• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4895 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين

قتل ۸ عضو يك خانواده در اهواز و خودكشي قاتل

خوزستان فرماندار اهواز از قتل 8 نفر به دليل اختلاف خانوادگي خبر داد. جمال عالمي‌نيسي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: مردي ۵۰ ساله صبح ديروز(۱۶ فروردين ‌ماه) به علت اختلافات خانوادگي با اسلحه جنگي 4 نفر از اعضاي خانواده همسر اول خود را به قتل رساند.
او در اين باره افزود: اين فرد سپس به شهرستان كارون رفت و پدر و مادر همسر دوم خود، فرزندش و برادرزاده همسر دومش را نيز به قتل رساند. فرماندار اهواز درباره وقوع اين جنايت گفت: اين مرد پس از كشتن 8 نفر از اعضاي خانواده‌اش، اقدام به خودكشي كرد. اين فرد، سابقه اعتياد به شيشه و سابقه كيفري داشته و ساكن منطقه زرگان اهواز بوده است. اسلحه و خودروي استفاده شده در اين حادثه كشف شده است.


رييس پليس آگاهي البرز خبر داد: مردي قاتل پسر معتادش شد
محمد نادربيگي، رييس پليس آگاهي البرز گفت: مرد 66 ساله فرديسي پس از دستگيري به جرم قتل پسرش، اعتياد فرزندش را عامل به قتل رساندن او عنوان كرد.
رييس پليس آگاهي استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: در پي تماس شهروندان با مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ و اعلام قتل فردي ۴۰ ساله به وسيله ضربات متعدد سلاح سرد، بلافاصله كارآگاهان پليس آگاهي در محل حادثه حاضر شدند. كارآگاهان در بررسي‌هاي ميداني اوليه متوجه شدند كه مقتول اعتياد شديد به مواد مخدر داشته و اين امر باعث ايجاد درگيري‌هاي متعدد او با خانواده‌اش بوده است. اين مقام مسوول اظهار كرد: با توجه به اظهارات ضد و نقيض پدر مقتول با هماهنگي مقام قضايي نامبرده به عنوان اولين مظنون قتل به پليس آگاهي منتقل شد كه با انجام تحقيقات تخصصي از او در نهايت نامبرده لب به اعتراف گشوده و عنوان كرد كه پسرش چندين سال اعتياد شديد به مواد مخدر داشته و براي تامين هزينه اعتيادش هميشه با تهديد چاقو از او و ساير اعضاي خانواده‌اش پول گرفته است.
نادربيگي همچنين اضافه كرد: در روز حادثه پسرم به من مراجعه و درخواست پول كرد كه من در برابر او مقاومت كردم و او يك چاقو برداشت و به سمت من حمله كرد كه در يك زد و خورد من به وسيله چاقو آشپزخانه چندين ضربه به شكم و قلب فرزندم وارد كرده و او را به قتل رساندم.
اين مقام انتظامي در پايان اظهار كرد: پس از تكميل پرونده متهم براي انجام مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد. نجات زن قاتل از چوبه ‌دار

پس از 10 سال با تلاش‌هاي بسيار قاضي و اعضاي شعبه شماره
۳۰۴۷ مجتمع شهيد كچويي شوراي حل اختلاف تهران مستقر در زندان زنان شهرري و اخذ رضايت از اولياي دم، قاتل پس از ۱۰ سال از قصاص نفس رهايي يافت. قربانيان، سرپرست مجتمع شهيد كچويي شوراي حل اختلاف تهران(ويژه زندان زنان) اظهار كرد: براساس اعلام معاون ارجاعي در امور زندان زنان شوراي حل اختلاف تهران، زني كه به جرم مشاركت در قتل عمدي همسر خود از تاريخ ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ به مدت قريب ۱۰ سال در حبس به سر مي‌برد و حكم قصاص او صادر شده بود از زندان آزاد شد.
او در اين باره تصريح كرد: از آن زمان تا به امروز و پس از برگزاري جلسات متعدد دادگاه كه مددجو در تاريخ ۲۷ مهر ۱۳۹۲ به موجب حكم صادره از شعبه ۲ دادگاه كيفري يك استان تهران به قصاص نفس محكوم شده و اين حكم در شعبه ۶ ديوان عالي كشور ابرام مي‌گردد.
سرپرست مجتمع شهيد كچويي شوراي حل اختلاف تهران تصريح كرد: اعضاي شوراي حل اختلاف با استعانت از خداوند قادر متعال و تلاش‌هاي بسيار و انجام نشست‌هاي متعدد با اولياي دم در جهت گذشت از قصاص و مصالحه اقدام كردند كه در نتيجه با اخذ رضايت از اولياي دم و گذشت ايشان از حقوق شرعي و قانوني خود، مددجو پس از ۱۰ سال از چوبه ‌دار رهايي يافت. اين مقام مسوول همچنين گفت: مصالحه و گذشت در اين پرونده كه در تلاش براي اخذ رضايت احد از اولياء دم فوت نموده و حق قصاص به ورثه او به ارث رسيده و تعداد اولياي دم به يك‌باره افزايش مي‌يابد و به رغم گذشت تعدادي از اولياي دم ۳ نفر از ايشان خواهان اجراي حكم قصاص مي‌شوند و در نتيجه در تير ماه سال ۱۳۹۷ پرونده از سوي دادسراي ناحيه ۲۷ براي استيذان به دادستاني ارسال مي‌شود.
قربانيان خاطرنشان كرد: پرونده مزبور، پيچيدگي‌هاي زيادي داشت كه اعضاي شوراي حل اختلاف با تلاش و پيگيري‌هاي مداوم رضايت اولياي دم را اخذ كردند؛ اين پرونده نمونه‌اي از خدمات خالصانه و تاثير مثبت عملكرد شوراي حل اختلاف در جهت گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون