• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4883 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۸ اسفند

خبر

لاريجاني هيچ‌گونه اظهارنظر انتخاباتي نداشته است

علي لاريجاني برخلاف آنچه در برخي رسانه‌ها آمده بود، هيچ اظهارنظر انتخاباتي نداشته و درباره حضور يا شرايط حضور خود در انتخابات در هيچ جمعي سخن نگفته است. گرچه برخي رسانه‌ها از اظهارات علي لاريجاني مبني بر انصراف از حضور در انتخابات در صورت كانديداتوري اسحاق جهانگيري خبر داده بودند، اما واقعيت اين است كه لاريجاني، در ماه‌هاي گذشته سكوت پيشه كرده و در هيچ جمعي اظهارنظر سياسي و انتخاباتي نداشته است.
شايد به دليل همين سكوت اوست كه گاه شايعاتي در فضاي مجازي شكل مي‌گيرد؛ سكوتي كه معلوم نيست تا كي تداوم يابد. اما آنچه مسلم است، آنچه اين روزها نظراتي كه درباره كانديداتوري، چهره‌ها يا فرايندهاي سياسي انتخابات به لاريجاني نسبت داده مي‌شود، سخنان لاريجاني نيست.


دستور روحاني براي كنترل قيمت‌ها در آستانه سال جديد

رييس‌جمهوري وزارت صمت را موظف كرد با طراحي‌هاي ويژه و سريع‌الوصول ضمن كوتاه كردن مسير زنجيره توليد تا توزيع و عرضه گسترده ميوه و مواد غذايي به همراه شفافيت اطلاعات در ايام سال نو و همچنين ماه مبارك رمضان براي كاهش قيمت‌ها اقدامات لازم را انجام دهد. به گزارش ايرنا، حسن روحاني در دويست و نهمين جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت ضمن استماع گزارش قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت از تمهيدات ويژه براي تامين كالاهاي ضروري و تثبيت و مديريت  قيمت كالاها متناسب با نياز مردم در آستانه سال بر اجراي كامل و سريع برنامه‌هاي تنظيم شده براي تامين كالا و مديريت قيمت‌ها تاكيد كرد و گفت: «از جمله جلوه‌هاي شكست دشمن در جنگ اقتصادي، وفور كالاهاي ضروري در بازار در شرايط سخت كشور بوده اما متاسفانه مديريت قيمت‌ها به نحو مناسبي انجام نشده است.» او تاكيد كرد كه شرايط جاري كشور به ويژه وضعيت اقتصادي و معيشت مردم ايجاب مي‌كند اختلاف‌نظرها به حداقل برسد و امور كشور در سايه همصدايي و اجماع همه قوا مديريت شود. رييس‌جمهوري همچنين به موفقيت نظام در خنثي‌سازي توطئه دشمنان مبني بر فروپاشي اقتصاد كشور اشاره كرد و ادامه داد: «نبايد با اقدامات، رفتارها و گفتارهايي كه امنيت و اعتماد اجتماعي مردم را خدشه‌دار مي‌كند، امواج مخرب و بدبينانه به سطح جامعه فرستاده شود.»

امروز قدرت در جهان حاكم جز زبان زور نمي‌فهمد

امير سرتيپ امير حاتمي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در سيزدهمين جشنواره جوان سرباز حضرت علي‌اكبر گفت: «در دنياي امروز قدرت در جهانِ حاكم جز زبان زور نمي‌فهمد و اگر كسي قدرت نداشته باشد در ضعف خواهد ماند.» به گزارش خبرگزاري مهر، او ادامه داد: «امروز به بركت انقلاب، ايران اسلامي از همه ابعاد مختلف قدرت برخوردار است كه از آن جمله مي‌توان به قدرت منطقه‌اي و قدرت محور مقاومت اشاره كرد. گروه‌هاي مقاومتي كه نتيجه قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران است و طعم اين ميوه را رژيم صهيونيستي به خوبي چشيده است.»  او گفت: «هيچ كسي در منطقه رژيم صهيونيستي را نمي‌خواهد و آنها مجبور شده‌اند دور خود ديوار بكشند. البته آنها از سر استيصال گاهي ايران قدرتمند را تهديد مي‌كنند اما همان‌گونه كه مقام معظم رهبري فرمودند آنها در حد و اندازه ما نيستند و اگر غلط زيادي از آنها سر بزند تل‌آويو و حيفا را با خاك يكسان مي‌كنيم.» 

مردم ديگر از ترس يك نامزد به نامزد ديگري راي نمي‌دهند

پروانه سلحشوري، عضو فراكسيون اميد مجلس دهم سبد راي اصولگران را مشخص اما سبد راي اصلاح‌طلبان را از راي‌هاي خاكستري مي‌داند. او معتقد است كه «يك راي ثابتي هم كه خود اصلاح‌طلبان داشتند، به دليل عملكرد بد آنها طي سال‌هاي گذشته ريزش پيدا كرده است. حتي معتقدان به سياست‌ورزي اصلاح‌طلبي از بعضي اصلاح‌طلبان و نه از سياست اصلاح‌طلبي عبور كرده‌اند؛ منظور اينكه مشي اصلاح‌طلبي مهم است اما تعدادي از اصلاح‌طلبان كه در قدرت حضور داشتند، خوب عمل نكردند.» به گزارش ايرنا، اين نماينده سابق مجلس با اشاره به اينكه «به نظر مي‌رسد كه مردم به اين نتيجه رسيده‌اند كه طيف‌هايي از اصلاح‌طلبان، «مردم»، را به مثابه ماشين راي براي به قدرت رساندن آنها مي‌دانند»، گفت: «چرا‌كه در زماني كه مردم نياز به حمايت و ابراز عقيده اصلاح‌طلبان به عنوان يك جريان سياسي عمده در كشور دارند، متاسفانه نهادهاي حزبي آنان در جهت احقاق حقوق مردم وارد نشده‌اند.» سلحشوري تاكيد دارد كه اصلاح‌طلبان نبايد به اين فكر كنند كه مردم «از ترس مرگ به تب راضي مي‌شوند» و به كانديداي مطبوع‌شان راي مي‌دهند؛ زيرا احتمالا، ديگر مردم بين بد و بدتر انتخاب نكنند. به عقيده او، اين سياست ترساندن ديگر معنا و مفهوم خود را از دست داده است. پس اصلاح‌طلبان اگر افكار عمومي براي آنها مهم است بايد با توجه به شرايط انتخابات مجلس اخير اين را درك كرده باشند كه مردم ديگر از ترس يك نامزد به نامزد ديگري راي نمي‌دهند.

تماس تلفني رهنورد و موسوي  با دبيركل نهضت آزادي

دبير كل نهضت آزادي از تماس موسوي و رهنورد خبر داد. محمد توسلي با اعلام اين خبر در حساب شخصي خود در توييتر نوشت: «مهندس موسوي و خانم دكتر رهنورد طي تماس تلفني با صداي با صلابت خويش ضمن يادآوري خاطرات و همكاري‌هاي پيش از انقلاب و احوالپرسي از دوستان ديرين چون مهندس عبدالعلي بازرگان و تسليت در‌گذشتگان چون دكتر يزدي اين پيام را داشتند كه همچنان بر سر ايمان و آرمان خويش ايستاده‌اند. به اميد رفع حصر.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون