• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4854 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ بهمن

نماينده دايم ايران در وين:

كشف 1147 تن انواع مواد مخدر در سال 2020

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین‌المللی در وین با ارسال نامه‌اي به مدير اجرايي دفتر مقابله با جرم و موادمخدر ملل متحد UNODC ضمن تشريح عملكرد جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مواد مخدر در سال ۲۰۲۰ ميلادي خاطرنشان كرد:«ايران همچنان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح جهاني است.»
كاظم غريب‌آبادي در اين نامه از انفعال سازمان‌هاي بين‌المللي ذي‌ربط و كشورها در عمل به مسووليت مشترك خود در حمايت از برنامه‌هاي مبارزه با مواد مخدر نيز انتقاد كرد و خواهان اصلاح اين رويكرد عدم اقدام شد.
در بخشي از نامه اين ديپلمات ايراني آمده است: «بيش از ۱۱۴۷ تن انواع موادمخدر توسط ايران در سال ۲۰۲۰ با تلاش و ازجان‌گذشتگي سربازان و ماموران نهادهاي انتظامي و امنيتي در مرزها و داخل كشور كشف شد كه رشد ۴۱ درصدي نسبت به سال قبل از آن دارد و ترتيب اين كشفيات بر اساس حجم شامل 916 تن ترياك، 107 تن حشيش، 27 تن مرفين، 31 تن هرويين، 20 تن شيشه و 24 تن از ساير مواد است. ماموران مبارزه با مواد مخدر ايران در سال ۲۰۲۰ ميلادي ۲۸۵۱ درگيري مسلحانه با قاچاقچيان موادمخدر داشته‌اند كه به انهدام و متلاشي شدن ۲۱۹۶ باند و شبكه ترانزيت و توزيع مواد مخدر منجر شده است. در اين درگيري‌ها همچنين ۱۰ نفر از ماموران ايران نيز به شهادت رسيدند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون