• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4862 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۱ بهمن

پيشگويي روند مد پايدار در سال پيش‌رو

سحر موسوي

با وجود واقعيت انكارناپذير سال ۲۰۲۰ و تاثيرات مخرب كوويد ۱۹ بر زندگي و كار مردم در سراسر دنيا، سالي كه گذشت باعث ايجاد تغييرات بنيادين در سبك زندگي مردم شد؛ چيزي كه به نفع پايداري در مد و پوشاك شد.  تاثيرات كرونا بر رفتار خريد مصرف‌كنندگان باعث بالارفتن حساسيت و انتظارات مردم از توليدكنندگان و برندهاي پوشاك شد. تحقيقات نشان مي‌دهد ۵۷ درصد مردم بيان داشته‌اند كه بحران به وجود آمده باعث شده است كه رفتار خريدشان تغييرات كليدي‌اي داشته باشد كه براساس تغييرات زيست‌محيطي آموخته‌اند. تاثيراتي كه تنها بر رفتار خريد تاثير نداشته است؛ سبك زندگي آنها را هم مورد بازنگري و به‌روزرساني قرار داده است.  آمار ديگر نشان‌دهنده كاهش ۶۴ درصدي هزينه خريد لباس رسمي و كفش در اثر نگراني براي زمين و طبيعت است؛ چيزي كه زمينه را براي ايجاد توليدات دوستدار محيط زيست فراهم كرده است. 
روندهاي پايداري مد سال ۲۰۲۱
-  برندهاي مد پايدار بيشتر 
بر اثر تلنگر كرونا در سال آينده شاهد ايجاد توليدكنندگان پوشاك مد پايدار بيشتري خواهيم بود و مردم بيشتر نسبت به برندهايي واكنش مثبت نشان خواهند داد كه در حال خوش‌رفتاري با مردم، زمين و حيوانات هستند. 
-   افزايش درآمد در زمينه مد پايدار 
پيش‌بيني مي‌شود درآمد حاصل از مد پايدار تا سال ۲۰۲۵ به رقم ۹.۸۱ ميليون دلار برسد؛ درآمدي كه تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵/۱۷ ميليون دلار خواهد رسيد .
-  اضافه شدن حساسيت مردم 
تا پيش از اين افراد خاص اجتماع در مورد مساله پايداري حساس بودند، اما حساسيت عمومي نسبت به اين موضوع افزايش يافته و روند رو به رشدي در پيش گرفته است. 
-  خريد آنلاين و  محلي 
در سالي كه گذشت، بي‌حوصله‌ترين افراد و كساني كه به فروش آنلاين اعتماد نداشتند هم خريد اينترنتي را تجربه كرده و با توجه به محدوديت‌هاي تردد با ظرفيت محل زندگي و فروشندگان اطراف خود بيشتر آشنا شدند. 
-  لباس‌هاي  تكراري  بيشتر 
همان‌طوركه حتي در مراسم تحليف هم ديده شد، به پوشيدن لباس‌هاي تكراري واكنش مثبت نشان داده خواهد شد و شاهد افزايش آن خواهيم بود. 
-  شلوار ورزشي براي هر روز و همه روز 
استايل كژوال افزايش ۴۹ درصدي داشته است و پيش‌بيني مي‌شود بعد از پشت‌سر گذاشتن كرونا هم ادامه داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون