچنين با بيان اينكه در حوزه شرط‌بندي و قمار نيز پليس فتا اقدامات قابل توجهي انجام داده است، ادامه داد: «ليدرها و افراد موثر در اين سايت‌هاي شرط‌بندي شناسايي شده و براي افرادي كه در خارج از كشور بودند اعلان قرمز صادر شد. همچنين ۱۰ باند حرفه‌اي با ۱۶۴ عضو فعال در اين بخش نيز دستگير شدند.» او با بيان اينكه ۳۹۰۰ شبكه شرط‌بندي و قمار نيز شناسايي و منهدم شدند، گفت: «برخورد با شرط‌بندي و قمار از سوي ماموران پليس فتا ادامه داشته و اين سايت‌ها تحت رصد هستند.»

 

طرح قانون انتخابات مجلس يازدهم نقش مردم را كمرنگ مي‌كند

علي مطهري، نماينده سابق تهران با انتقاد از مصوبه مجلس يازدهم درباره اصلاح قانون انتخابات رياست‌جمهوري و با اشاره به مصوبه مجلس درباره تعيين شاخص‌هاي مدير و مدبر بودن نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري در جريان طرح اصلاح قانون انتخابات در حساب كاربري خود در توييتر، نوشت: « تشخيص مدير و مدبر بودن نامزدهاي رياست‌جمهوري را بر عهده شوراي نگهبان گذاشته و نيز اين شورا را مجاز به بررسي برنامه آنها دانسته است. قطع نظر از اينكه اين شورا صلاحيت اين كار را دارد يا نه، اين امر نقش مردم را در انتخاب رييس‌جمهور كم‌رنگ مي‌كند.»

صداوسيما به‌خاطر پخش اظهارات صديقي عذرخواهي كند

عزت‌الله ضرغامي در واكنش به اظهارات كاظم صديقي در مورد آيت‌الله مصباح‌يزدي خواستار عذرخواهي صداوسيما در اين خصوص شد. چند وقت پيش بود كه حجت‌الاسلام كاظم صديقي در مصاحبه با شبكه 4 گفت كه غسال پيكر آيت‌الله مصباح گفته است كه هنگام غسل دادن او، «آقاي مصباح چشمانشان را باز كردند. يك نگاه مهربانانه كردند و دوباره چشمانشان را بستند». اين اظهارات صديقي، واكنش‌هاي بسيار افكار عمومي و البته برخي چهره‌هاي سياسي و مسوولان را برانگيخت و حالا عزت‌الله ضرغامي كه خود روزگاري رياست صداوسيما را برعهده داشت و اين روزها ازجمله گزينه‌هاي احتمالي جناح راست براي انتخابات رياست‌جمهوري است، در توييتي نوشت: «اگر به خاطر پخش كلمه «رقص» عذرخواهي مي‌كنيم، به طريق اولي بايد از نقل «داستان غسال» هم عذرخواهي كنيم. مرحوم آيت‌الله مصباح همواره با «چشماني باز»، مدافع حريم دين و ولايت بود. نيازي به شهادت آن غسال نيست!»

 

انتصاب دبير هيات عالي گزينش كشور با حكم واعظي

رييس دفتر رييس‌جمهوري در حكمي بنا بر پيشنهاد اعضاي هيات عالي گزينش، حميدرضا شهبازي را به عنوان دبير هيات عالي گزينش كشور منصوب كرد. به گزارش ايلنا، در حكم محمود واعظي خطاب به حميدرضا شهبازي آمده است: «در اجراي ماده (۵) آيين‌نامه اجرايي قانون گزينش كشور و نظر به تفويض اختيار رياست محترم جمهوري بر‌هامش گزارش شماره ۳۵۰۷۵ م. ۹۹ مورخ 12/۱۰/1399 بنا بر پيشنهاد اعضاي محترم هيات عالي گزينش و با عنايت به تعهد و تجربيات جناب‌عالي، ‌ضمن واگذاري وظايف مقرر در تبصره ۲ ماده ۵ قانون، به موجب اين حكم به عنوان «دبير هيات عالي گزينش كشور» منصوب مي‌شويد.» واعظي در اين حكم تصريح كرد: «توفيق شما را در انجام وظايف محوله با رعايت اصول قانون‌مداري، اعتدال‌گرايي و منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد از خداوند بزرگ مسألت مي‌كنم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون