• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4878 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ اسفند

خبرخوان

حلب مورد نياز كارخانه‌هاي روغن تامين شده است

عباس قبادي، معاون امور بازرگاني داخلي وزارت صنعت با بيان اينكه براي تامين روغن خام مورد نياز واحدهاي توليدي مشكلي وجود ندارد، تصريح كرد: بالغ بر ۴۵۰ هزار تن روغن خام در گمركات كشور موجود است كه براي چهار ماه آينده كفايت مي‌كند. او افزود: سال‌هاي گذشته كارخانه‌هاي روغن حدود ۱۵ روز تعطيلي عيد داشتند كه امسال مقرر شد تعطيلي‌ها به حداكثر سه روز كاهش يابد و كارخانه‌ها با سه شيفت كار كنند تا كسري روغن در بازار جبران شود. وي با بيان اينكه سهميه ورق براي كارخانه‌هاي روغن در نظر گرفته شده است، گفت: كل نياز حلب روغن تامين شده و در اختيار كارخانه‌ها قرار خواهد گرفت.


قيمت قطعات ناياب خودرو سليقه‌اي شد

علي‌رضا نيك‌آيين، رييس اتحاديه تعميركاران خودرو با بيان اينكه قطعات الكترونيكي و بدنه خودروهاي داخلي مدام با افزايش قيمت روبه‌رو هستند، افزود: در بازار خريد قطعات خودرو قيمت‌ها توسط توليدكنندگان داخلي سليقه‌اي تعيين مي‌شود و هر كس به بهانه‌هاي مختلف درصدد فروش قطعه آن هم با قيمت بالا به مشتريان است. او افزود: با زحمت بسيار قطعه خريداري و روي خودرو نصب مي‌شود اما به دليل بي‌كيفيت بودن عمر آن كوتاه است و مشتري بايد مجددا نسبت به خريد قطعه آن هم با قيمت‌هايي بالا اقدام كند.


قاچاق سازمان يافته نقره از مرزهاي زميني ايران

اسماعيل صمدي، دبير كميسيون سازندگان طلا و نقره مشهد اظهار داشت: براي صادرات تجاري نقره، بانك مركزي مكلف است در مشهد نماينده داشته باشد، اما تجار براي صادرات بايد به تهران بيايند در حالي كه سالانه در مشهد ۴۰ تن نقره توليد مي‌شود. او بيان كرد: چرا پس از پنج سال مكاتبه با بانك مركزي، نماينده‌اي از اين بانك در مشهد براي صادرات تجاري نقره حضور ندارد؟ البته دو نماينده از بانك مركزي در مشهد هستند، اما هيچ تخصصي در زمينه مصنوعات نقره ندارند و براي مجوز، تجار بايد به تهران بيايند. دبير كميسيون سازندگان طلا و نقره مشهد گفت: فلز نقره به‌ طور سازمان يافته از مرز‌هاي زميني و به ميزان بيش از هزار كيلوگرم به داخل كشور قاچاق مي‌شود، البته اين حجم در مقايسه با گذشته كمتر شده است. در چين مشوق‌هاي صادراتي براي مصنوعات نقره مي‌گذارند و توليدكننده چيني پس از 6 ماه تا يك سال بهاي شمش و مواد اوليه را مي‌پردازد، اما در ايران زمان دريافت مواد اوليه بايد پول آن پرداخت شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون