• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4896 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۸ فروردين

حادثه

زلزله 5.3 ريشتري در سالگرد زلزله لاكوييلاي ايتاليا

گروه اجتماعي | درست در روزي كه مهدي زارع زلزله‌شناس كشورمان در «اعتماد» يادداشتي درباره سالگرد زلزله‌اي خبرساز در ايتاليا يادداشت نوشته بود زلزله‌اي به بزرگاي 5.3 در مقياس ريشتر استان كردستان در مرز عراق را لرزاند. براساس اعلام موسسه ژئوفيزيك وابسته به دانشگاه تهران اين زلزله ساعت 19 و 23 دقيقه و 23 ثانيه حوالي مريوان در عمق 10 كيلومتري زمين به وقوع پيوست. مركز وقوع زلزله تا مريوان 24 كيلومتر، تا چناره 27 كيلومتر و تا بئين‌سفلي 28 كيلومتر فاصله داشت.  مجتبي خالدي سخنگوي اورژانس كشور در اين باره گفت: چهار تيم ارزياب به محل حادثه اعزام شده است و تا ساعت 21 مصدوم يا فوت افراد گزارش نشده است. همچنين محمد فلاحي، مديركل مديريت بحران استانداري كردستان گفت: نيروهاي امدادي در شهرستان‌هاي بانه، مريوان و سروآباد براي بررسي خسارات احتمالي اين زلزله به مناطق مختلف اعزام و تاكنون گزارشي از خسارت اعلام نشده است.اين زلزله در شهرهاي ديگر استان كردستان از جمله سنندج، سقز و ديواندره هم احساس شد و تاكنون خساراتي ناشي از آن در اين شهرستان‌ها نيز گزارش نشده است.وي از رسانه‌ها خواست از انتشار مطالب غيرواقعي و شايعه خودداري كنند و از شهروندان خواست با رعايت نكات ايمني و حفظ آرامش و خونسردي و هرگونه خبر را از منابع موثق و خبرگزاري‌هاي معتبر پيگيري كنند.اين در حالي است كه ديروز مهدي زارع در يادداشتي در «اعتماد» نوشت: در 17 فروردين 1388 (6 آوريل 2009) زمين‌لرزه‌اي با بزرگاي 6.3 شهر لاكوييلاي ايتاليا را ويران كرد و موجب تلفات 307 نفري شد. يك سال بعد گزارش شد كه وزغ‌ها فاجعه را پيش‌بيني كرده‌اند. اما يك هشدار جدي‌تر از طرف يك تكنيسين فيزيكدان ايتاليايي به نام جيانپائولو جولياني داده شد كه  البته پيش‌بيني او ناديده گرفته شد.


آيا اختلاف با همسر مي‌تواند عامل قتل 8 عضو خانواده باشد؟

«8 قرباني، حاصل خشم مرد مسلح» اين حادثه هولناكي بود كه ديروز در اهواز اتفاق افتاد و مردي مسلح كه با خانواده 2 همسرش دچار اختلاف شده بود، در اقدامي پس از به رگبار بستن 8 نفر از آنها، به زندگي خود نيز پايان داد. در حادثه‌اي ديگر در كرمانشاه نيز مردي شوهر خواهرش را با شليك گلوله به قتل رساند تا با تداعي حادثه هولناك قتل 8 نفر در كنگان به دست مردي شرور، زنگ خطر درخصوص 
در دسترس بودن اسلحه به صدا درآيد.
براساس گزارشي كه پايگاه خبري اينترنتي حادثه24 منتشر كرده است، تنها چند روز پس از جنايت خونين در شهرستان كنگان واقع در استان بوشهر كه در آن قاتلي مخوف 8 نفر از اعضاي خانواده‌اش را به قتل رساند و خودش در درگيري با پليس به قتل رسيد، صبح ديروز حادثه‌اي مشابه در اهواز اتفاق افتاد.
عقربه‌هاي ساعت 6:45 صبح را نشان مي‌داد كه صداي رگبار گلوله در شهرك انديشه شيبان اهواز از حادثه‌اي هولناك خبر داد. دقايقي بعد وقتي صداي تيراندازي خاموش شد و ماموران كلانتري 18خود را به محل حادثه رساندند با صحنه تكان‌دهنده‌اي مواجه شدند. 4 عضو يك خانواده شامل 3 مرد و يك زن بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داده بودند و آن‌طوركه شواهد نشان مي‌داد عامل تيراندازي داماد 50 ساله خانواده به نام فائز بود كه بعد از به‌راه انداختن اين حمام خون به مكان نامعلومي گريخته بود.همزمان با شروع تحقيقات در محل وقوع جنايت تحقيقات در اين باره آغاز شد. او فردي سابقه‌دار بود و اين احتمال وجود داشت كه باز هم مرتكب قتل ديگري شود؛ به همين دليل تحقيقات براي دستگيري‌اش آغاز شد اما ساعتي بعد از شهر كارون خبر رسيد كه او 4 عضو خانواده همسر ديگرش را نيز به قتل رسانده و دست به ‌خودكشي زده است تا در فاصله كوتاهي 9 نفر جان خود را از دست دهند.او در دومين جنايت به ‌سوي پدر، مادر و برادرزاده همسر دوم و پسر 9 ساله‌اش تيراندازي كرده و سپس با شليك گلوله به زندگي خود پايان داده بود. اما اين مرد با چه انگيزه‌اي دست به اين كشتار خانوادگي زد؟ بررسي‌ها درخصوص زندگي اين مرد نشان مي‌دهد كه او راننده و مكانيك خودروهاي سنگين بود و وضعيت مالي چندان خوبي نداشت. او با وجود اينكه 2 همسر داشت اما به تنهايي در خانه‌اي كوچك زندگي مي‌كرد. اين مرد با همسرانش دچار اختلافات شديدي بود طوري كه سال 88 به ‌دليل ضرب و جرح يكي از همسرانش دستگير شده بود.او در سال‌هاي اخير نيز اختلافات شديدي با همسرانش داشت؛ طوري‌كه به گواه نزديكان قربانيان اخيرا بارها آنها و خانواده‌هاي‌شان را تهديد كرده بود. در همين حال جمال عالمي نيسي، فرماندار اهواز با تاييد وقوع اين قتل عام خانوادگي گفت: عامل جنايت معتاد به شيشه بود كه ابتدا در اهواز اقدام به قتل پدر، مادر و 2 برادر همسر اول خود در اهواز كرد و سپس با مراجعه به خانه همسر دوم اقدام به قتل پدر و مادر زن دوم، پسر خود و برادر زن دوم خود كرد.


شبكه قاچاق و بازاريابي «بيت‌كوين» متوقف شد

رييس پليس امنيت اقتصادي پايتخت‌ از انهدام شبكه قاچاق و بازاريابي دستگاه‌هاي بيت كوين در بلوار فردوس و دستگيري‌ ۷ نفر خبر داد. سرهنگ كارآگاه علي ولي‌پور گودرزي، رييس پليس امنيت اقتصادي پايتخت در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس به انهدام شبكه قاچاق و بازاريابي انواع دستگاه‌هاي بيت كوين اشاره و اظهار داشت: برابر اطلاع واصله‌ شبكه‌اي از افراد متخصص و تكنيسين‌هاي متبحر تعميرات و مونتاژ دستگاه‌هاي بيت كوين در كشور و تهران اقدام به تعميرات، قاچاق دستگاه‌ها و قطعات و لوازم مربوط و بازاريابي و فروش آنها در فضاي مجازي توسط اپليكيشن‌هاي ديوار، بايا، شيپور و... به صورت غيرمجاز كرده و با دسترسي غيرمجاز به برق شهري موجبات مصرف غيرمتعارف را رقم زدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون