• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4867 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ بهمن

خبر

مسموميت ۴ كارگر بر اثر نشت گاز آمونياك  در نجف‌آباد اصفهان

نشت گاز آمونياك منجر به مسموميت ۴ نفر از كارگران يك سردخانه در نجف آباد اصفهان شد.منابع كارگري در استان اصفهان به ايلنا گفتند:«اين حادثه روز 26 بهمن ماه براي ۴ نفر از كارگران يك سردخانه نگهدارنده ميوه در محور جاده نجف‌آباد رخ  داد. مسموم‌شدگان اين حادثه مرد بوده‌اند و 3 نفر از كارگران حادثه‌ديده به بيمارستان منتظري نجف‌آباد منتقل شدند و نفر چهارم با درخواست شخصي در محل تحت درمان قرار گرفت.»


 مهلت 72  ساعته براي  جلوگيري از پاندمي انگليسي  در كشور

وزير بهداشت با اشاره به ليست 2000 نفري افراد در انتظار بازگشت به ايران و ابراز نگراني از تاثيرات مخرب طولاني شدن پاندمي براي اقتصاد كشور، خواستار توجه جدي به رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در اسفند ماه شد و گفت:«اگر سخت نگيريم و محكم نايستيم، ماه سختي در پيش خواهيم داشت چون پايه‌هاي دستاوردهاي ما به‌ شدت لرزان خواهد شد در حال حاضر 7 مورد مبتلا به كروناي انگليسي در استان قزوين شناسايي شده و البته به مراتب تعداد بيشتري گرفتار اين ويروس جديد هستند. بايد جلسات مشترك بين چند استان درگير و از جمله بين استان‌هاي قزوين، زنجان، البرز و تهران برگزار شود و كل اين منطقه بايد در زون نظارت دقيق و مستمر قرار گيرد. گيلان و مازندران نيز بايد به اين مجموعه بپيوندند. افزايش تست‌ها و اطلاع‌رساني به مردم بايد گسترده‌تر شود چراكه برخلاف گذشته اگر در مورد ويروس كرونا، دو هفته فاصله تا بستري شدن مبتلايان را شاهد بوديم، حالا و با اين ويروس انگليسي فقط 72 ساعت فرصت داريم كه از افزايش  بستري‌هاي  بدحال جلوگيري كنيم. بنابراين،بايد مراكز سرپايي فعال‌تر شود و اجراي تست سريع و پي.سي‌آر هر دو دنبال شود.» سعيد نمكي ضمن يادآوري ورود دو محموله واكسن با حجم ۱۰ هزار و ۱۰۰ هزار دوز از ورود 300 هزار دوز واكسن در روزهاي آينده خبر داد و گفت:«قول مي‌دهيم تا شهريور آينده، اكثر گروه‌هاي آسيب‌پذير را واكسينه كنيم و تا 3 ماه بعد از آن ۷۰ درصد جمعيتي كه بايد زنجيره را قطع كنند واكسينه كرده‌ايم.»


كارگران  معترض  هپكو:
مشكلات را ريشه‌اي حل كنيد

صبح ديروز كارگران هپكو در مسير راه‌آهن اراك، تجمع كردند و خواستار توجه به مشكلات و مطالبات خود شدند. يكي از حاضران در اين تجمع با تاكيد بر اينكه اولين مطالبه كارگران هپكو هيچ زمان بحث حقوق و دستمزد نبوده، گفت:«دغدغه ما كار و توليد است؛ دغدغه ما، به راه افتادن چرخ‌هاي كارخانه و تامين امنيت شغلي است؛ در ماه‌هاي اخير بارها از مسوولان خواسته‌ايم مشكل هپكو را اساسي و ريشه‌اي حل كنند.» به گزارش ايلنا اين معترضان با تاكيد بر ضرورت حل مساله بدهي‌ها گفتند:«با وجود تورم سرسام‌آور فعلي، بخشي از پرسنل حقوق برج ۹ را دريافت نكرده‌اند و حقوق برج 10 هم هنوز پرداخت نشده است.»  اين تجمع كه از ساعت 7 و 30 دقيقه بامداد آغاز شد با درخواست ماموران انتظامي، پايان يافت.


افزايش ۱۲ درصدي  سرقت‌  «خرد»

معاون اجتماعي نيروي انتظامي از افزايش ۱۲درصدي سرقت‌هاي «خرد» خبر داد و از نهادهاي مسوول خواست نقش و سهم خود در پيشگيري و وقوع سرقت را مشخص كرده و به آن عمل كنند. سردار مهدي حاجيان در گفت‌وگو با ايرنا افزود:«كشفيات پليس در حوزه سرقت ۱۵درصد افزايش داشته زيرا سرقت‌هاي خرد ۱۲درصد افزايش يافته اما در عين حال سرقت به عنف، قاچاق محموله و مسلحانه كاهش داشته است. پليس به عنوان مجري، موظف به كشف جرم است اما در علل وقوع سرقت پليس وظيفه‌اي ندارد. البته پليس در مقابله با وقوع تنهاست زيرا نمي‌شود براي هر آپارتماني يك مامورگماشت. شاخص‌هاي بسياري در افزايش وقوع سرقت نقش دارد و حالا هم با وجود آنكه سرقت خودرو افزايش نيافته اما سرقت قطعات و وسايل داخل خودرو افزايش يافته و لازم است مردم در اين زمينه نكات ايمني را رعايت كنند.»


هشدار وزارت بهداشت درباره افزايش شيوع كوويد  19 بين جوانان

سخنگوي وزارت بهداشت گفت:«تاكنون يك ميليون و ۵۲۶ هزار و ۲۳ نفر در كشور به ‌طور قطعي به ويروس كرونا مبتلا شده و با فوت ۸۳ نفر از بيماران مبتلا در شبانه روز 26 تا 27 بهمن، تعداد جانباختگان كرونا در ايران به ۵۹ هزار و ۲۸ نفر رسيده است.» سيما‌سادات لاري افزود:«در اين بازه زماني ۷ هزار و ۷۶۰ بيمار جديد مبتلا به كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد و ۳۷۰۴ نفر از بيماران مبتلا به كوويد۱۹ در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند.» به گفته لاري در حال حاضر ۹ شهرستان در وضعيت قرمز ۳۹ شهرستان در وضعيت نارنجي، ۲۲۸ شهرستان در وضعيت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعيت آبي قرار دارند. سخنگوي وزارت بهداشت با هشدار درباره خطر جدي خيز جديد كرونا در كشور گفت:«افزايش موارد ابتلا و بستري كوويد19 در استان خوزستان بسيار نگران‌كننده است، همچنين در استان‌هاي ايلام، كهگيلويه و بويراحمد، بوشهر، اصفهان، فارس و سمنان نيز شاهد ايجاد روند ملايم صعودي در موارد بستري روزانه كرونا هستيم. علاوه بر اين ابتلا به كوويد19 بين جوانان در هفته‌هاي اخير افزايش يافته و اين مساله واقعا نگران‌كننده است زيرا افزايش بيماري در گروه‌هاي سني پايين‌تر، هشداري براي افزايش بيماري در بين سالمندان است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون