• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4849 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۶ بهمن

بازگشت غم‌انگيز قهرمان سابق UFC به قفس مبارزه

مك‌گرگور ناك‌اوت شد

در مبارزه UFC ۲۵۷ و در دسته سبك‌وزن سازمان، كانر مك‌گرگور و داستين پوريه در ابوظبي روبه‌روي يكديگر قرار گرفتند كه در فاصله 32:  2 مانده به پايان راند دوم، پوريه ابتدا با يك لگد سنگين به ساق پاي راست حريف و سپس با ضربات پياپي مشت موفق شد مك‌گرگور را ناك‌اوت كند.
به گزارش ورزش 3 و خبر ورزشي اين مبارزه در حالي شروع شد كه مك‌گرگور وعده داده بود كه همانند مبارزه هفت سال پيش، در اولين راند حريف را ناك‌اوت كند، اما قول داد كه اين بار كار قهرمان موقت سبك وزن سابق را در 60 ثانيه تمام كند. با اين حال روند مبارزه اصلا به آن شكلي كه مرد ايرلندي مي‌خواست، پيش نرفت. پويرير در ابتداي مبارزه در برابر توفان قابل پيش‌بيني اوليه مك‌گرگور در راند اول مقاومت كرد و توانست قبل از رد و بدل كردن مشت‌ها در كنار فنس و جابه‌جايي مدام دو مبارز، ضربه محكمي به مك‌گرگور بزند. پويرير مدام به پاي راست مك‌گرگور حمله مي‌كرد و شدت حملات او پس از پنج دقيقه ابتدايي مبارزه بدتر هم شد. پس از زهر چشم گرفتن از مك گرگور، پويرير از مشت‌هاي مك‌گرگور جاخالي داد و با كشاندن مبارزه به وسط رينگ و حملات پياپي كه مك‌گرگور هيچ پاسخي براي آنها نداشت، سرعت نبرد را بالاتر برد. پويرير با يك ضربه آپركات بسيار زيبا سر مك‌گرگور را به عقب پرتاب كرد و قبل از اينكه مبارز ايرلندي به خودش بيايد با يك هوك راست بسيار قدرتمند قهرمان دوگانه سابق جهان را گيج و مات از پا انداخت.
در نهايت داور مسابقه وارد گود شود و پيروزي پويرير را اعلام كرد تا يكي از بزرگ‌ترين شگفتي‌هاي چند سال اخير رشته ورزش‌هاي رزمي تركيبي رقم خورده باشد. 
اين نتيجه دور از انتظار در حالي رخ داد كه مبارز ايرلندي 6 سال پيش نخستين ناك‌اوت پوريه را در مبارزه اول بين اين دو رقم زده بود و حالا نوبت الماس امريكايي بود كه حريف نامدارش را براي اولين‌بار ناك‌اوت كند. داستين پوريه انتقام شكست 6 سال پيش خود برابر كانر مك‌گرگور را به قاطعانه‌ترين شكل ممكن گرفت.
پويرير پس از اين پيروزي ارزشمند گفت: «من خوشحالم اما سورپرايز نشدم. با تلاش كاري كه لازم بود را كردم. پيش از هر چيز بايد بگويم كه كانر اين نتيجه را خيلي خوب و حرفه‌اي پذيرفت. شايد بايد يك‌بار ديگر هم با هم مبارزه كنيم. من از اين جايگاهي كه الان در آن هستم، راضي‌ام. اين پيروزي عالي بود اما من در امريكا و با بنياد مبارزه‌اي كه تاسيس كرده‌ام براي چيزهاي بزرگ‌تري مي‌جنگم. هدف اين بود كه تكنيكي باشم و از فرصت‌هايم استفاده كنم. اصلا جنجال نكنم. من مي‌توانم خيلي تكنيكي باشم، اما يك ضعفي دارم كه ديوانه مي‌شوم و به دردسر مي‌افتم. مكس هالووي فكر مي‌كند كه بهترين بوكسور است اما من اون بچه را دو بار شكست داده‌ام. البته چيزي از ارزش‌هاي او كم نمي‌شود.» اين مبارز در مورد قهرماني هم افزود: «راجع به قهرماني هم خواهيم ديد. احساس مي‌كردم كه اين مبارزه هم مبارزه بر سر قهرماني است. من قهرمانم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون