• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4876 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۰ اسفند

عثمان محمدپرست از بيمارستان مرخص شد

ايسنا/خراسان رضوي برادرزاده و داماد پيشكسوت دوتار نواز خراسان گفت: استاد عثمان محمدپرست از بيمارستان مرخص شدند و ديروز به خواف بازگشتند. علي پونه در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه «وضعيت استاد عثمان محمدپرست بهبود يافته و ايشان در سلامتي به‌ سر مي‌برند»، اظهار كرد: استاد عثمان محمدپرست يكشنبه هفته گذشته به دليل خون‌ريزي معده به بيمارستان ۲۲ بهمن خواف مراجعه كردند و به دليل دارا نبودن دستگاه آندوسكوپي در خواف ايشان به مشهد اعزام شدند تا علت خون‌ريزي معده را متوجه شويم.
او افزود: در بيمارستان امام رضا(ع) مشهد كارهاي معاينه و درمان استاد محمدپرست صورت گرفت و پس از اينكه دو مرتبه آندوسكوپي انجام شد، دكترها گفتند كه مشكل خاصي نيست و استاد مي‌توانند از بيمارستان مرخص شوند.
برادرزاده و داماد استاد عثمان محمدپرست خاطرنشان كرد: در مدتي كه استاد محمدپرست در بيمارستان بستري بودند، هنرمندان زيادي براي عيادت از ايشان به بيمارستان امام رضا(ع) مشهد مراجعه كردند و آقاي محسن ميرزاده، خواننده كرمانج نيز در حضور استاد عثمان محمدپرست به اجراي آواز پرداختند. همچنين آقاي محمدرضا محمدي، معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي دو مرتبه براي جويا شدن از وضعيت استاد محمدپرست به بيمارستان مراجعه كردند. پونه با اشاره به برخي شايعات صورت‌گرفته درخصوص به كما رفتن و فوت استاد موسيقي خراسان، بيان كرد: متاسفانه در مدتي كه استاد عثمان محمدپرست در بيمارستان بستري بودند، برخي افراد شايعه فوت ايشان را مطرح كردند كه باعث ناراحتي شد و در اين رابطه تكذيبيه صادر كرديم.
به گزارش ايسنا، استاد عثمان محمدپرست، پيشكسوت دوتار نواز و تنها ستون موسيقي مقامي خراسان بزرگ كه پس از عمل جراحي ستون فقرات با استفاده از صندلي چرخ‌دار حركت مي‌كرد، به دليل خون‌ريزي معده به بيمارستان خواف مراجعه كرده بود و پس از اعزام به مشهد، چهار شب در بيمارستان امام رضا (ع) مشهد بستري بود كه پس از بهبودي و آزمايشات صورت گرفته، صبح  ديروز به خواف بازگشت.
حراج تابلوي چند ميليون‌ دلاري «پيكاسو»
تابلو نقاشي از «پابلو پيكاسو» كه در يكي از پربارترين دوره‌هاي حرفه‌اي اين هنرمند خلق شده است در يك حراجي به فروش گذاشته مي‌شود. به گزارش ايسنا و به نقل از آرت‌ديلي، حراجي «بونهامس» اعلام كرد، تابلو نقاشي كه توسط «پابلو پيكاسو» نقاش مشهور اسپانيايي در سال ۱۹۳۷ خلق شده است و به يكي از پربارترين سال‌هاي اين نقاش يعني زمان خلق «زن گريان» و «گرنيكا» تعلق دارد، در يك حراجي در نيويورك به فروش گذاشته خواهد شد.
تابلو نقاشي «زني با كلاه بِرِه بنفش» كه در مارس ۱۹۳۷ نقاشي شده است، در ۱۳ مه در حراجي آثار هنري مدرن و امپرسيونيست بونهامس به مزايده گذاشته خواهد شد. اين نقاشي از زماني كه در سال ۱۹۸۴ توسط مالكان كنوني‌اش از يك گالري امريكايي خريداري شده، تاكنون هيچ‌گاه به نمايش عموم گذاشته نشده است. كارشناسان ارزش تقريبي اين تابلو نقاشي را بين ۱۰ ميليون الي ۱۵ ميليون دلار تخمين زده‌اند. در اين حراجي در كنار اين پرتره آثار قابل‌توجه ديگري از ساير هنرمندان مشهور تاريخ نيز به فروش گذاشته خواهد شد. تابلو نقاشي «رز» اثر «كاميل پيسارو»، يكي از ۵ پرتره‎اي كه «پيسارو» از خدمتكار هلندي‌اش نقاشي كرده است نيز در اين حراجي ارايه خواهد شد. «پيسارو» به ندرت پرتره نقاشي مي‌كرد از همين رو ارايه پرتره‌هاي او در حراجي‌ها اتفاقي نادر است. كارشناسان ارزش اين نقاشي را بين يك ميليون و نيم تا دو ميليون دلار برآورد كرده‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون