• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4882 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۷ اسفند

بين‌الملل

سهميه بنزين نوروزي در كار نيست

فاطمه كاهي، سخنگوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ابراز كرد: با توجه به شرايط ادامه شيوع كرونا در كشور و مخاطره‌هايي كه سفر‌هاي نوروزي مي‌تواند از نظر گسترش شيوع ويروس كرونا براي مردم داشته باشد، بعيد به ‌نظر مي‌رسد كه شاهد تخصيص سهميه نوروزي بنزين باشيم. وي اعلام كرد: تا اين لحظه، هيچ تصميم يا مصوبه‌اي درباره تغيير در سهميه‌بندي بنزين براي سال 1400 ابلاغ نشده است و اگر در ايام باقيمانده از سال نيز در اين باره مصوبه‌اي تازه ابلاغ نشود، با آغاز سال نو سهميه بنزين فروردين‌ماه، مطابق ماه‌هاي گذشته در كارت سوخت خودرو‌ها و موتورسيكلت‌ها شارژ مي‌شود.


افت 8هزار واحدي شاخص بورس

در جريان دادوستدهاي ديروز بازار سرمايه تعداد 3ميليارد و 58ميليون سهم و حق‌تقدم به‌‌ ارزش 3هزار و 58ميليارد تومان در 428هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 8هزار و 172واحدي در ارتفاع يك ميليون و 169هزار و 744واحد قرار گرفت. شاخص‌هاي اصلي بازار سرمايه هم روزي منفي را پشت ‌سر گذاشتند؛ به‌طوري كه شاخص قيمت (وزني ــ ارزشي) 2131واحد، كل (هم‌وزن) 329واحد، قيمت (هم‌وزن) 2153واحد، آزاد شناور 9533واحد و شاخص‌هاي‌ بازار اول و دوم 7405 و 11611 واحد افت كردند. 

تعطيلي ۱۸۰۰ مرغداري در سال 99 

بر اساس آخرين نتايج آمارگيري مركز آمار ايران از مرغداري‌هاي پرورش مرغ گوشتي كشور، در ۱۱ماهه امسال ۲۰ هزار و ۵۲۰ مرغداري پرورش مرغ گوشتي كشور، ۱۶ هزار و ۴۵۲ مرغداري فعال و ۴ هزار و ۶۸ واحد نيز غيرفعال هستند. آمارهاي مركز آمار نشان مي‌دهد در سال‌هاي گذشته بين ۴ تا ۵ هزار مرغداري غيرفعال در كشور وجود داشته كه اين تعداد در سال ۹۸ به ۲ هزار و ۲۴۴ واحد كاهش يافته بود. اما باز هم در سال ۹۹ با تعطيلي ۱۸۲۴ مرغداري گوشتي، بار ديگر تعداد مرغداري‌هاي غيرفعال به بيش از ۴ هزار واحد رسيده است.

قيمت مواد خوراكي 4.6 برابر شد

قيمت مواد خوراكي در آذر ماه سال ۹۹ نسبت به مرداد ۹۲ بيش از ۴.۶ برابر افزايش يافته است. همچنين شاخص قيمت مسكن هم در اين مدت ۲.۹ برابر شده است. قيمت اقلام خوراكي در سبد مصرفي سه دهك كم برخوردار جامعه ۳۵ درصد و مسكن ۳۰ درصد سهم دارد و روي هم رفته ۶۵ درصد از هزينه‌هاي اين دهك‌ها را تشكيل مي‌دهد. بنابراين افزايش قيمت در اين بخش‌ها بيشترين فشار را به اين اقشار وارد مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون