• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4849 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۶ بهمن

خبرخوان

افزايش قيمت مرغ و شكر غيرقانوني است

عباس تابش رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان گفت: افزايش قيمت مرغ و شكر غيرقانوني است و نرخ اين كالاها به‌طور حتم به قيمت قبل باز خواهد گشت. تابش افزود: اگر تا ۲ روز آينده قيمت‌ها به روال قبل برنگردد، بدون شك ورود خواهيم كرد. وي بيان ‌داشت: علاوه بر اينكه در بازار جمع‌آوري اين كالاها رخ نمي‌دهد، از ذخاير نيز استفاده خواهيم كرد تا قيمت را پايين بياوريم. پيش از اين نيز اعلام شده بود كه قيمت مصرف‌كننده به ازاي هر كيلوگرم گوشت مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

بازنشستگي دبير شوراي ‌عالي مناطق آزاد از وزارت خارجه

وزارت امور خارجه حكم بازنشستگي مرتضي بانك مشاور رييس‌جمهوري و دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي را به وي ابلاغ كرد. در اين حكم كه به امضاي محمدجواد ظريف وزير امور خارجه رسيده، آمده: ضمن سپاس و قدرداني از خدمات ارزنده و صادقانه جنابعالي در طول ساليان خدمت در وزارت امور خارجه به استناد ماده 103 قانون مديريت خدمات كشوري از تاريخ 5 بهمن ماه 1399 به افتخار بازنشستگي نايل مي‌شود. مرتضي بانك، عضو شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه است كه از سال 96 عهده‌دار مسووليت در شوراي عالي مناطق آزاد بوده است.

تراكنش‌هاي بدون كد

يا شناسه ملي پذيرش نمي‌شوند

بانك مركزي در راستاي شفافيت هويت صاحبان تراكنش‌هاي بانكي با قاطعيت هرچه بيشتر، نسبت به راه‌اندازي «سامانه نهاب» با همكاري سازمان‌هايي از جمله «ثبت احوال كشور»، «ثبت شركت‌ها»، «وزارت كشور» و ساير نهادهاي ذي‌ربط اقدام كرده است كه بدين منظور، از امروز تمام تراكنش‌هاي فاقد «كد شهاب» در «ساتنا» برگشت مي‌خورند. «كد شهاب» همان كدملي براي اشخاص «حقيقي» و «شناسه ملي» براي اشخاص حقوقي است و اين اقدام بانك مركزي بلافاصله در ساير سامانه‌هاي بين بانكي و پس از آن در سامانه‌هاي درون بانكي اجرا مي‌شود.

تعليق پروازهاي رفت و برگشت انگلستان تا آخر بهمن

محمدحسن ذيبخش سخنگوي سازمان هواپيمايي از تمديد تعليق پروازها از مبدا و مقصد انگلستان تا پايان بهمن خبر داد و گفت: مسافراني كه پيش از سفر به ايران در كشورهايي نظير انگليس، ژاپن، زيمبابوه، آنگولا و بوتسانا و چندين كشور ديگر حضور داشته‌اند، از سفر به ايران منع خواهند شد. مسافران وارده از اين كشورها در صورت دريافت مجوز براي ورود به كشور و همچنين همه مسافراني كه در مدت 14 روز گذشته در يكي از كشورهاي اتحاديه اروپا حضور داشته باشند بايد متعهد به قرنطينه 14 روزه به محض ورود به كشور بوده و ملزم به همكاري كامل با تيم‌هاي بهداشتي طبق دستورات هستند.

تردد بين استان‌ها 7 درصد رشد كرد

براساس آمارهاي موجود در فاصله ۲۳ دي ماه تا دوم بهمن ماه ترددهاي جاده‌اي بين استاني هفت درصد افزايش را نسبت به همين بازه زماني در سال گذشته تجربه كرده‌ است و در اين ميان تهراني‌ها در كنار شهروندان البرز بيشترين تردد را در ميان استان‌هاي شمالي و هرمزگان داشته‌اند. متوسط تردد روزانه بين استاني از ۲۳ دي تا دوم بهمن امسال يك ميليون و ۵۶۹ هزار و ۶۳۲ وسيله نقليه بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزايش را تجربه كرده و ترددهاي بين استاني سوم بهمن ماه امسال افزايش ۹ درصدي نسبت به بازه سه‌شنبه ۹ تا پنجشنبه ۱۸ دي‌ماه داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون