• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4849 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۶ بهمن

خبر

وزير بهداشت خبر داد

ورود اولين بخش واكسن كرونا به كشور طي روزهاي آتي

وزير بهداشت گفت: «در روزهاي آينده اولين پارت‌هاي واكسن وارداتي كرونا را از منابع مطمئن وارد خواهيم كرد.» سعيد نمكي ديروز گفت: «در حال تدارك واكسن هستيم و آقاي رييس‌جمهور هم هر روز پيگير هستند. ان‌شاءالله در روزهاي آينده اولين پارت‌هاي واكسن وارداتي را از منابع مطمئن وارد خواهيم كرد و واكسيناسيون را براي گروه‌هاي آسيب‌پذير آغاز مي‌كنيم. پيگير واردات واكسن از مبادي مختلف و مطمئن هستيم و واكسن در حال ورود به كشور است و كار واكسيناسيون را براساس طبقه‌بندي گروه‌هاي پرخطر آغاز خواهيم كرد.

افزايش ابتلا به كرونا در ۲ رده سني

معاون درمان ستاد مقابله با كرونا در كلان‌شهر تهران ضمن ابراز نگراني از بروز موچ چهارم كرونا از اواسط بهمن ماه در كشور گفت: اينكه مردم فكر كنند كه ميزان بيماري بسيار كم شده و بيماري عملا از بين رفته، تصوري واقعا خطرناك است. به گزارش ايسنا، دكتر نادر توكلي درباره وضعيت بستري و مرگ و مير ناشي از كرونا در استان تهران گفت: در چند روز اخير با توجه به اينكه محدوديت‌ها برداشته شده است، طبيعتا به نظر مي‌رسد كه اين موضوع ممكن است افزايش موارد ابتلا و مراجعه را ايجاد كند. معمولا افزايش بار مراجعه و بيماري دو هفته بعد از انجام رفتارهاي پرخطر ايجاد مي‌شود. او با بيان اينكه افزايش آماري را در قسمت سرپايي شاهد بوده‌ايم و برخي بيمارستان‌ها در بخش سرپايي افزايش مراجعه داشته‌اند، افزود: ديروز هم تعداد فوتي‌ها در شهر تهران ۱۲ نفر در بيمارستان‌ها بوده است، منتها به نظر مي‌رسد با توجه به چيزي كه در سطح جامعه مي‌بينيم كه مراكز خريد بسيار شلوغ‌تر شدند و عملا در ساعات عصر و شب مقداري ترددها بيشتر شده است و موج سرما هم در حال حاضر در شهر تهران افزايش يافته است، بيانگر يك‌سري فاكتورهايي است كه ما را نگران بروز موج چهارم بيماري در كشور مي‌كند.توكلي با بيان اينكه در شرايط فعلي اينكه مردم فكر كنند كه ميزان بيماري بسيار كم شده و بيماري عملا از بين رفته، تصوري واقعا خطرناك است، ادامه داد: از طرفي شاهد هستيم طي دو الي سه ماه اخير، ميزان بروز بيماري در كودكان و نوجوانان زير ۲۰ سال هم بيشتر شده است كه اين هم خطر ديگري است. از طرفي بحث بازگشايي مدارس هم از سوي آموزش و پرورش مطرح شد؛ اينها چند عاملي هستند كه اين پيش‌بيني و پيشگويي را ايجاد مي‌كنند كه امكان اينكه آغاز موج چهارم بيماري را در اواسط بهمن ماه شاهد باشيم، وجود دارد و اين موضوع بسيار خطرناك است چراكه هنوز واكسيناسيون هم آغاز نشده است. او با بيان اينكه نبايد از موج چهارم بيماري غافل شويم، گفت: نتيجه عادي انگاري‌ها را دو هفته بعد از رفتارهاي پرخطر خواهيم ديد. توكلي درباره وضعيت بيماري در كودكان و نوجوانان گفت: البته در اين رده سني شدت بيماري بيشتر نيست، اما مساله‌اي كه وجود دارد، افزايش ابتلا در اين رده سني است و خطرش اين است كه اين افراد مي‌توانند ويروس را به افراد سنين بالاتر منتقل كنند.

كرونا جان ۸۹ نفر ديگر را

در ايران گرفت

سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: تاكنون يك ميليون و ۳۷۲ هزار و ۹۷۷ نفر در كشور به‌طور قطعي به ويروس كرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر از بيماران مبتلا به كرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان كرونا در كشور به ۵۷ هزار و ۳۸۳ نفر رسيده است. به گزارش ايرنا، سيماسادات لاري روز يكشنبه با اعلام آخرين آمار مبتلايان و جانباختگان كرونا در ايران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۵ بهمن ۱۳۹۹) براساس معيارهاي قطعي تشخيصي ۵ هزار و ۹۴۵ بيمار جديد مبتلا به كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد و ۴۳۷ نفر بستري شدند. با اين حساب، مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به يك ميليون و ۳۷۲ هزار و ۹۷۷ نفر رسيد.سخنگوي وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاكنون يك ميليون و ۱۶۴ هزار و ۷۹۴ نفر از بيماران، بهبود يافته يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند. همچنين ۴۰۹۰ نفر از بيماران مبتلا به كوويد۱۹ در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند و تاكنون ۸ ميليون و ۹۰۵ هزار و ۹۳ آزمايش تشخيص كوويد۱۹ در كشور انجام شده است. لاري گفت: براساس آخرين تحليل‌ها، ۱۸ شهرستان كشور در وضعيت نارنجي، ۱۵۴ شهرستان در وضعيت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعيت آبي قرار دارند.سخنگوي وزارت بهداشت گفت: كمترين ميزان رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در دفاتر پيشخوان دولت گزارش شده است.

هشدار هواشناسي نسبت به آلودگي هواي ۸ كلان‌شهر

سازمان هواشناسي كشور با صدور دو هشدار از آلودگي هوا در هشت كلان‌شهر كشور و مواج شدن خليج‌فارس و تنگه هرمز خبر داده است.به گزارش ايسنا، در هشدار زردرنگ آلودگي سازمان هواشناسي آمده است كه به‌ دليل پايداري جو و سكون هوا از بعدازظهر روز ۵ بهمن تا اواخر وقت روز چهارشنبه (۸ بهمن) افزايش غلظت آلاينده‌هاي هوا در شهرهاي اراك، اروميه، اصفهان، اهواز، تبريز، تهران، كرج و قم دور از انتظار نيست.براساس اين هشدار پتانسيل رشد شاخص كيفيت هوا تا شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس و در صورت عدم كنترل منابع آلاينده ثابت و متحرك امكان افزايش شاخص آلودگي تا شرايط ناسالم براي تمامي گروه‌ها در برخي از اين مناطق وجود دارد. سازمان هواشناسي توصيه كرده است كه تمامي افراد به‌ويژه سالمندان، كودكان و افراد با سابقه بيماري‌هاي قلبي و ريوي از ترددهاي غيرضروري خودداري كنند. احتياط در انجام فعاليت فيزيكي و ورزشي در فضاي باز و مديريت نوع سوخت واحدهاي صنعتي در سطح و حومه كلان‌شهرها از ديگر توصيه‌هاي هواشناسي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون