• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4885 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۰ اسفند

پيدا و پنهان

پول‌هاي بلوكه شده ايران صرف خريد چه چيزهايي مي‌شود؟

مهدي طغياني، سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در رابطه با آزادن شدن منابع ارزي ايران و محل استفاده آن اظهار كرد: بخشي از درآمدهاي ارزي دولت كه حاصل از صادرات نفت خام، گاز، برق و ميعانات بود، مسدود است و طي ماه‌هاي اخير رايزني‌هاي متعددي در اين حوزه با كشورهاي مورد نظر صورت گرفته است. او با اعلام اينكه علائم مثبتي در راستاي آزادسازي بخش كوچكي از اين پول‌ها ديده مي‌شود، گفت: ان‌شاءالله اين مبالغ آزاد شده و براي مصارف ارزي كشور صرف و هزينه شود. طغياني افزود: 3 دسته اولويت با نياز بالا توسط بانك مركزي مشخص شده كه اين درآمدها صرف مواد اوليه، توليد و ماشين‌آلات و قطعات مي‌شود. او ادامه داد: تا زماني كه اين مبلغ آزاد نشود و به مصارف ارزي كشور نرسد، نمي‌توان قضاوت كرد. طغياني گفت: حواله ارزي توسط بانك مركزي بايد صادر شود و توسط بانك‌هايي كه دارايي ايران در آن بلوكه است، پرداخت شود.


شركت پشتيباني امور دام از مرغداران تخم مرغ نمي‌خرد

ناصر نبي‌پور، رييس هيات مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار تهران با انتقاد از عملكرد شركت پشتيباني امور دام در تحويل تخم مرغ از مرغداران گفت: با فشار مسوولان قيمت هر كيلو تخم مرغ را به ۱۴ هزار تومان رساندند اما يك هفته‌اي مي‌شود كه شركت پشتيباني امور دام به دليل كاهش قيمت تخم مرغ با اين قيمت هم حاضر نشده از مرغداران تخم مرغ تحويل بگيرد و حتي با مرغداراني كه از آنها تخم مرغ گرفته‌اند هم تسويه حساب نشده است. زماني كه قيمت تخم مرغ كاهشي مي‌شود، كسي به ضرر و زيان توليدكنندگان توجهي ندارد و همه ما را فراموش مي‌كنند اما زماني كه قيمت‌ها بالا مي‌رود همه مي‌خواهند تعيين تكليف كنند.


يك نفر توليد و ۷ نفر دلالي مي‌كنند

روح‌الله ايزدخواه، عضو كميسيون صنايع معادن مجلس با اشاره به گراني مرغ و ميوه گفت: مساله ما كمبود ميوه و توليد آن نيست بلكه ساختار توزيع ما قرون وسطايي است و يك نفر توليد مي‌كند و ۷ نفر دلالي مي‌كنند. او افزود: توليد و توزيع بديهي‌ترين موضوع اقتصاد و آسان‌ترين آن درباره ميوه است اما مديريتي براي آن وجود ندارد. او با بيان اينكه وزارت جهادكشاورزي وظيفه برخورد با دلالان را دارد، افزود: در اين وزارتخانه يك دفتر يا دو، سه كارشناس كه به مساله دلالي بپردازند، وجود ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون