• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4852 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۹ بهمن

خبر

رهبران طالبان را در مبارزه با امريكا مصمم ديدم

هيات سياسي طالبان به سرپرستي ملا عبدالغني برادر معاون دفتر سياسي اين گروه كه روز سه‌شنبه وارد تهران شد، صبح روز گذشته با دريابان علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت‌وگو كرد. به گزارش ايسنا، در اين ديدار شمخاني با اشاره به سابقه شرارت و جنگ‌افروزي امريكا در منطقه گفت: «امريكا دنبال صلح و امنيت در افغانستان نيست؛ راهبرد امريكا تداوم جنگ و خونريزي ميان طيف‌هاي مختلف افغانستاني است.» به‌ گفته او، امريكا نمايش مذاكرات صلح را با هدف ايجاد بن‌بست در مذاكرات ميان طرف‌هاي مختلف افغانستاني دنبال مي‌كند تا آنها را مقصر ناامني و بي‌ثباتي نشان دهند. دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه جمهوري اسلامي هيچ‌گاه جرياني را كه بخواهد با جنگ در افغانستان به حاكميت برسد، به رسميت نخواهد شناخت بر ضرورت مشاركت همه اقوام در تعيين سرنوشت افغانستان در روندي كاملا مسالمت‌آميز تاكيد كرد. شمخاني امنيت افغانستان به‌ويژه در استان‌هاي هم‌مرز با ايران را امري غير‌قابل ‌اغماض دانست و بر همكاري طالبان با دولت افغانستان براي مبارزه با هرگونه ناامني و مقابله با تحركات داعش تاكيد كرد. در اين ديدار ملاعبدالغني برادر هم با ارايه گزارشي از روند مذاكرات صلح در افغانستان و با اشاره به بد عهدي‌هاي ترامپ در اجراي توافقنامه صلح تصريح كرد ما به امريكا اعتماد نداريم و با هر جرياني كه مزدور امريكا باشد، مي‌جنگيم. او گفت: «ما معتقديم كه در آينده افغانستان همه اقوام و طوايف بايد مشاركت داشته و ايفاي نقش نمايند.» ملا عبدالغني برادر، حفظ امنيت مرزهاي افغانستان و ايران را مورد تاكيد قرار داد و آمادگي طالبان را براي همكاري در اين زمينه اعلام كرد. علي شمخاني ديروز همچنين در حساب كاربري خود در توييتر نوشت: «در ملاقات امروز با هيات سياسي طالبان، رهبران اين گروه را در مبارزه با امريكا مصمم ديدم. كسي كه 13 سال در گوانتانامو زير شكنجه‌هاي آنان بوده، مبارزه با امريكا در منطقه را كنار نگذاشته است.»

 

تماس ميرحسين موسوي با آيت‌الله بيات زنجاني

ميرحسين موسوي با آيت‌الله بيات زنجاني از مراجع عظام تقليد تماس تلفني برقرار كرد. هفته گذشته بود كه دختران ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد اعلام كردند امكان تماس تلفني والدين‌شان با افراد مختلف فراهم شده است. ميرحسين موسوي در اولين تماس خود با مراجع تقليد، با دفتر آيت‌الله بيات زنجاني تماس گرفته است. صفحه توييتر دفتر آيت‌الله بيات زنجاني اعلام كرد: «دقايقي قبل آقاي مهندس ميرحسين موسوي به ‌صورت تلفني با حضرت آيت‌الله‌العظمي بيات ‌زنجاني گفت‌وگو كردند. آخرين تماس آقاي مهندس موسوي به ده سال قبل و روزهاي پيش از آغاز حصر بازمي‌گردد.»

 

آيا قوه قضاييه درباره تخلفات معاون سابق قاليباف اطلاع‌رساني مي‌كند؟

يك فعال رسانه‌اي اصولگرا با اشاره به صدور حكم عيسي شريفي سوالاتي را خطاب به دستگاه قضايي مطرح كرد. محمد مهاجري در حساب كاربري‌اش در توييتر نوشت: «محاكمه عيسي شريفي در دوره آقاي رييسي نبوده، اما اطلاع‌رساني‌اش الان دارد انجام مي‌شود. اشكالي دارد سخنگوي قوه قضاييه پاسخ دهد چرا تخلفات مالي او در دادگاه علني رسيدگي نشد؟ و ضمنا بگويد آيا آقاي قاليباف، رييس او (با مديريت جهادي‌اش) در ۱۲ سال همكاري حتي متوجه يك ريال از فساد او نشده؟!»

 

سرنخ‌هايي جديد از ترورشهيد فخري‌زاده

رييس كميته امنيت كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه سرنخ‌هاي بسيار مهم و خوبي درباره ابعاد ترور شهيد فخري‌زاده به دست آمده، گفت: «كميسيون امنيت ملي در آينده نتايج بررسي‌هاي خود را به مسوولان ارايه خواهد كرد.» ابراهيم عزيزي در توضيح آخرين وضعيت‌هاي صورت گرفته درباره عوامل ترور شهيد فخري‌زاده گفت: «مجموعه دستگاه‌هاي متولي موضوع به ويژه نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي از اولين ساعات وقوع اين حادثه تلخ و تاسف‌بار همه تلاش و تمركز خود را براي بررسي ابعاد آن قرار دادند؛تلاش‌هاي بسيار خوبي صورت گرفت و نتايج موثري به همراه داشت كه از آنها سپاسگزاري مي‌كنم.» به گزارش ايسنا، او تاكيد كرد: «مطمئن باشيد عاملان، آمران، مسببان و همه كساني كه به نوعي ذره‌اي در اين جنايت نقش داشته باشند مورد برخورد قاطع نظام جمهوري اسلامي ايران قرار مي‌گيرند، چراكه تلاش مجموعه دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي مبتني بر قبل و حين و بعد از وقوع حادثه پيگيري ابعاد آن بوده، اطلاعات و تصميمات خوب و به موقعي كسب شده و دستگاه‌ها با يكديگر همپوشاني داشتند.» عزيزي در پايان گفت: «سرنخ‌هاي خوبي درباره اين حادثه به دست آمده رصدهايي صورت گرفته و همه مقصران بدانند و مطمئن باشند كه در اين باره ذره‌اي اغماض صورت نمي‌گيرد.»

 

شهاب‌الدين نظري راهي زندان شد

شهاب‌الدين نظري، كنشگر سياسي و مدني براي تحمل حكم يك سال حبس صبح روز گذشته هشتم بهمن ‌‌ماه ۹۹ راهي زندان شد. به گزارش ايلنا، شهريور سال ۹۷ با شكايت يك نهاد امنيتي پرونده اين عضو شوراي مركزي مجمع پيروان خط امام در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضي مقيسه بررسي و حكم يك سال حبس تعزيز براي او صادر شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها