• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4893 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين

خبر

اعلام زمان نام‌نويسي انتخابات رياست‌جمهوري

براساس آخرين اعلام ستاد انتخابات كشور ثبت‌نام داوطلبان اين انتخابات از روز سه‌شنبه مورخ ۲۱ ارديبهشت ماه آغاز و تا پايان وقت اداري روز شنبه مورخ ۲۵ ارديبهشت به مدت ۵ روز ادامه مي‌يابد. به گزارش ايسنا، براساس ماده ۶۵ قانون انتخابات رياست‌جمهوري انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام بايد داراي اين شرايط باشند:  ۱- از رجال مذهبي، سياسي ۲- ايراني الاصل ۳- تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران ۴- مدير و مدبر ۵- داراي حسن سابقه و امانت و تقوي ۶- مومن و معتقد به مباني جمهوري اسلامي ايران و مذهب رسمي كشور. نمايندگان مجلس يازدهم طرح اصلاح قانون انتخابات رياست‌جمهوري را دردست بررسي دارند، ولي با توجه به زمان اندك باقي مانده تا برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري، احتمالا  اين قانون جديد به انتخابات پيش‌رو نخواهد رسيد.


بررسي توافق ایران و چین در نشست غیرعلنی مجلس

یک عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: «مجلس امروز ۱۵ فروردین به احتمال قوی جلسه غیر علنی دارد که در این نشست، درباره مسائل اخیر کشور از جمله سند جامع همکاری ایران و چین صحبت خواهد شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی کریمی فیروجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس فردا به احتمال قوی جلسه غیر علنی دارد که در این نشست، درباره مسائل اخیر کشور از جمله سند جامع همکاری ایران و چین صحبت خواهد شد. او یادآور شد: هنوز از مسئولان به این نشست غیرعلنی دعوت به عمل نیامده است. همچنین احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی وضعیت بازار و گرانی‌های اخیر بویژه در حوزه مرغ، تخم مرغ و... روز سه‌شنبه از وزرای جهاد کشاورزی و صمت دعوت به عمل آورده است و این جلسه به صورت علنی برگزار می‌شود.

عنابستاني پيگير شكايت از سرباز راهور است

علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در پاسخ به این پرسش که نتیجه پرونده‌اش در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و در دادستانی چه شده است، گفت: علاقه‌ای به گفت‌وگو این خصوص ندارد. به گزارش ایسنا، نماینده مردم سبزوار در عین حال گفت: زمان همه‌چیز را مشخص خواهد کرد. ماجرا آن طور که فضاسازی رسانه‌ای شد، نبود. من از نیروی انتظامی و از آن سرباز به علت توهین شکایت کردم و پرونده در دادسرای نظامی در حال رسیدگی است. او ادامه داد: پرونده نیروی انتظامی علیه اینجانب نیز در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است. هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم در حال انجام دادن کار خودش است. تا آنجا که من اطلاع دارم نیروی انتظامی حاضر نشده پاسخ مجلس را بدهد اما هیئت نظارت بر نمایندگان رئیس و نایب رئیس و سخنگو دارد؛ می‌توانید از آنها در مورد پرونده‌ام سوال کنید.

رئیس‌جمهوري آینده خواب و خوراک نخواهد داشت

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه کسانی که در فکر ریاست طلبی و وزارت خواهی هستند وارد میدان انتخابات نشوند، گفت: انقلاب در شرایط امروز در همۀ سطوح جانباز نیاز دارد. به گزارش پايگاه خبري-تحليلي خبرآنلاین، سیدمصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در میان شروط موفقیت دو شرط لازم است، تصریح کرد: دولت آینده در عین ضرورت شناخت داشتن از شرایط حاکم بر کشور و فضای بین‌المللی و لزوم تدوین برنامه مناسب برای چاره‌جویی مشکلات موجود، باید هرچه دارد، از آبرو و توانایی و کاردانی و قدرت مشورت و انعطاف و دوراندیشی، همه را بکار گیرد و آماده باشد که اصلا قدر زحمات او را نشناسند و حتی آماج همه‌گونه ناسزایی بشود و در یک کلام برای فداشدن مهیا شود و نه برای کسب نام و نان. او گفت: دولت آینده خواب و خوراک نخواهد داشت، وقت سرخاراندن هم نخواهد یافت، در شرائط انقباضی، خروج از رکود و رونق دادن به اشتغال مولد و رفع موانع کسب و کار و پاسخگویی به توقعات و مطالبات رو به افزایش و برحقّ مردمی و بریدن دست مفسدان و ریشه کنی فرآیندهای فسادزا، از پس هر کسی بر نمی آید؛ هزار نکته غیر از حُسن می باید! 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون