• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4872 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۴ اسفند

بركت

از سوي بنياد بركت انجام  مي‌شود 

پرداخت 20 ميليون تومان خسارت به زلزله‌زدگان سي‌سخت

مديرعامل بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام از پرداخت خسارت به خانوار‌هاي روستايي آسيب‌ديده در زلزله سي‌سخت خبر داد.
اميرحسين مدني با اعلام اين خبر افزود: به 5 هزار و 971 خانوار در 52 روستاي منطقه دنا و شهرستان سي‌سخت استان كهگيلويه و بويراحمد كه دچار آسيب زلزله شده‌اند تا سقف 20 ميليون تومان خسارت پرداخت مي‌شود. او تصريح كرد: اين خانوارها تحت پوشش بيمه حوادث بركت قرار داشته‌اند و با احتساب 20 ميليون تومان سقف درنظر گرفته شده، در مجموع 116 ميليارد تومان به آنها خسارت پرداخت خواهد شد. به گفته مديرعامل بنياد بركت، خانوار‌هاي آسيب‌ديده از زلزله پس از برآورد خسارت از سوي كارشناسان، مي‌توانند تا سقف 20 ميليون تومان از پوشش بيمه‌اي استفاده كنند. مدني با اشاره به حادثه‌خيز بودن كشور اظهار داشت: براساس همين نياز، ستاد اجرايي فرمان امام با همكاري استانداري‌ها اقدام به بيمه حوادث بيش از يك ميليون خانه در روستاهاي 16 استان كشور از جمله كهگيلويه و بويراحمد كرده است. گفتني است چهارشنبه شب گذشته زمين‌لرزه‌اي به بزرگي 5 و 6 دهم ريشتر شهر سي‌سخت مركز منطقه دنا را در استان كهگيلويه و بويراحمد لرزاند.


اتمام فاز يك مطالعات باليني واكسن ايراني كرونا

حسن جليلي مدير گروه تحقيقات توليد واكسن ستاد اجرايي فرمان امام و مسوول تيم توليد واكسن از اتمام فاز يك مطالعات باليني واكسن كووايران بركت خبر داد.به گزارش ايسنا، حسن جليلي در نشستي با خبرنگاران با بيان اينكه فاز يك مطالعات باليني واكسن كووايران بركت را پشت سر گذاشتيم گفت: دنيا از ما جلوتر بود چون آنها روي واكسن سارس كار كرده بودند اما ما توانستيم با تلاش و مجاهدت متخصصان جوان ايراني واكسن را توسعه دهيم.
او افزود: دغدغه اصلي ما از روز اول توليد انبوه است و نمي‌توانيم صبر كنيم نتايج هر سه فاز بيايد و بعد توليد انبوه كنيم. دنيا هم همين‌طور عمل كرده و ما توليد را در سه فاز تقسيم‌بندي كرده‌ايم.
مدير گروه تحقيقات توليد واكسن ستاد اجرايي فرمان امام و مسوول تيم توليد واكسن با بيان اينكه توليد در فاز اول را طوري طراحي كرديم كه كفاف ميزان واكسن مورد استفاده در فازهاي مطالعات باليني يك، دو و سه را بدهد، گفت: در فاز دوم يا توليد نيمه‌صنعتي، عمليات تجهيز سايت آغاز شده و برآورد ما توليد يك تا دو ميليون دوز در ماه است. در فاز سه پيش‌بيني ما اين است كه از اواخر بهار سايت راه‌اندازي شود و ظرفيت بيش از ۱۰ ميليون دوز در ماه را داشته باشد.
او درباره هزينه تمام‌شده توليد واكسن نيز گفت: تا جايي كه اطلاع دارم دولت ۷۰ درصد قيمت مشابه خارجي را در نظر گرفته است كه قيمت واكسن‌هاي خارجي با يكديگر متفاوت است و نمي‌توان عدد ثابتي گفت، اما در نهايت بايد اجازه بدهيد طي يكي دو ماه آينده مسوولان امر به اين سوال پاسخ دهند. مدير گروه تحقيقات توليد واكسن ستاد اجرايي فرمان امام و مسوول تيم توليد واكسن با بيان اينكه سه كشور براي خريد واكسن با ما وارد مذاكره ابتدايي شده‌اند، گفت: مذاكرات اوليه با اين سه كشور صورت گرفته و تفاهمنامه اوليه منعقد شده است. دو كشور ديگر هم درخواست داده‌اند اما هنوز وارد مذاكره نشده‌ايم و طي روزهاي آينده وارد مذاكره خواهيم شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون