• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4860 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۹ بهمن

خبرخوان

تهيه بسته حمايتي صنعت خودرو  با محوريت شكست انحصار

عليرضا رزم‌حسيني، وزير صمت روز گذشته در نشستي مشترك با قطعه‌سازان گفت: با وجود اجراي طرح‌هاي مختلف همچون قرعه‌كشي براي عرضه خودرو، باز در همين شرايط نيز حدود ۵۰ درصد خودروهاي فروش رفته گارانتي‌شان باطل شده و صرفا در برخي انبارها نگهداري مي‌شوند تا با افزايش كاذب قيمت‌ها به حفظ سرمايه عده‌اي كمك كند. از اين رو در حال تدوين و تهيه بسته حمايتي ويژه صنعت خودرو با محوريت شكست انحصار در اين حوزه هستيم. وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه سياست‌هاي وزارت صمت به گونه‌اي است كه خودرو از كالاي سرمايه‌اي به كالاي مصرفي تبديل شود، تاكيد كرد: افزايش نقدينگي در سطح جامعه توجه برخي  دلالان و واسطه‌ها را به سوي بازار خودرو جلب كرده كه البته اين افراد در آينده متضرر خواهند شد. رزم‌حسيني با اشاره به فعاليت بيش از 2000 شركت قطعه‌ساز در سطح كشور و بالاي 3 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در اين صنعت افزود: در صورت ساخت داخل بودن يك قطعه و رعايت تمام ضوابط استاندارد حتما جلوي واردات مشابه خارجي را خواهيم گرفت.


كنار رفتن قيمت‌گذاري دستوري با تعامل وزارت صنعت

محمدعلي دهقان‌دهنوي، رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اين موضوع كه حدود ٩٠ درصد جمعيت كشور به شكل مستقيم و غيرمستقيم با سهام عدالت ارتباط دارند و بايد از منافع آنها دفاع كرد، گفت:«انتظار مي‌رود توليدكنندگان فولاد كشور در راه توسعه بازار سرمايه و ايجاد رقابت در اين بازار كمك كنند زيرا شفافيت و رقابت به توسعه اين بخش كمك مي‌كند؛ از سوي ديگر شما وكالت ميليون‌ها سهامدار را برعهده داريد تا در حق آنها اجحاف نشود و اين مسووليت سنگيني است.


آغاز پرداخت وام دوم كرونايي به ايرلاين‌ها

يونس دقيقي‌كيا، رييس انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با اشاره به ميزان زيان شركت‌هاي هواپيمايي و درخواست وام دوم كرونا اظهار كرد: اغلب شركت‌ها صورت‌هاي مالي خود را به سازمان هواپيمايي تحويل داده‌اند و صورت‌هاي مالي در معاونت حمل و نقل وزارت راه در حال بررسي هستند. او با بيان اينكه برخي شركت‌هاي هواپيمايي هم زيان انباشته دارند و هم زيانده هستند، ادامه داد: شركت‌هاي هواپيمايي در طول يك سال گذشته هم به دليل افزايش نرخ ارز و هم كاهش سفر به دليل شيوع ويروس كرونا و از سوي ديگر الزام به رعايت پروتكل‌هاي مصوب در ستاد ملي مبارزه با كرونا مبني بر محدوديت پذيرش مسافر با 60 درصد ظرفيت هواپيما دچار زيان شدند. 


افزايش قيمت گوشت قرمز در ميادين

گزارش ميداني از ميادين مركزي ميوه و تر‌بار تهران نشان از افزايش قيمت گوشت قرمز دارد. افزايش قيمت در انواع گوشت قرمز در اين ميادين بين 10 تا 25 درصد است. از اوايل بهمن قيمت گوشت قرمز در بازار بعد از چند ماه ثبات به ناگاه شروع به رشد كرد به نحوي كه در يك روز تا 10 هزار تومان افزايش داشت. حالا ميادين ميوه و تر‌بار به تبع بازار قيمت مصوب گوشت قرمز را در نرخنامه خود بالا برده است. بالا بردن قيمت مصوبه در نرخنامه ميادين ميوه و تر‌بار اين پيام را به بازار مي‌دهد كه قيمت‌ها در ماه پاياني سال احتمالا افزايشي خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون