• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4869 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۳۰ بهمن

خبر

هشدار روسيه به تل‌آويو درباره تداوم حمله هوايي به سوريه

منابع خبري چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از هشدار يك مقام ارشد روسيه به رژيم صهيونيستي درخصوص پيامدهاي تداوم حملات هوايي به سوريه خبر دادند. منابع خبري به نقل از خبرگزاري اينترفكس نوشتند كه «آلكساندر لاورنتيف» نماينده ويژه روسيه در امور سوريه، به رژيم اسراييل هشدار داده كه ادامه حملات هوايي به سوريه مي‌تواند منجر به اقدامات تلافي‌جويانه دمشق و ايجاد دور جديدي از تنش شود. جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي مدت‌هاست كه به بهانه‌هاي واهي با نقض حريم هوايي سوريه به مناطقي از اين كشور حمله مي‌كنند.
خبرگزاري رسمي سوريه دوشنبه از پاسخ پدافند هوايي ارتش اين كشور به حملات موشكي رژيم صهيونيستي در حومه دمشق خبر داد. خبرگزاري «سانا» اعلام كرد كه پدافند هوايي ارتش سوريه به حمله دشمن صهيونيست در حومه دمشق پاسخ داده است. خبرگزاري «رويترز» نيز به نقل از ارتش سوريه گزارش داد كه جنگنده‌هاي اسراييلي بر فراز جولان اشغالي پرواز كردند و اهدافي را در اطراف دمشق بمباران كردند. ارتش سوريه در اين زمينه اعلام كرد پدافند هوايي اين كشور بيشتر موشك‌ها را رهگيري و سرنگون كرده است.


وزارت خارجه عراق جزييات سفر پاپ را تشريح كرد

«نزار الخير‌الله» قائم‌مقام وزارت خارجه عراق در جلسه‌اي درباره جزييات سفر پاپ فرانسيس به عراق گفت: «سفر پاپ به عراق تاريخي خواهد بود و تاثير بزرگي بر عراق و حمايت از مسيحيان اين كشور خواهد داشت و سخنراني اصلي پاپ در شهر تاريخي «اور» مقام حضرت ابراهيم (ع) خواهد بود.» او افزود: «واتيكان تمايل دارد كه پاپ با يك هواپيماي عراقي همراه با (تيم) حفاظت عراقي بيايد و سفر پاپ به نجف اشرف تاريخي خواهد بود.» الخير‌الله تصريح كرد: «اين سفر داراي جنبه ديني ارزشمندي است و تماس با نجف اشرف، ذيقار، نينوا و اقليم كردستان عراق درباره سفر پاپ در جريان است و كميته‌هاي تهيه مقدمات را تشكيل داده‌ايم.»
به نوشته بغداد اليوم، نزار الخيرالله خاطرنشان كرد كه ديدار پاپ فرانسيس با آيت‌الله سيستاني مرجع عاليقدر ديني عراق در شهر نجف اشراف حاوي هيچ‌گونه امضا يا توافقنامه‌اي نخواهد بود. پاپ طبق برنامه قرار است ۵ تا ۸ مارس (۱۵ تا ۱۸ اسفند) به عراق سفر كند. پاپ ژان پل دوم رهبر اسبق كاتوليك‌هاي جهان در سال ۲۰۰۰ ميلادي قصد سفر به شهر «اور» را داشت كه با توجه به وضعيت سياسي عراق موفق به بازديد از اين كشور نشد. پاپ فرانسيس رهبر كاتوليك‌هاي جهان اعلام كرد كه با وجود موج جديد شيوع «ويروس كرونا» در عراق، مصمم به سفر به اين كشور است.


كيم؛ مقام تازه گرفت

رسانه دولتي كره‌شمالي در اقدامي كه از نظر كارشناسان به جهت تقويت وجهه اين كشور به عنوان يك «كشور عادي» انجام شده، از معادل رسمي انگليسي «رييس‌جمهور» (president) به جاي عنوان قبلي يعني «رييس» (chairman) براي كيم جونگ اون، رهبر اين كشور استفاده كرد. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري يونهاپ، خبرگزاري رسمي كره‌شمالي نخستين‌بار از اين عنوان جديد در يك مقاله انگليسي مربوط به پنجشنبه گذشته درباره پيام رهبران كوبا به كيم جونگ اون استفاده كرد.
روز چهارشنبه خبرگزاري رسمي كره‌شمالي همچنين در يك گزارش درباره بازديد كيم جونگ اون از كاخ خورشيد كومسوسان به مناسبت هفتاد و نهمين سالگرد تولد پدرش كيم جونگ ايل، براي او از لفظ «رييس‌جمهور» استفاده كرد. رسانه دولتي كره‌شمالي از لفظ «رييس» كميسيون امور كشور، عالي‌ترين نهاد دولتي، به عنوان لقب اصلي انگليسي كيم جونگ اون استفاده مي‌كرد. از او همچنين با لفظ «دبيركل» حزب حاكم كارگران از زماني كه او در كنگره مربوط به اين حزب در ماه گذشته ميلادي اين عنوان جديد را به دست آورد، ياد شده است.


ابراز نگراني سازمان ملل درباره بازداشت دختر حاكم دوبي

سخنگوي كميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل نسبت به آخرين تحولات موضوع دختر حاكم دوبي ابراز نگراني كرد.
به گزارش ايلنا به نقل از بي‌بي‌سي، سخنگوي كميسارياي عالي سازمان ملل در امور بشر‌دوستانه در واكنش به انتشار ويديويي توسط «شاهزاده لطيفه»، دختر «محمد بن راشد آل مكتوم»، دختر حاكم دوبي ابراز نگراني كرد.
دختر حاكم دوبي با انتشار ويديويي اعلام كرد كه پدرش او را از زمان جلوگيري از فرارش در سال ۲۰۱۸ بازداشت كرده است. سخنگوي كميسارياي سازمان ملل تاكيد كرد كه اين كميساريا حتما پرونده شاهزاده لطيفه را با مقام‌هاي امارات بررسي خواهد كرد. او گفت كه تيم مرتبط با بازداشت‌هاي خودسرانه وابسته به كميساريا پس از تجزيه و تحليل ويديوي منتشر شده تحقيقاتي را آغاز مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون