• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4900 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۳ فروردين

نگاهي به الكلاسيكوي 279

هت‌تريك رئال، مسي خاموش و اعتراضات كومان

گروه ورزش

شنبه شب و در چارچوب هفته سي‌ام لاليگا ديدار بزرگ الكلاسيكو در ورزشگاه آلفردو دي‌استفانو برگزار شد. دو ضلع از مثلث مدعيان قهرماني لاليگا در شرايطي مقابل هم قرار گرفتند كه حساسيت‌هاي جدولي به حساسيت‌هاي هميشگي اين بازي افزوده بود. هر دو تيم با برد مي‌توانستند گام بزرگي به سمت قهرماني اين فصل بردارند و در سمت مقابل طرفداران اتلتيكو آرزو مي‌كردند اين بازي مساوي شود. آرزويي كه برآورده نشد و شاگردان زيدان در ادامه روند عالي خود توانستند يك برد بزرگ ديگر در كمتر از يك هفته به دست آورند و تا پيش از بازي اتلتيكو موقتا به صدر جدول لاليگا بروند. در اين بازي كريم بنزما و توني كروس گل‌هاي رئال و مينگوئز تك‌‌گل بارسا را به ثمر رساندند. 

الكلاسيكوي بين رئال و بارسا با وجود همه تبليغاتي كه براي آن شده بود و همچنين بازي جذابي كه دو تيم به نمايش گذاشتند از چند منظر آن شكوه گذشته را نداشت و اتفاقاتي در آن رخ داد كه نشان مي‌دهد اين بازي آن جايگاه سابق را ندارد. اتفاقاتي تكراري و قابل پيش‌بيني. برد رئال در سومين بازي پياپي مقابل بارسلونا نخستين اتفاق تكراري بازي بود. اين تعداد برد پياپي براي رئال از دهه ۷۰ ميلادي به اين سو به دست نيامده بود. همچنين رئال براي نخستين‌بار از فصل 2009-2008 موفق شد بارسلونا را در رفت و برگشت شكست دهد و اصطلاحا دبل كند. ديگر مساله تكراري بازي خاموش بودن مسي در تمام طول مسابقه بود. اين يك فكت عجيب و در عين حال واقعي است كه مسي بعد از جدايي رونالدو از رئال مادريد نتوانسته در اين رقابت‌ گلزني كند. او كه بهترين گلزن تاريخ الكلاسيكو است ۷ بازي متوالي است كه موفق به گلزني نمي‌شود. لئو در بازي شنبه شب هم هيچ نشاني از فوق ستاره بودن به نمايش نگذاشت و جز صحنه لرز گرفتنش به خاطر باران شديد شهر مادريد كه او را مجبور كرد لباسش را عوض كند، صحنه قابل وايرال ديگري به نمايش نگذاشت. اين ستاره آرژانتيني حتي صاحب چند موقعيت كاشته در مناطق عالي شد كه آنها را هم از دست داد. سومين مورد تكراري بازي هم اعتراضات كادر فني بارسلونا و جرارد پيكه به داور بازي بود. در طول ۹۰ دقيقه دو بار بازيكنان بارسلونا در محوطه جريمه حريف روي زمين افتادند كه داور بازي در هيچ يك از صحنه‌ها اعتقاد به پنالتي نداشت و حتي براي بازبيني صحنه هم نرفت. كاتالان‌ها بعد از سوت پايان بازي حسابي به داور حمله كردند. آنها معتقد بودند پنالتي تيم‌شان دزديده شده. با اين حال اكثر كارشناسان داوري بعد از بازي تصميمات داور را تاييد كردند. اگر به تمام اينها برگزاري بازي در يك ورزشگاه ۶ هزار نفري اضافه شود آن وقت معناي شكوه از دست رفته بيشتر نمايان مي‌شود. 
با اين وجود نمي‌توان از برخي اتفاقات جالب بازي چشم‌پوشي كرد. گل رباح‌ ماجري كريم بنزما يكي از اين صحنه‌هاست. بنزما با اين گل نشان داد چه شخصيت تاثيرگذاري دارد و مي‌تواند همچنان رهبري خط حمله رئال را به تنهايي بر دوش بكشد. درخشش توني كروس كه در نهايت عنوان بهترين بازيكن زمين را هم به دست آورد ديگر نكته جالب الكلاسيكو بود. كروس در اين بازي علاوه بر مهار هافبك‌هاي بارسا در ميانه ميدان با به ثمر رساندن گل دوم تيمش نقشي اساسي در برد رئال ايفا كرد. بازي خوب رئال در نيمه نخست كه نشان از آناليز دقيق بارسلونا و اعتماد به نفس كهكشاني‌ها داشت سومين ويژگي جالب بازي بود كه مستقيما برمي‌گردد به زيدان. رئال بعد از يك سوم ابتداي مسابقه كنترل بازي را به دست گرفت و دو گل زد و مي‌توانست با به ثمر رساندن گل سوم تير خلاص را به سر آبي‌اناري‌ها شليك كند. با اين حال تير دروازه و سيو تماشايي ترشتگن مانع اين كار شد. هر چند در نيمه دوم با تغييراتي كه كومان ايجاد كرد موازنه به هم خورد و شاهد بازي بهتر بارسلونا بوديم كه در نهايت به گلزني آنها ختم شد. بارسا مي‌توانست در دقيقه آخر گل تساوي را به ثمر برساند كه تير دروازه مانع اين اتفاق شد. به هر حال دويست‌وهفتادونهمين الكلاسيكو با برتري رئال مادريد به پايان رسيد. 
زيدان پس از بازي درباره شرايط تيم پس از پيروزي‌هاي مهم گفت: «اين چيزي را تغيير نمي‌دهد، هنوز فاصله زيادي بايد طي شود. ما بايد بعد از امروز استراحت كنيم. اين دو بازي طاقت‌فرسا بوده است. اكنون بايد استراحت كنيم. من نمي‌دانم كه چگونه فصل را به پايان مي‌رسانيم. از نظر جسمي، ما در محدوديت قرار داريم.»
زيدان در مورد ادعاي كومان درباره مسائل داوري و پنالتي روي بريتويت گفت: «همه احساسات خاص خود را دارند. من فكر مي‌كنم اگر داور پنالتي نگرفت، به اين دليل است كه پنالتي نبوده است. مهم چيزي است كه امروز در زمين انجام داديم. ما سختي زيادي كشيديم زيرا بارسلونا تيم بزرگي است. شما نمي‌توانيد بگوييد كه داور تصميم‌گيرنده و تعيين‌كننده بازي بود.»
زيدان در ادامه گفت: «من براي بازيكنان خوشحالم. ما امروز تغييرات زيادي ايجاد كرديم. ماريانو، اودريوزولا، ايسكو، مارسلو ... همه متعهد هستند. همه دوست دارند بازي كنند. اين چيزي است كه در مورد اين تيم خوب است. همه ما اينجا هستيم. من مسوول هستم، اما از بابت بازيكنان خوشحالم. ما با هم برنده شديم.»
زيدان در مورد بنزما و ناچو هم گفت: «بنزما يك استعداد خالص است و اين گل از پس بازيكنان عالي بر مي‌آيد. ما آنچه در خارج از زمين گفته مي‌شود را نمي‌بينيم و نمي‌شنويم، زيرا اين به ما كمكي نخواهد كرد. ناچو قابل اعتماد است، هميشه آماده بازي است، او كارش را به خوبي انجام داد، براي بازيكنان خوشحال بودم، بنابراين آنها شايسته اين پيروزي هستند، آسان نبود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون