• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4895 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين

اختلاف قيمت خودرو از كارخانه تا بازار بيش از ۸۰ درصد شد

فروشندگان خودرو تاكيد مي‌كنند در حال حاضر اختلاف قيمت بسياري از خودروهاي داخلي از كارخانه تا بازار به بيش از ۸۰ درصد رسيده و بازار در شرايط فعلي اصلا كشش افزايش بيشتر قيمت‌ها را ندارد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد سمند ال‌ايكس در كارخانه ۱۱۷ ميليون تومان اما در بازار ۱۸۹ ميليون تومان، پژو پارس معمولي در كارخانه ۱۲۲ ميليون تومان اما در بازار ۲۲۰ ميليون تومان مورد معامله قرار مي‌گيرد. همچنين پژو ۲۰۶ تيپ دو در كارخانه ۱۱۰ ميليون تومان اما در بازار ۲۰۰ ميليون تومان است. تيبا ۲ نيز در كارخانه ۹۵ ميليون تومان اما در بازار ۱۳۱ ميليون تومان، ساينا در كارخانه ۹۲ ميليون تومان اما در بازار ۱۳۵ ميليون تومان به فروش مي‌رسد. عرضه سهام ايرلاين‌ها در بورس

با تشكيل كنسرسيوم
محمد اسلامي، وزير راه و شهرسازي گفت: شركت‌هاي هوايي مي‌توانند با تشكيل كنسرسيوم در بازار سرمايه حضور پيدا كنند. وي درباره اينكه «آيا در سال جديد، امكان حضور و عرضه سهام صنعت حمل و نقل هوايي، همچون راه‌آهن، در بازار سرمايه وجود دارد؟» اظهار كرد: استفاده از بازار سرمايه در صنعت هوايي در حقيقت الگويي است كه مي‌تواند انجام شود. وي گفت: از شركت‌هاي كوچكي كه وجود دارند، مي‌توانيم به صورت كنسرسيوم استفاده كنيم و لازم است آنها بتوانند كنسرسيوم را شكل بدهند و ظرفيت بزرگ‌تري را به وجود آورند.


دولت راه رفته درباره مرغ را براي گندم تكرار نكند
ارسلان قاسمي، رييس كميسيون كشاورزي اتاق تعاون با اشاره به اينكه سركوب قيمتي، چالش مهم بخش كشاورزي است، گفت: از دولت مي‌خواهيم كه راه رفته درباره مرغ را در خصوص گندم تكرار نكند. وي تاكيد كرد: بخش كشاورزي ضامن امنيت غذايي كشور است و دولت‌ها موظف به تامين امنيت غذايي هستند اما متاسفانه در كشور ما دولت‌ها مي‌خواهند هزينه اين كار را از جيب كشاورزان بردارند. رييس كميسيون كشاورزي اتاق تعاون با اشاره به اينكه سركوب قيمتي، چالش مهم بخش كشاورزي است، گفت: از دولت مي‌خواهيم كه راه رفته درباره مرغ را در خصوص گندم تكرار نكند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون