• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4862 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۱ بهمن

پيدا و پنهان

صادرات ۱،۷ ميليارد دلاري بنزين در ۸ ماهه

مجموع درآمدهاي گمركي مصوب ۸ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ بالغ بر۱۴ هزار و ۲۱۱ ميليارد تومان بوده و رقمي بالغ بر ۱۴ هزار و ۴۳۱ ميليارد تومان معادل ۱۰۱/۵ درصد محقق شده است. مجموع درآمدهاي گمركي در ۸ ماهه سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از ۱۳ هزار و ۱۹۲ ميليارد تومان به مبلغ ۱۴ هزار و ۳۳۱ ميليارد تومان افزايشي معادل ۱۰ درصد را نشان مي‌دهد.


سرمازدگي  علت نوسان قيمت خيار در بازار

اسداله كارگر، رييس اتحاديه ميوه و سبزي تهران در خصوص افزايش قيمت خيار در بازار گفت: سرمازدگي‌ اخير و افزايش قيمت محصول در مبدا منجر به التهابات بازار خيار شده است كه اين موضوع ارتباطي به گران‌فروشي ندارد. با توجه به گراني‌هاي اخير در برخي اقلام ميوه و سبزي، انتقاداتي وارد است، چراكه اين امر منجر به كوچك شدن سفره خانوار مي‌شود، در حالي كه ميوه به سبب دارا بودن ويتامين‌هاي مختلف در پيشگيري از بيماري نقش اساسي دارد.


برخورد با ۵۰۰ هزار كارت بانكي فعال در زمينه پولشويي و قمار

رييس كل بانك مركزي در مراسم رونمايي از پروژه پرداخت موبايلي مبتني بر EMV (كهربا) گفت: با همكاري قوه قضاييه بيش از ۲ هزار كارت بانكي كه در مراكز قمار استفاده مي‌شد، شناسايي شده‌اند.۵۰۰ هزار حساب بانكي نيز شناسايي شده كه قرار است با آنها برخورد شود. عبدالناصر همتي در اين مراسم با بيان اينكه بانك مركزي به‌طور كلي در حوزه نظام‌هاي پرداخت سه هدف اصلي را دنبال مي‌كند، گفت: «افزايش رفاه و تسهيل دسترسي مردم»، «امنيت تراكنش‌ها» و «مقابله با جرم و پولشويي» سه هدف و الگوي اصلي بانك مركزي در توسعه خدمات پرداخت است.


آخرين وضعيت صدور مجوز شركت‌هاي جديد بيمه‌اي

غلامرضا سليماني، رييس كل بيمه مركزي با بيان اينكه شركت‌هاي بيمه‌اي جديد بايد به صورت كاملا هدفمند وارد فضاي بازار كشور شوند، گفت: شركت‌هاي بيمه‌اي اگر توجيه خيلي قوي نداشته باشند، نمي‌توانند مجوز دريافت كنند. وي افزود: همه چيز در صنعت بيمه بايد به سمت افزايش ضريب نفوذ بيمه پيش رود، اين در حالي است كه افزايش شركت‌هاي بيمه منجر به بزرگ شدن حجم بازار مي‌شود كه البته به موازات آن بايد نوآوري در شركت‌هاي موجود هم مدنظر قرار گيرد. به گفته سليماني، در طرح توجيهي مرتبط با ايجاد يك شركت بيمه‌اي جديد، بايد تمام ابعاد را در نظر گرفت.


آغاز بررسي ورود برخي مسافران به هواپيما با تست PCR جعلي

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد: برخي مسافران هوايي با تست PCR جعلي به هواپيماها وارد مي‌شوند كه البته در كشورهاي ديگر نيز رخ داده و در جلسه مشتركي كه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي داريم آن را بررسي خواهيم كرد. محمدحسن ذيبخش درباره اظهارات وزير راه و شهرسازي درباره اينكه برخي مسافران هوايي با تست PCR جعلي اقدام به ورود به كشور كرده‌اند، اظهار كرد: اين موضوع مورد بررسي دقيق قرار گرفته و به نظر مي‌رسد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي راهكاري براي آن داشته باشد كه مسلما به عنوان مجري ضوابط و پروتكل‌هاي بهداشتي از آن استقبال مي‌كنيم. سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: پس از مشخص شدن ابعاد و جزييات ورود برخي مسافران هوايي با ارايه تست PCR جعلي و ارزيابي و نتيجه‌گيري درباره راهكارهاي اجرايي ممكن، آن را اعلام خواهيم كرد.


درج قيمت ۱۱۰۰ توماني روي هر تخم‌مرغ الزامي شد

معاون وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اجراي طرح اجباري شدن درج قيمت تخم‌مرغ روي بسته‌بندي و هر عدد از اين محصول گفت: بر اين اساس قيمت هر شانه تخم‌مرغ فله بر اساس وزن ۳۱ تا ۳۳ هزار تومان و دانه‌اي حدود ۱۱۰۰ تومان خواهد بود.


رزم‌حسيني: با مداخله مستقيم دولت در بازار مخالفم

عليرضا رزم‌حسيني در نشستي با فراكسيون اصناف و اشتغال مجلس و تشكل‌ها و انجمن‌هاي صنفي در خصوص كنترل قيمت‌ها افزود: به عنوان نمونه در حوزه كنترل قيمت‌ها معتقدم كه كار بايد در دست خود بازاريان باشد، البته مداخله دستوري با نظارت متفاوت است و اعتقاد دارم كه بايد از ابزار‌هاي بازار مانند تعرفه‌هاي وارداتي و حقوق گمركي براي تنظيم بازار استفاده كرد. رزم‌حسيني با اشاره به اجراي مدل و الگوي توسعه پايدار با استفاده از ظرفيت شركت‌هاي بزرگ صنعتي و معدني كشور گفت: در حوزه اصناف نيز بايد از اين‌گونه مدل‌هاي تجربه شده براي توسعه استفاده شود و بسته حمايت مالي همانند بسته تعريف شده در حوزه صنعت و معدن در اين حوزه نيز تعريف شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون