• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4869 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۳۰ بهمن

دو داستان جديد براي كودكان به كتاب‌فروشي‌ها آمد

انتشار كتاب منتشر نشده‌اي از مارسل پروست

كتابي از مارسل پروست براي اولين بار منتشر مي‌شود.  گاردين خبر داد كه يك انتشارات فرانسوي قصد دارد كتابي از مارسل پروست را كه پيش‌تر هرگز چاپ نشده بود، روانه بازار كند. انتشارات فرانسوي گاليمار اعلام كرد اين كتاب را ماه آينده منتشر مي‌كند. عنوان كتاب «هفتاد و پنج صفحه» است و نوشته‌هايي را شامل مي‌شود كه نويسنده فرانسوي در سال ۱۹۰۸ و در حوالي زماني كه نگارش رمان هفت‌جلدي «در جست‌وجوي زمان از دست‌رفته» را آغاز كرده بود، نوشته شده است.
صفحات اين كتاب بخشي از مداركي بودند كه در مجموعه برنارد دفاليوس نگهداري مي‌شدند. دفاليوس ناشري فرانسوي بود كه در سال ۲۰۱۸ درگذشت. او در زمان حياتش بر انتشار آثار متعددي از پروست كه پس از مرگ اين نويسنده منتشر مي‌شدند، نظارت داشت و نخستين‌بار در پيش‌گفتار يكي از كتاب‌هاي «پروست» به وجود نوشته‌هاي «هفتاد و پنج صفحه»  اشاره كرد. تصور مي‌شد اين نوشته‌ها گم شده باشند و دانشگاهيان فرانسوي دهه‌ها به دنبال اين نوشته‌ها بودند تا جايي كه برخي به اين نتيجه رسيدند اين نوشته‌ها هرگز وجود نداشته‌اند.
انتشارات گاليمار همچنين اعلام كرد كه علاوه بر نوشته‌هاي «هفتاد و پنج صفحه» دو اثر چاپ ‌نشده ديگر از پروست را هم كه در سال ۱۹۴۹ توسط برادرزاده نويسنده به دفاليوس هديه شده بود، كشف كرده است. جزييات بيشتري از «هفتاد و پنج صفحه»  ارايه نشده اما ناشر گفته اين اثر مي‌تواند يك قطعه مهم از پازل عمر و كارنامه ادبي پروست باشد و اطلاعات جديدي درباره كتاب هفت‌جلدي او ارايه كند. هنوز تاريخي براي  انتشار ترجمه انگليسي  اين اثر اعلام نشده است.
انتشار دو كتاب جديد براي بچه‌ها
«پنبه و پري و پستچي» و «كلاس اولي‌ها» عناوين دو كتاب تازه‌اي است نوشته رفيع افتخار، نويسنده كودكان كه راهي بازار كتاب شده است. اين نويسنده درباره «پنبه و پري و پستچي» به ايسنا گفت: داستان هم از اين قرار است كه «پنبه»، مهربان‌ترين مداد دنيا، پستچي و پري را  مي‌آفريند؛ پستچي عاشق پري مي‌شود؛ پري براي ازدواج با پستچي يك شرط بسيار سخت مي‌گذارد؛ پستچي مي‌پذيرد و... . او «كلاس اولي‌ها» را هم كتابي شامل ۱۷ داستان خواند كه گچ و تخته‌پاك‌كن دو شخصيت ثابت آن هستند كه در موقعيت‌هاي مختلف داستاني قرار مي‌گيرند. اين كتاب براي گروه سني الف و ب تهيه شده و تصويرگري آن را محبوبه مهديان‌فر انجام داده است. «پنبه و پري و پستچي» به قيمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان و «كلاس اولي‌ها» ٣۵ هزار تومان با نشر تاووس راهي بازار كتاب شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون