• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4857 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ بهمن

خبرخوان

واردات ۹ ميليون دلار  كالاي ممنوعه با نام ساير!

با وجود ممنوعيت واردات الكل اتيليك، اما در ۸ ماه نخست امسال بيش از ۹ ميليون دلار اين كالا‌ها به كشور وارد شده است. اين واردات ممنوعه در حالي است كه حجم زيادي از آن در مناطق ويژه اقتصادي ترخيص شده پس بدان معناست كه افرادي سودجو از اين مناطق سوءاستفاده كرده و اقدام به واردات كالا‌هاي ممنوعه مي‌كنند و كالا نهايتا وارد مناطق ديگري از كشور مي‌شود و به فروش مي‌رسد. شايد اين ۹ ميليون دلار در نگاه اول در مقايسه با واردات‌پرحجم ديگر كم به نظر برسد، اما مي‌تواند سرمايه قابل توجهي براي راه‌اندازي واحد توليدي باشد.


يارانه ۱۰۰ ميليوني  براي خريداران خودرو

تجارت‌نيوز در گزارشي نوشت: سه خودروساز بزرگ كشور بيش از ۱۰۰ هزار ميليارد تومان معادل دو برابر درآمدهاي نفتي پيش‌بيني شده امسال بدهي و زيان دارند. به همين دليل اخيرا از دولت و بانك مركزي قول حمايت ۱۵ هزار ميلياردي توماني گرفتند. يكي از همين خودروسازان قرار است خودروهايي را بفروشد كه تا حدود ۱۵۹ ميليون تومان هم در آن رانت قابل مشاهده است. در فروش فوق‌العاده ايران‌خودرو قرار است ۹ خودرو به فروش برسد كه قيمت آنها با قيمت بازار به‌ شدت اختلاف دارد. اين فاصله قيمتي از ۵۶ ميليون تومان شروع مي‌شود و تا ۱۵۹ ميليون تومان هم مي‌رسد. حتي در خودرويي مثل دناپلاس اختلاف قيمت به ميزاني است كه خريدار مي‌تواند با فروش خودروي دريافتي در بازار تقريبا ۱۱۹ ميليون تومان سود  كند.


7ميليون كارگر  بيمه نيستند

محمد شريعتمداري، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: ۷ ميليون كارگر رسمي داريم كه عضو تامين اجتماعي نيستند. به گفته وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي براي اولين‌بار به حدود ۳ ميليون نفر در شرايط كرونا منابع بلاعوض بين ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان پرداخت شده است كه اين سه ميليون نفر جزو هيچ‌كدام از گروه‌هاي شناسايي‌شده نبودند و هيچ‌گونه بيمه‌اي نداشتند و تحت پوشش هيچ نهاد امدادي نيز نبودند. وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: كارگران غير رسمي روند رو به افزايشي دارند و كرونا اين تعداد را بالا برده كه بايد اين موضوع را اصلاح كنيم.


احتمال فعال شدن خريد  از ايرباس با رفع تحريم‌ها

تورج دهقاني‌زنگنه، رييس سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به لغو تحريم‌ها در صنعت هوايي گفت: قرارداد خريد هواپيما از دو شركت هواپيماسازي ايرباس و ATR به حالت تعليق درآمده ولي قراردادي با بويينگ داريم، اخيرا نامه‌نگاري كرده‌ايم تا تكليف اين قرارداد را مشخص كنند. اين احتمال وجود دارد كه با رفع تحريم‌ها، تعليق قرارداد خريد هواپيماها نيز رفع شود. وي افزود: ۱۶۲ فروند هواپيماي فعال داريم، ۴۲ سال است كه تحريم خريد هواپيما هستيم و نخستين تحريم‌هايي كه به كشور تحميل شد، به صنعت هوانوردي اختصاص يافت. با اين حال هواپيما در اين سال‌ها وارد كشور شده است. اخيرا هواپيماهاي مدل ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ وارد كشور شده كه در واردات آنها، شرط سني مورد نظر سازمان رعايت شده است و به‌زودي تعداد زيادي هواپيما وارد خواهد شد.


دليل هجوم تقاضا  به بازار روغن نباتي

انجمن روغن نباتي اعلام كرد: زمزمه‌هاي تغيير نرخ ارز كالاهاي اساسي منجر به افزايش تقاضا در بازار روغن نباتي شده است. قرار نيست تا پايان سال ارز روغن تغيير كند و همچنين سال آينده نيز تصور مي‌كنيم كه ارز آن تغييري نخواهد كرد، اما زمزمه‌هاي تغيير ارز باعث شده تقاضاي خريد روغن در بازار افزايش يابد به‌طوري كه براساس آمار موجود تقاضاي روغن نباتي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي طي هفته گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد افزايش داشته است. افزايش تقاضا و مشكلات ارزي دو آفت مهم بازار روغن نباتي است و با توجه به توليد و توزيع ۱۷۷ هزار تن انواع روغن نباتي توسط كارخانجات طي دي ماه سال جاري همچنان كمبود روغن در برخي استان‌ها و شهرستان‌ها به ويژه استان‌هاي مرزي به گوش مي‌رسد كه با برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده به زودي رفع مي‌شود و هيچ كمبودي در تامين روغن مايع وجود ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون