• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4860 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۹ بهمن

شهردار تهران: حاكميت بايد براي حمل و نقل عمومي هزينه كند

شهردار تهران درباره نوسازي تاكسيراني تهران نيز گفت: نوسازي تاكسيراني تهران هم در حال انجام و بخشي انجام شده است. در نوسازي واگن‌هاي مترو هم، نوسازي ۳۱ رام قطار تامين اعتبار شده است و براي اولين‌بار مناقصه ورود بخش خصوصي به خطوط مترو برگزار خواهد شد و اميدوارم فراخون‌هاي انجام شده به نتيجه برسد.
او گفت: در اين شرايط كه تامين اعتبار براي ما بسيار سخت و مشكل بود خريد اين اتوبوس‌ها حداقل اقداماتي بود كه انجام داديم. ان‌شاءالله با حمايت و پشتيباني دولت اين شرايط را بهتر خواهيم كرد و اين قرارداد كه امروز قسمت دومش بود، به بخش‌هاي دهم هم برسد تا بتوانيم مشكل كمبود اتوبوس را حل كنيم و اتوبوس‌هاي برقي را با حمايت داخل به نتيجه برسانيم.

لزوم اختصاص رديف بودجه به حمل و نقل عمومي كشور
پيروز حناچي، شهردار تهران در حاشيه اين آيين گفت: بايد كاري كنيم كه حمل و نقل عمومي در بودجه كشور رديف بودجه داشته باشد موضوعي كه ۵ ميليون نفر را در روز درگير مي‌كند صرفا به عهده شهرداري نيست و بايد حاكميت در آن ورود كند.
حناچي گفت: امروز طبق قراردادي كه در تيرماه با ايران خودرو ديزل داشتيم ۱۱۰ اتوبوس و ميني‌بوس ديگر را وارد ناوگان حمل و نقل عمومي كرديم. با اين قرارداد خط توليد اتوبوس ايران خودرو ديزل كه ۱۰ سال بود تعطيل شده بود دوباره فعال شد. در اين اتوبوس‌ها ضوابط مناسب‌سازي براي معلولان رعايت شده است و اتوبوس‌ها برخلاف اينكه يورو ۴ هستند مجهز به فيلتر دوده هستند.
حناچي گفت: مي‌دانيم با وجود ورود اين اتوبوس‌ها همچنان ناوگان حمل و نقل عمومي با مشكل مواجه است و از اين نظر شرمنده مردم هستيم تلاش مي‌كنيم كه هرچه زودتر نسل جديد اتوبوس‌هاي حمل و نقل شهري را وارد ناوگان كنيم.
شهردار تهران درباره نقد شدن ۱۵۰۰ ميليارد تومان اوراق مشاركت فروخته شده گفت: هزار ميليارد تومان از اين اوراق به شهرداري رسيده و ۵۰۰ ميليارد تومان ديگر كه بايد وثيقه‌هاي توسط شهرداري تامين شوند در حال انجام است و به زودي به حساب شهرداري واريز مي‌شود و بخشي از منابع مربوط به خريد اتوبوس‌هايي كه به تازگي وارد ناوگان حمل و نقل عمومي شد هم به وسيله اين منابع تامين شده است.

وزارت كشور مصوبه خريد ۶۳۰ واگن مترو را اجرايي كند
محمد عليخاني، عضو شوراي اسلامي شهر تهران در اين مراسم گفت: امروز شاهد بهره‌برداري از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و ميني‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومي هستيم هر چند همان‌طور كه مي‌دانيد نياز ناوگان اتوبوسراني شهر تهران بسيار فراتر از اين تعداد است اما باز هم تحويل همين تعداد را بايد غنيمت شماريم، چراكه در اين شرايط سخت ناشي از شيوع كرونا و تحريم‌ها اين تعداد اتوبوس تحويل داده شد. البته ما انتظار داريم دولت با توجه به مصوبات خوبي كه در زمينه خريد اتوبوس داشته به اين مصوبات جامه عمل بپوشاند. اخيرا هم در ستاد ملي كرونا تحويل ۵ هزار اتوبوس به شهرها مصوب شد كه اميدواريم سهم شهر تهران هم از اين تعداد داده شود.
رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران افزود: همان‌طور كه محسن هاشمي در مراسم تحويل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس كه چند ماه قبل برگزار شده بود، اشاره داشتند دولت مصوبات خوبي در زمينه خريد اتوبوس دارد و اميدواريم اين مصوبات محقق شود تا ناوگان فرسوده اتوبوسراني تهران از اين وضعيت خارج شود.  عليخاني افزود: مورد ديگري كه فراموش شده بحث ۶۳۰ واگن مترو است كه ظاهرا الحاقيه‌اي قرار است در وزارت كشور امضا شود و اميدواريم اين موضوع نيز با همت وزارت كشور زودتر محقق شود. البته آغاز اين موضوع به سال ۱۳۹۵ برمي‌گردد كه مصوبه شوراي اقتصاد را هم داشته و اميدواريم هر چه زودتر به نتيجه برسد. عليخاني در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع تحويل تاكسي‌هاي نوسازي شده اشاره كرد و گفت: امروز واجب است تشكري از رانندگان عزيز تاكسيراني داشته باشيم كه ۱۱۰ هزار نفر را شامل مي‌شود. رانندگان تاكسي به واسطه ارتباط با مردم و كار مستمرشان بيشترين تلفات را در دوران شيوع كرونا داشته‌اند. عليخاني افزود: انتظار اين است كه به اين قشر توجه بيشتري شود و نيز رانندگان ناوگان اتوبوسراني كه اميدواريم شهردار به معاونت مالي دستور بدهند تا باقيمانده مطالبات اين قشر زحمتكش نيز پرداخت شود.
عليخاني افزود: همان‌طور كه مي‌دانيد تهران نياز به بيش از ۳ هزار اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومي دارد و متاسفانه به دليل اينكه دولت به تعهدات خود عمل نكرد، شورا راسا وارد شد و با پيگيري‌هايي كه صورت گرفت و اعتباري كه تصويب شد شهرداري قراردادي را با ايران خودرو ديزل منعقد كرد تا۲۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسراني اضافه شود كه امروز دومين سري از اتوبوس‌هاي اين قرارداد تحويل داده شد كه در سري اول ۱۰۰ دستگاه و امروز نيز ۱۱۰ دستگاه از اين اتوبوس‌ها به ناوگان اضافه شدند.
عليخاني افزود: مي‌دانيد كه هر چه تعداد ناوگان حمل و نقل عمومي بيشتر باشد فاصله اجتماعي در دوران شيوع كرونا نيز بهتر رعايت خواهد شد و كيفيت خدمات‌رساني نيز بهتر مي‌شود البته معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران مجددا پيگير هستند تا قرارداد‌هاي جديدتري را براي خريد اتوبوس با ايران خودرو منعقد كنند و اميدواريم با ادامه اين روند كمبود‌هاي ناوگان حمل و نقل عمومي هر چه بيشتر رفع شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون