• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4854 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ بهمن

خبرخوان

درآمد 660 ميليون دلاري استخراج‌كنندگان بيت‌كوين

بر اساس گزارش‌هاي وزارت صمت استخراج جهاني سالانه بيت‌كوين ۳۲۴ هزار بيت‌كوين معادل ۱۱ هزار ميليون دلار است كه برآورد مي‌شود استخراج فعلي اين رمز ارز به صورت غير رسمي در ايران سالانه حدود ۴ تا ۶ درصد توليد جهاني، يعني حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ بيت‌كوين، معادل ۶۶۰ ميليون دلار باشد. البته برآوردها حاكي از اين است كه ظرفيت استخراج و مجوزهاي صادره در صورت تبديل به پروانه بهره‌برداري در ايران معادل ۴۲۰۰۰ بيت‌كوين يعني ۱۴۰۰ ميليون دلار باشد. بر اساس اعلام وزارت نيرو با ۲۱ بنگاه به ميزان ۳۱۰ مگاوات قرارداد منعقد شده كه ۷ واحد از آنها در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي مستقر هستند و براي هيچ يك پروانه بهره‌برداري در سامانه بهين‌ياب صادر نشده است. در مورد وضعيت خوداظهاري در سامانه بهين‌ياب نيز اين گزارش از ثبت‌نام ۲۱۱۲ مورد متقاضي خبر مي‌دهد كه ۱۲۲۶ مورد از آنها حدود ۱۱ ميليارد تومان عوارض دولتي براي ۵۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه پرداخت كرده‌اند و مجموع تعداد ماينرهاي اظهار شده در فرآيند تاكنون ۱۲۰ هزار دستگاه بوده است. 

ادامه گران‌فروشي تخم‌مرغ بسته‌بندي شده

هدايت‌الله اصغري، مديرعامل اتحاديه مرغداران ميهن درباره آخرين وضعيت تامين و توزيع تخم‌مرغ در كشور اظهار كرد: متوسط مصرف روزانه تخم‌مرغ كشور 3 هزار تن است و آمار ما نشان مي‌دهد توليد و عرضه تخم‌مرغ مطابق با نياز كشور است. اصغري در پاسخ به اين پرسش كه چرا با وجود توليد مطابق با نياز در برخي مناطق كمبود عرضه داريم، گفت: مشكلات در شبكه توزيع است و ارتباطي به توليد و تامين ندارد. وي درباره گران‌فروشي به بهانه بسته‌بندي نيز گفت: براي جلوگيري از گران‌فروشي به بهانه بسته‌بندي قيمت مصوب براي هر بسته 36 تايي شيرينگ پك شده تخم‌مرغ، تعيين و ابلاغ شده است.

سهم تعاوني‌ها از واگذاري‌ها كمتر از يك درصد!

رضا وفايي‌يگانه، مدير امور اقتصادي اتاق تعاون معتقد است سهم تعاوني‌ها از واگذاري‌ بخش‌هاي دولتي كمتر از يك درصد بوده و اين باور كه بخش تعاون مي‌تواند بسياري از تصديگري‌ها را در اختيار بگيرد هنوز شكل نگرفته است. واگذاري‌ها به شكلي نبوده كه در فعالان بخش تعاون ايجاد انگيزه كند، در حالي كه اگر واگذاري‌ها به شيوه پيمان مديريتي يا فروش اقساطي صورت مي‌گرفت بسياري از شركت‌هاي تعاوني توان خريداري برخي شركت‌هاي مذكور را پيدا مي‌كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون