• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4895 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين

آلبوم «به رنگ نوا» عليزاده شنيدني شد

آلبوم «به رنگ نوا» با نوازندگي تار رادمان توكلي و نوازندگي تمبك حميد قنبري در ژانر موسيقي ايراني پيش روي مخاطبان قرار گرفت. به گزارش مهر، «به رنگ نوا» عنوان يكي از تازه‌ترين آثار موسيقايي منتشر شده در ژانر موسيقي ايراني است كه با هنرمندي رادمان توكلي نوازنده تار و حميد قنبري ، نوازنده  تمبك  منتشر  شد.
«زندگي»، «آواز درآمد»، «ضربي گردانيه»، «آواز بيات راجه»، «چهارمضراب نوا»، «نيشابورك»، «اي عشق»، «آواز نهفت»، «ضربي مجُسلي»، «آواز گوِشت- عشيران  - دوگاه -  بيات ترك»، «ضرب اصول بيات ترك (براساس نواخته‌هاي حسين عليزاده و محمدرضا لطفي)»، «ادامه آواز بيات ترك و فرود  به نوا» و «به رنگ نوا»  قطعات تشكيل ‌دهنده  اين  آلبوم  هستند.
رادمان توكلي با انتشار متني در توضيح اين يادداشت نوشته است: «نوا برايم سپاسي است در مواجهه با زيبايي، از او كه آن را آفريد... نيايشي كه تنها كلامش نام اوست و هنگامي كه شروع به نواختنش كني حسي مركب از هر نوايي كه در عمق جانت نشسته همراهت مي‌شود و به دستان و پرده‌هاي ساز مي‌آيد. آن حال غريب ني در نوا، زندگي كه بي‌تو به سر نشد، پرده‌اي كه با زخمه ساز تو نو گشت و آن باده‌اي كه تويي... اين اثر تلاش كوچكي است براي سپاس از او كه اين دل را روشن و رهنماي جان مي‌شود. سپاس از او كه  نامش به رنگ نواست. استاد حسين  عليزاده...»
رادمان توكلي از جمله هنرمنداني است كه طي سال‌هاي اخير موسيقي را نزد استاداني چون حسين عليزاده، محمدرضا لطفي، فرهاد فخرالديني، امير نادرزاده و فريبرز عزيزي فرا گرفت. حضور در جشنواره‌هاي مختلف موسيقي جوان، همكاري با گروه «پرنيان» به سرپرستي كاميار صيقلي، هنرمند برگزيده جشنواره تارنوازان، عضويت در گروه موسيقي «خورشيد» به سرپرستي مجيد درخشاني، حضور در آلبوم‌هاي «فصل باران»، «آسمانه»، «بودن و سرودن»، «گنج نهان»، «آدم و سنگ» و «لحظه ناب»، عضويت در گروه موسيقي «شهناز» به خوانندگي محمدرضا شجريان به سرپرستي مجيد درخشاني، نوازندگي در آلبوم‌هاي «رندان مست» و «مرغ خوشخوان»، عضو گروه موسيقي «هم آوايان» به سرپرستي و آهنگسازي حسين عليزاده و نوازندگي در آلبوم‌هاي «باده تويي»، «عشقيم گل» و «غمنومه فريدون» از جمله سوابق رادمان توكلي در حوزه موسيقي است. حميد قنبري نوازنده تمبك، دايره و بندير آلبوم «به رنگ نوا» نيز از جمله هنرمندان فعال حوزه موسيقي است كه تحصيلات عالي خود را در اين حوزه به اتمام رسانده و در كارنامه آموزشي ايشان حضور در مكتب بهمن رجبي استاد تمبك نوازي به چشم مي‌خورد. آموزش سازهاي كوبه‌اي، تدريس در دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران، عضويت در گروه موسيقي «شهناز» با آواز محمدرضا شجريان و سرپرستي مجيد درخشاني، نوازندگي در آلبوم‌هاي «رندان مست»، «مرغ خوشخوان» به خوانندگي محمدرضا شجريان، همكاري با حسين عليزاده در گروه «هم آوايان»، تاليف و پژوهش در زمينه موسيقي از جمله ويرايش دست‌نوشته‌هاي امير ناصر افتتاح و تاليف كتاب آموزشي «ضرب آوا»، سرپرستي گروه كوبه‌اي «كلون زمان» ، تاليف كتاب آموزشي نوازندگي تمبك براي شاخه فني و حرفه‌اي، نوازندگي در آلبوم‌هاي «ري تا روم»، «سرخانه»، «يارمست»، «دوران عاشقي»، «آن روزها»، «سايه روشن مهتاب»، «مه برآيان»، «ابروكمان»، «در دل ماند» و ضبط و نشر پروژه «هم‌ساز» براي همراهي و همدلي هنرمندان پيشينه فعاليت‌هاي موسيقايي قنبري را تشكيل مي‌دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون