• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4893 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين

غروب سيزدهي كه ديگر غم‌انگيز نبود

بمبي كه آماده انفجار است

بهرام سرگوسرايي

۶ ماه قبل، ساعاتي پيش از بازي پرسپوليس و النصر در مرحله نيمه‌نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا خبر محروميت ۶ ماهه عيسي آل‌كثير بهترين مهاجم سرخ‌ها منتشر شد.كميته انضباطي كنفدراسيون فوتبال آسيا به دليل شادي پس از گل آل‌كثير در بازي مقابل پاختاكور كه نژادپرستانه تخشيص داده شد، او را به مدت ۶ ماه از حضور در همه ميادين فوتبالي محروم كرد و حتي اجازه تمرين گروهي را هم از او سلب كرد. رسانه‌ها، باشگاه پرسپوليس و بسياري از حقوقدانان در اين مدت نسبت به راي صادره اعتراض كردند. اين افراد اصرار داشتند كه ميزان مجازات تعيين شده با شكل عمل آل‌كثير همخواني ندارد.كما اينكه اسناد و مدارك نشان مي‌داد مهاجم پرسپوليس در بازي‌هاي ليگ كه بحث نژادپرستي محلي از اعراب نداشته هم همان شادي گل را انجام مي‌داده و اگر قرار بر محروميتي هم بود، مي‌توانست از سه تا چند جلسه را در بر بگيرد و نه نصف سال! 

به هر حال ۶ ماه تمام شد. پرسپوليس در اين برهه از نداشتن يك مهاجم شش‌دانگ زجر كشيد و عيسي هم بدون شك از آن آمادگي آرماني ليگ قهرمانان دور شد. حالا مهاجم پرسپوليس مي‌تواند مثل سابق در خدمت تيمش قرار بگيرد و به پرسپوليس در رسيدن به پنجمين عنوان قهرماني پياپي ليگ و حضور قدرتمندانه در ليگ قهرمانان آسيا كمك كند.گرچه بايد منتظر ماند و ديد عيسي چه زماني مي‌تواند خودش را به شرايط بازي برساند و يحيي گل‌محمدي كه حالا ديگر با حضور شهريار مغانلو يك مهاجم خوب ديگر هم دراختيار دارد چه تصميمي براي تركيب تيم خواهد گرفت.  مساله مهمي كه بايد در مورد آل‌كثير به آن پرداخت بحث سن و سال او و زماني است كه از دست داده. عيسي در حال حاضر در ۳۲ سالگي به ‌سر مي‌برد و اين يعني نبايد انتظار داشت او بيشتر از دو، سه سال ديگر بتواند در سطح اول فوتبال ايران بازي كند. در چنين شرايطي محروميت ۶ ماهه او معناي ديگري به خود مي‌گيرد. شايد اگر مهاجم پرسپوليس يك جوان بيست و چند ساله بود اين ۶ ماه آن‌قدر به چشم نمي‌آمد كه حالا بزرگ به نظر مي‌رسد. برداشتن بخش بزرگي از باقي‌مانده اندك دوران فوتبالي يك بازيكن بدون شك اتفاق تلخي است. آل‌كثير در دوراني كه بالاخره به آرزويش كه پوشيدن پيراهن پرسپوليس بود رسيد و مي‌توانست طعم حضور در اردوهاي تيم ملي را بچشد و در حالي كه شايد فرصت دوباره‌اي براي اوج‌گيري نصيبش نشود، محروم شد. حالا چه اتفاقي مي‌افتد؟ معلوم نيست! مهاجم جنوبي پرسپوليس سختي‌هاي زيادي در راه رسيدن به آرزوهايش برداشته. همان‌طور كه خودش مي‌گويد بعضي مواقع از شدت گرسنگي و نداشتن پول جوراب به شكمش مي‌بسته. محروميت ۶ ماهه اما از همه آنچه تاكنون برايش رخ داده، سخت‌تر است چراكه هم از نظر زماني متفاوت است و هم از نظر شكلي. اگر انتخاب عيسي آل‌كثير براي بعد از اين همان رويه سابق باشد، يعني جنگيدن تا پاي جان براي رسيدن به هدف، مي‌توان اميدوار بود كه او از باقي‌مانده روزهاي فوتبالي‌اش يك شاهكار ديگر خلق كند اما اگر قرار بر نااميدي و افسوس براي گذشته باشد، نمي‌توان چندان به گلزني‌هاي پياپي آل‌كثير اميدوار بود.
آل‌كثير در نخستين واكنش به پايان محروميتش در گفت‌ وگو با «ايران ورزشي» گفت: «واقعا شادي خيلي زيادي دارم و باور كنيد از خوشحالي در پوست خودم نمي‌گنجم.خيلي سختي كشيدم و روزهاي تلخ و دشوار زيادي را سپري كردم اما تمام اين مشكلات و سختي‌ها ذره‌اي از انگيزه‌ام را كم نكرد و اتفاقا موجب شد خيلي بيشتر تلاش كنم و روزانه دو نوبت به شكل انفرادي و حتي زير نظر مربي اختصاصي‌ام تمرين كنم و آمادگي‌ام را در بالاترين شكل ممكن نگه دارم.» او در ادامه و در رابطه با انگيزه‌هايش براي گلزني افزود:«اگر من براي تيم محبوبم بازي كنم حتما سعي مي‌كنم كه گل بزنم. مهم همين است. مانند بمبي هستم كه آماده انفجار است. خيلي انگيزه دارم و براي آن حد و مرزي قائل نيستم. مهاجم پرسپوليس درخصوص جذب بازيكنان جديد هم گفت:«هر بازيكني كه در پرسپوليس حضور دارد حتما قابليت‌هاي فني زيادي دارد كه در بزرگ‌ترين تيم ايران حضور يافته است و همه همبازي‌هايم هم جزو بهترين‌هاي ايران هستند. من و بقيه فقط بازيكن تيم هستيم و بايد خيلي خوب تمرين كنيم و تابع نظر كادر فني باشيم اما اگر كادر فني صلاح ديد و ترابي را پشت سر من و مغانلو قرار داد ان‌شاءالله من و مغانلو گل مي‌زنيم و بقيه هم مي‌سازند و ما هم تلاش مي‌كنيم تا گل بزنيم و اطمينان داشته باشيد زهردارترين خط حمله ايران را در پرسپوليس مي‌سازيم.»  عيسي نخستين مسابقه پسا محروميتش را با حضور در اردوي پرسپوليس در شهر مشهد 
پشت سر گذاشت. او مي‌تواند اميدوار باشد كه هفته آينده مقابل نساجي به ميدان برود و بعد از آن نوبت ليگ قهرمانان آسيا مي‌رسد. جالب اينكه آل‌كثير سال گذشته وقتي به پرسپوليس رسيد،كارش را از همين رقابت‌هاي ليگ قهرمانان استارت زد و حالا مي‌تواند خاطرات خوش آن روزها را دوباره براي هواداران تيمش زنده كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون