• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4848 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ بهمن

خبر

آغاز طرح تشديد نظارت بر بازار شب عيد از ۱۰ اسفند ماه

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار تهران با اشاره به نزديك شدن به پايان سال و نوسان قيمت، از آغاز طرح تشديد نظارتي و كارگروه نظارت بر كالاهاي بسته‌بندي شده در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي خبر داد. به گزارش ايسنا، حشمت‌الله عسگري در پنجاه و يكمين جلسه تنظيم بازار استان تهران با اشاره به نزديك شدن به روزهاي پاياني سال اظهارداشت: هرگونه وقفه و غفلت در نظارت بر بازار به ويژه بر مرغداري‌ها، باعث ايجاد تنش قيمتي مي‌شود؛ لذا افزايش نظارت‌ها بر تمامي مراحل از توليد تا عرضه ضروري است. اين نظارت نيازمند همكاري تيمي از اصناف و دستگاه‌هاي مربوطه در قالب يك طرح با محتوا بايد انجام شود، بر اين اساس طرح تشديد نظارت از ۱۰ اسفند ماه آغاز مي‌شود. معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار تهران با اشاره به تشكيل كارگروه نظارتي بر كالاهاي بسته‌بندي شده در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي گفت: اختلاف قيمت كالاهاي بسته‌‌بندي شده در سطح عمده‌فروشي با فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي بسيار زياد است، از اين رو بايد جهت نظارت متمركز بر كالاهاي بسته‌‌بندي شده، تيم نظارتي تشكيل شود و از صفر تا صد اين كالاها را مورد بررسي و نظارت قرار دهد. عسگري تاكيد كرد: بررسي پرونده مرغداري‌هاي متخلف در اولويت قرار دارد و اشد مجازات براي متخلفين درنظر گرفته شده است بر اين اساس تعيين تكليف پرونده‌ها  تسريع  مي‌شود.

وزير علوم  خواستار  تسريع يكپارچه‌سازي حقوق شد

وزير علوم با ارسال نامه‌اي به رييس سازمان برنامه و بودجه كشور خواستار تسريع در تشكيل جلسه كارگروه يكپارچه‌سازي ضرايب حقوق و مزاياي اعضاي هيات علمي و كاركنان دو وزارتخانه علوم و بهداشت شد. به گزارش مهر به نقل از وزارت علوم، منصور غلامي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري با ارسال نامه‌اي به محمدباقر نوبخت، رييس سازمان برنامه و بودجه كشور، خواستار تسريع در تشكيل جلسه كارگروه مشترك و بررسي موضوع يكپارچه‌سازي ضرايب حقوق و مزاياي اعضاي هيات علمي و كاركنان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي شد. غلامي در اين نامه با تاكيد بر موافقت و دستور معاون اول رييس‌جمهوري مبني بر تشكيل كار گروه مشتركي متشكل از نمايندگان وزارت علوم تحقيقات و فناوري، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و همچنين سازمان برنامه و بودجه كشور، خواستار تسريع در تشكيل جلسه كارگروه و بررسي روند و چگونگي اجراي موضوع شد. در نامه وزير علوم خطاب به رييس سازمان برنامه و بودجه آمده است: پيرو نامه شماره ۱۷۳۱۸۹/و مورخ ۱۸ آبان ۱۳۹۹ درخصوص تشكيل كارگروه يكپارچه‌سازي ضرايب حقوق و مزاياي اعضاي هيات علمي و غيرهيات علمي دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات آموزشي و پژوهشي و پارك‌هاي علم و فناوري با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، خواهشمند است حسب تاكيد معاون اول رييس‌جمهوري دستور فرماييد به منظور رسيدگي به موضوع مورد اشاره و تشكيل جلسه تسريع لازم به عمل آيد. غلامي پيش از اين نيز رسيدگي به موضوع را از معاون اول رييس‌جمهوري خواستار شده و اظهار كرده بود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري حسب ماده يك قانون احكام دائمي طبق مقرراتي خاص و براساس آيين‌نامه‌هاي مصوب هيات‌هاي امنا اداره مي‌شوند و انتظار مي‌رود حقوق و مزاياي اعضاي هيات علمي و غيرهيات علمي (به‌ جز كاركنان كادر درماني كه مشمول طرح تمام وقتي جغرافيايي هستند) يكسان باشد. اعمال مصوبات متفاوت در هيات‌هاي امناي دو وزارت همواره موجب بروز عدم رضايت در بين اعضاي هيات علمي و كاركنان دانشگاه‌ها و موسسات پژوهش و فناوري بوده است. براساس پيشنهاد وزير علوم، «به منظور رفع نارضايتي‌هاي موجود، كارگروهي متشكل از نمايندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و سازمان برنامه و بودجه كشور تشكيل شود تا نسبت به يكپارچه‌سازي ضرايب حقوق و مزاياي دو وزارتخانه، اقدام و پيشنهادهاي اين كارگروه براي تصويب در دستور كار هيات‌هاي  امناي  ذي‌ربط  قرار  گيرد.»

تلاش براي حل چالش تامين آب باغ گياه‌شناسي

رييس باغ گياه‌شناسي با اشاره به وجود چالش براي تامين آب باغ گياه‌شناسي از تلاش براي اخذ حقابه باغ گياه‌شناسي از سد كرج در خلال مذاكره با وزارت نيرو خبر داد. به گزارش ايسنا، عادل جليلي رييس موسسه تحقيقات جنگل‌ها و مراتع كشور و رييس باغ گياه‌شناسي در تشريح عملكرد اين باغ گفت: در تمام دنيا براي حفاظت ژنتيكي و گياهان از دو روش حفاظت در رويشگاه‌ها و حفاظت خارج از رويشگاه‌ها استفاده مي‌كنند. روش نخست توسط محيط‌زيست و جنگل‌ها و مراتع انجام مي‌شود و در روش دوم باغ‌هاي گياهشناسي نقش بازي مي‌كنند كه در درون باغ‌هاي گياهشناسي نيز كار حفاظت به دو روش رويش گياه زنده به شكلي كه خودش سبز مي‌شود و ديگري در بانك ژن و فضاي سرد يخچالي بذرها حفاظت مي‌شوند. رييس موسسه تحقيقات جنگل‌ها و مراتع كشور تاكيد كرد: در مشهد باغ گياهشناسي با همكاري شهرداري احداث شد، اما با توجه به اينكه هدف اصلي در باغ‌هاي گياه‌شناسي حفظ منابع ژنتيكي است و با پارك تفاوت دارد. به دليل عدم تحقق اين موضوع همكاري با شهرداري مغفول ماند و ما از اين كار كنار كشيديم و با شهرداري تبريز نيز اين موضوع تكرار شد. او درباره چالش‌هاي باغ گياه‌شناسي تهران نيز گفت: در حال مديريت چالش‌ها هستيم ظرف سال‌هاي گذشته تلاش كرديم هويت باغ را برگردانيم و مسوولان به عناوين مختلف به باغ گياه‌شناسي دعوت شدند تا از اين طريق حمايت از باغ محقق شود براي كسب رديف بودجه نيز تلاش زيادي انجام شد. چالش ديگر تامين آب براي باغ گياه‌شناسي بود كه با توجه به توسعه شهر تهران با مشكل تامين آب مواجه شديم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون