• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4857 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ بهمن

خبر

روحاني اعضاي شوراي عالي حفاظت محيط زيست را معرفي كرد

رييس‌جمهوري در حكمي، آقايان دكتر رضا مكنون، محمدرضا تابش، مجيد عباسپورتهراني و فرهاد دبيري را براي يك دوره ۳ ساله ديگر به عنوان «عضو شوراي عالي حفاظت محيط زيست» منصوب كرد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، در متن حكم حسن روحاني خطاب به اين ۴ نفر آمده است: « در اجراي ماده (۲) اصلاحي موضوع بند (۱) ماده واحده قانون اصلاح قانون حفاظت و بهسازي محيط زيست مصوب ۱۳۷۱.۰۸.۲۴ مجلس شوراي اسلامي و بنا به پيشنهاد معاون محترم رييس‌جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست، با عنايت به سوابق و تجربيات مفيد جنابعالي، به موجب اين حكم براي مدت ۳ سال ديگر به عنوان «عضو شوراي عالي حفاظت محيط زيست» منصوب مي‌شويد. توفيق شما را در انجام شايسته وظايف محوله با رعايت اصول قانونمداري، اعتدال‌گرايي و منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد، در خدمت به اسلام و ملت شريف ايران از خداوند متعال مسالت دارم.»


اجراي عدالت از هر چيزي شيرين‌تر است

رييس قوه قضاييه در مراسم تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام راحل گفت: «امروز اجراي عدالت براي جامعه از همه ‌چيز شيرين‌تر است و همه بخش‌ها و اجزا بايد خود را موظف به عدالت بدانند و پيشاني اين اجراي عدالت دستگاه قضايي است.» به گزارش ايسنا، سيد ابراهيم رييسي در بخش ديگري از حرف‌هايش، با تاكيد بر اينكه قبل از نگراني براي مشاركت مردم، بايد نگران كارآمدي نظام اداري در كشور بود، گفت: «اگر نظام اداري كارآمدي خود را نشان دهد، اميد، نشاط و مشاركت را در بين مردم تضمين كرده است.» سيد ابراهيم رييسي معتقد است كه مشاركت مردم و افزايش سرمايه اجتماعي در مردم كاري است كه امام انجام دادند و هنر امام، حفظ كردن مردم در صحنه بود و در همه امور نه به صورت تشريفاتي بلكه به صورت واقعي، مردم را حساب كردند. به گفته او، امروز در رفتار سياسي و اجتماعي مقام معظم رهبري، توجه دادن به مردم را مي‌بينيم و به قوه قضاييه، قوه اجراييه و قوه تقنيني بر مردمي بودن و توجه به مردم و رفع دغدغه‌هاي آنها و به حساب آوردن مردم تاكيد فرموده‌اند. رييس قوه قضاييه در پايان گفت: «در دستگاه قضايي ما آنچه از خط امام شناختيم، اجراي عدالت به عنوان محوري‌ترين نقطه است و اين موضوع به تبعيت از انبياي الهي مورد توجه و تاكيد حضرت امام از قبل از پيروزي انقلاب بوده و امروز نيز محور كار در دستگاه قضايي اجراي عدالت در همه امور و پيگيري‌ها و تصميم‌گيري‌ها و تصميم‌سازي‌هاست. امروز پرچم عدالت‌خواهي در دستان رهبر معظم انقلاب است و ما به عنوان سربازان ايشان در دستگاه قضايي خود را موظف به اجراي عدالت مي‌دانيم و از روح بلند امام راحل استمداد مي‌طلبيم كه براي اجراي هدف متعالي تحقق عدالت توفيق داشته باشيم.»


اصلاح‌طلبان با كمبود گزينه مواجه نيستند

جواد امام، فعال سياسي اصلاح‌طلب و مديرعامل بنياد باران انتخابات ۱۴۰۰ را انتخاباتي «جدي» و تعيين‌كننده اتفاقات منطقه‌اي و بين‌المللي مي‌داند و بر همين اساس معتقد است كه برگزاري انتخابات جدي و پرشور يك ضرورت است. او با بيان اينكه «هيچ پالسي كه نشان دهد اتفاقي جز اتفاق اسفند ۹۸ رقم بخورد، ديده نمي‌شود» روند موجود را روندي كه به مشاركت بالا در انتخاب منجر شود، نمي‌داند. جواد امام در گفت‌وگو با رويداد ۲۴، لازمه افزايش مشاركت را « تجديدنظر نهاد‌هاي حاكميتي» دانست و ابراز اميدواري كرد كه نهاد‌هاي حاكميتي سياست‌هايي را كه تاكنون نسبت به انتخابات و حضور مردم داشته‌اند تغيير دهند و زمينه حضور سلايق مختلف را در انتخابات مهيا كنند تا شاهد انتخاباتي درخور جمهوريت كشور باشيم. به گفته او، اين موضوع كه برخي افراد به نمايندگي از اكثريت جامعه نتوانند در انتخابات حضور داشته باشند به مشاركت مردم در انتخابات آسيب وارد مي‌شود. اين دلايلي است كه درون جبهه اصلاحات است؛ در غير اين صورت اگر چهره‌هايي كه مي‌توانند باعث انسجام شوند و انگيزه لازم را به مردم بدهند اجازه حضور پيدا كنند اين مشكلات پشت سر گذاشته خواهد شد.


نمي‌توانيم نسبت به رفراندوم آلرژي داشته باشيم

آذر منصوري، قائم‌مقام دبيركل حزب اتحاد ملت با اشاره به اينكه «جمهوري اسلامي به عنوان نظام برآمده از انقلاب ۵۷ بر سه محور اصلي استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي استقرار يافت»، تاكيد كرده كه «هر سه اين محور بر پايه نظر و خواست اكثريت ملت معنا پيدا مي‌كند.» منصوري آزادي را هم برخورداري همه مردم ايران از حق آزادي‌هاي اساسي دانسته و گفت: «همچنين وقتي مي‌گوييم جمهوري اسلامي يعني جمهور مردم در تعيين سرنوشت خود دخالت داشته باشند و به تعبير امام خميني بايد ميزان، راي ملت باشد.» او با اشاره به اينكه «قرار نبوده و نيست كه راي اقليت، راي جمهور مردم ايران باشد و اين موضوع از تاكيدات بنيانگذار انقلاب اسلامي است»، تاكيد كرد كه «طبعا به همين دليل وقتي مشاركت مردم به زير ۵۰ درصد مي‌رسد يعني جمهوريت در معرض تهديد جدي قرار گرفته است.» به گزارش ايلنا، اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه «كم اهميت شمردن راي ملت مقدمه انواع تهديدها براي نظام و ‌كشور بوده و خواهد بود»، گفت: «وقتي تا اين حد امام بر نظر اكثريت ملت تاكيد داشت، روشن است كه رمز بقا تمكين و اتكا به همين راي اكثريت است. رفراندوم هم به همين دليل در قانون اساسي ديده شده است. ما نمي‌توانيم بخشي از قانون اساسي را كه به اين امر مهم ارتباط پيدا مي‌كند را ناديده بگيريم و كنار بگذاريم و به آن آلرژي داشته باشيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون