• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4869 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۳۰ بهمن

خبر

روايت معاون ‌اول رييس‌جمهوري از اداره ايران در دوران تحريم‌ها

معاون اول رييس‌جمهوري معتقد است كه مديريت اجرايي جمهوري اسلامي در دوران تحريم‌ها «شاهكار» بوده است. اسحاق جهانگيري، عصر روز گذشته در همايش كارآفرينان برتر در جريان اظهاراتي كه خبرگزاري جمهوري اسلامي اقدام به انتشار آن كرد، گفت: «جفا در حق مديران كشور است كه همه فراموش كنند كه امريكا با ما وارد جنگ اقتصادي شده است.» كشور در ۲ دوره در تحريم قرار گرفت؛ يكي در سال ۸۹ كه تحريم‌هاي شوراي امنيت شروع شد. تحريم‌هاي بسيار سختي بود و كشور را در يك محدوديت‌هاي جدي قرار دادند. هم بخش نفت، هم بانك و هم حمل و نقل تحريم شد.» او همچنين متذكر شد: «آن زمان با اينكه گفته مي‌شد تحريم‌ها، تحريم‌هاي شوراي امنيت است و همه كشورهاي پنج به علاوه يك و اعضاي شوراي امنيت در تصويب تحريم‌ها نقش داشتند، البته تحريم‌هاي اتحاديه اروپا و تحريم‌هاي يكجانبه امريكا هم بود اما هم ميزان تحريم‌ها مشخص بود يعني ما از ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار بشكه نفت صادر مي‌كرديم از زماني كه شروع كردند تحريم گفته شد كه هر ۶ ماهي يك ميزاني از فروش نفت ايران كم مي‌شد.»

نام‌نويسي در انتخابات 1400 فقط به صورت الكترونيكي

دبير ستاد انتخابات وزارت كشور جمهوري اسلامي از ثبت‌نام غيرحضوري و الكترونيكي داوطلبان حضور در سيزدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ايران خبر داد. سيد اسماعيل  موسوي در طرح جامع آموزش مجريان و دست‌اندركاران انتخابات ۱۴۰۰ استان‌هاي همدان، كردستان، ايلام و مركزي كه به ميزباني استان همدان برگزار شد، گفت: «نام‌نويسي از نامزدهاي انتخابات ۱۴۰۰ به منظور پيشگيري از شيوع ويروس كرونا به صورت غيرحضوري و الكترونيكي انجام مي‌شود.» به گزارش ايرنا، او  همچنين بيان كرد: «براي نام‌نويسي الكترونيكي سه شيوه درنظر گرفته شده است كه ابتدا يك نرم‌افزار (اپليكيشن) موبايلي در سايت وزارت كشور بارگذاري شده و متقاضيان حضور در انتخابات مي‌توانند با مراجعه با سايت وزارت كشور و دانلود اين نرم‌افزار اقدام به ورود به اين سامانه و بارگذاري اطلاعات درخواستي كنند. با توجه به اينكه آنتن‌دهي تلفن همراه در برخي روستاها ضعيف و كند است بنابراين نسخه «دسكتاب» اين نرم‌افزار آماده شده و روي رايانه‌هاي شخصي نصب و راه‌اندازي مي‌شود. همچنين سومين شيوه مراجعه به دفاتر پيشخوان بوده كه اين شيوه هزينه‌بر است.»


شهادت 3 نفر از كاركنان وزارت اطلاعات در سيستان و بلوچستان

روابط عمومي وزارت اطلاعات طي اطلاعيه‌اي از شهادت 3 تن از سربازان گمنام امام زمان (عج) در سيستان و بلوچستان خبر داد. به گزارش ايسنا در اطلاعيه مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت اطلاعات، آمده است: «به دنبال اقدامات اطلاعاتي روي يكي از باندهاي جرايم سازمان يافته استان سيستان و بلوچستان، 3 تن از سربازان جان بركف گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالي فرجه الشريف) در اداره ‌كل استان، حين انجام وظيفه به درجه رفيع شهادت نائل آمدند. شهادت اين عزيزان را به محضر حضرت بقيه‌الله الاعظم (ارواحناله‌الفدا)، حضرت امام خامنه‌اي (حفظه‌الله)، ملت سربلند ايران اسلامي و خانواده‌هاي گرامي شهيدان تبريك و تسليت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال علو درجات براي آن عزيزان، صبر و شكيبايي براي بازماندگان مسالت مي‌نماييم.»

۱۷ عضو شوراي مركزي كارگزاران امروز انتخاب خواهند شد

عضو شوراي مركزي حزب اصلاح‌طلب كارگزاران سازندگي از انتخاب 17 عضو شوراي مركزي اين حزب در جريان كنگره سراسري آنان كه امروز برگزار مي‌شود، خبر داد. محمد عطريانفر در همين راستا به خبرگزاري مهر گفت: «اين جلسه به علت آغاز موج چهارم ويروس «كرونا» به صورت مجازي برگزار خواهد شد. اصحاب رسانه در اين نشست مجازي حضور ندارند اما نتايج، تصميمات و متن برنامه مصوب حزب براي رياست‌جمهوري بعد از پايان كنگره، دراختيار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.» او با بيان اينكه «در اين جلسه، انتخابات نيمي از اعضاي شوراي مركزي كه دوره فعاليت دو ساله‌ آنها به اتمام رسيده است برگزار خواهد شد»، گفت: «از اين رو آنها به همراه افراد جديد كه تمايل خود را براي حضور در شوراي مركزي حزب كارگزاران اعلام كرده‌اند به رقابت خواهند پرداخت و در اين انتخابات داخلي، ۱۷ نفر از اعضاي شوراي مركزي و ۳ نفر بازرس تعيين مي‌شوند.»

توضيح وكيل بهنام محجوبي درباره وضع سلامت و ملاقات با خانواده

وكيل بهنام محجوبي از ملاقات همسر و مادر او خبر داد و تاكيد كرد كه از صبح امروز اقدامات درماني از سوي پزشكان مراقبت‌هاي ‌آي‌سي‌يو در حال انجام است. مصطفي دانشجو در صفحه شخصي خود در شبكه اجتماعي توييتر با بيان اينكه «زنده بمان بهنام» نوشت: «با هماهنگي مقامات قضايي و دادسراي امنيت تهران، ملاقات همسر و مادر بهنام محجوبي از روز گذشته برقرار و صبح امروز نيز اقدامات درماني از سوي پزشكان مراقبت‌هاي‌ آي‌سي‌يو در حال انجام است.» او همچنين در توييت ديگري نوشت كه مادر بهنام محجوبي، سه‌شنبه شب و همسرش، صبح روز گذشته موفق به ملاقات با او شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون