• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4894 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۶ فروردين

حادثه

توقيف محموله سنگين مرفين در ميناب

با هوشياري و تلاش بي‌وقفه و شبانه‌روزي ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ميناب قاچاقچيان در انتقال ۲ تن و ۵۲ كيلو و ۲۰۰ گرم مرفين در استان ناكام ماندند. به گزارش ايلنا، سردار «غلامرضا جعفري» فرمانده انتظامي استان هرمزگان در تشريح اين خبر اظهار داشت: تيم‌هاي عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ميناب با انجام كار گسترده اطلاعاتي و بهره‌گيري از شيوه‌هاي نوين پليسي اعضاي يك باند حرفه‌اي قاچاق مواد مخدر مرفين كه به صورت ترانزيت فعاليت داشتند را شناسايي كردند. او در اين باره افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر با رصد مداوم تحركات اعضاي اين باند، سرانجام بامداد امروز با همكاري ماموران انتظامي مستقر در ايستگاه بازرسي چغازردي اين شهرستان به ۲ دستگاه كاميون بونكر گاز مشكوك و بلافاصله خودروها را متوقف كردند. اين مقام ارشد انتظامي استان بيان داشت: پس از تلاش بي‌وقفه و برش انتهاي بونكر يكي از كاميون‌ها ۲ تن و ۵۲ كيلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع مرفين كه به طرز بسيار ماهرانه در انتهاي كاميون جاساز شده بود، كشف و ۲ نفر از قاچاقچيان و سوداگران مرگ دستگير شدند. سردار جعفري خاطرنشان كرد: بنا به اظهار قاچاقچيان دستگير شده مواد مخدر كشف شده از مرزهاي شرقي كشور بارگيري و قصد انتقال به عسلويه استان بوشهر را داشتند كه با هوشياري و تلاش پليس در انتقال اين محموله سنگين و كم نظير در كشور ناكام ماندند.


كلاهبرداري در پوشش ابلاغيه قضايي الكترونيك

رييس مركز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتاي ناجا نسبت به كلاهبرداري از شهروندان در پوشش ابلاغيه الكترونيك هشدار داد. سرهنگ علي‌محمد رجبي در گفت‌وگو با ايسنا در اين باره گفت: يكي از اقدامات خوبي كه در راستاي هوشمندسازي و كاهش مراجعات حضوري انجام شده توسعه خدمات الكترونيكي است. اما در اين ميان ممكن است افراد سودجو با ايجاد آدرس‌هاي مشابه و با شيوه‌هاي مختلف اقدام به كلاهبرداري و سوءاستفاده از شهروندان كنند. او در اين باره ادامه داد: ‌در همين راستا نيز اخيرا موردي مشاهده شد كه در آن افراد سودجو اقدام به جعل آدرس اينترنتي سامانه ثبت‌نام الكترونيك قوه قضاييه كرده و با ارسال پيامكي با محتواهايي نظير ثبت شكواييه، ابلاغ حكم و ... كاربران را به آدرس جعلي هدايت و با درخواست كسر وجه نقد، حساب اين افراد را خالي كرده‌اند. سرهنگ رجبي با بيان اينكه اعلام مواردي نظير ثبت شكايت، احضار، ابلاغ حكم و ... جزو مواردي است كه كنجكاوي و حساسيت شهروندان را به دنبال دارد، گفت: در همين راستا نيز مجرمان سايبري با ارسال چنين محتوايي حساسيت كاربر را برانگيخته و حتي ممكن است فرد با علم به اينكه هيچ شكايتي از وي به ثبت نرسيده يا از كسي شكايتي نداشته، باز هم از روي كنجكاوي وارد لينك شده و به بهانه كم بودن مبلغ درخواستي مبلغ مذكور را نيز پرداخت كند. غافل از اينكه امكان برداشت مبالغ بيشتر از حساب بانكي وجود داشته و سودجويان اقدام به خالي كردن حساب مي‌كنند.او با بيان اينكه سامانه ثنا هيچ‌گونه دريافت وجهي ندارد، گفت: اگر شهروندان با پيام‌هايي كه تحت عنوان ثنا براي‌شان ارسال شده و در آن درخواست پرداخت مبلغي حتي به ميزان اندك مطرح شده بود، بدانند كه اين پيام جعلي بوده و ضمن پرهيز از پرداخت وجه، حتما مراتب را به پليس فتا گزارش كنند.رييس مركز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتاي ناجا تاكيد كرد: ‌براي جلوگيري از گرفتار شدن در دام چنين سودجوياني لازم است شهروندان از بازكردن پيام‌هاي مشكوك خودداري كنند. اگر با لينك‌هاي ناشناس مواجه شدند وارد آن نشده و حتما قبل از هرگونه تراكنش بانكي آدرس صحيح سايت و سامانه را بررسي كنند.


درگيري طايفه‌اي مرگبار در سيستان و بلوچستان

تيراندازي سرنشينان خودروي پژو به سوي خودروي تويوتاي دوكابين دو كشته برجاي گذاشت. بر اساس گزارش پايگاه خبري اينترنتي حادثه 24 ظهر ديروز سرنشينان يك دستگاه خودروي سواري پژو در خيابان مولوي ايرانشهر پس از توقف، به سمت سرنشينان يك خودروي تويوتا دوكابين تيراندازي كردند. براساس گزارش‌هاي مردمي، در اين حادثه دو نفر از سرنشينان خودروي تويوتا جان خود را از دست دادند و سرنشينان پژو نيز از صحنه متواري شدند. خبرها حاكي است فرد فوت شده يكي از چهره‌هاي قومي بلوچستان به نام حاجي حاضر عمرزهي بوده كه به همراه راننده خودرو در اين حادثه جان باخته‌اند . همچنين بر اساس اين گزارش يك نفر از رهگذران نيز در اين درگيري مجروح شده است. گفته مي‌شود اين حادثه ناشي از درگيري دو طايفه محلي است. براساس اين اخبار غير رسمي، چند سال پيش بعد از اينكه يكي از فرزندان طايفه نارويي گروگان گرفته شد و بعد از ممانعت از پرداخت 6 ميليارد تومان درخواستي، گروگان‌گيرها فرد ياد شده را مي‌كشند. همان زمان طايفه نارويي مدعي بودند كه اين گروگان‌گيري از سوي طايفه عمرزهي و با هدايت حاجي حاضر صورت گرفته و براي همين چندي بعد فرزند او كشته مي‌شود. براي همين بعد از جريان تيراندازي امروز و كشته شدن حاجي حاضر كه از چهره‌هاي تاثيرگذار قومي بلوچستان است، مردم محلي معتقدند كه اين درگيري در حقيقت ادامه انتقام طايفه نارويي بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون