• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4905 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۹ فروردين

نتايج روز نخست مسابقات كشتي آزاد قهرماني آسيا

يك طلا، دو نقره و يك برنز سهم ايران شد

سي و چهارمين دوره رقابت‌هاي كشتي آزاد بزرگسالان قهرماني آسيا از صبح ديروز و با برگزاري مسابقات اوزان 57، 65، 70، 79 و 97 كيلوگرم در شهر آلماتي قزاقستان آغاز شد. در پايان رقابت‌هاي مقدماتي روز نخست، عليرضا سرلك، علي سوادكوهي و علي شعباني به ترتب در اوزان 57، 79 و 97 كيلوگرم به ديدار فينال راه يافتند و مرتضي قياسي در وزن 65 كيلوگرم راهي ديدار رده‌بندي شد.
در وزن 57 كيلوگرم عليرضا سرلك در دور اول مقابل روزگلدي سيداف از تركمنستان با نتيجه 10 بر صفر به پيروزي رسيد. او در دور بعد با نتيجه 3 بر صفر از سد محمد بيلال از پاكستان گذشت و راهي مرحله نيمه نهايي شد. سرلك در اين مرحله مقابل يوتو تاكشيتا از ژاپن با نتيجه 5 بر يك پيروز شد و به ديدار فينال راه يافت. او در اين ديدار به مصاف راوي كومار دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسيا از هند رفت و در نهايت به مدال نقره رسيد. سرلك در اين ديدار با نتيجه 9 بر 4 مقابل هندي مغلوب شد و از رسيدن به نشان طلا بازماند. 
در وزن 65 كيلوگرم مرتضي قياسي در دور نخست با نتيجه 6 بر 2 كريم حوجاكوف از تركمنستان را مغلوب كرد. او در دور بعد مقابل علي بيك عثمان اف از قرقيزستان با نتيجه 7 بر 3 به برتري دست يافت و راهي مرحله نيمه نهايي شد. قياسي در اين مرحله مقابل تاكوتو اوتوگورو قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ از ژاپن با نتيجه 8 بر 2 مغلوب شد و به ديدار رده‌بندي رفت. او در اين ديدار به مصاف نادر رحيم اف از ازبكستان رفت. قياسي در اين مبارزه با نتيجه 7 بر صفر و ضربه فني نادر رحيم اف از ازبكستان را از پيش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 70 كيلوگرم اميرحسين حسيني دور دور اول با نتيجه 3 بر يك مقابل كاران از هند مغلوب شد و با توجه به شكست اين كشتي‌گير هندي در مرحله يك‌چهارم نهايي، حسيني از دور رقابت‌ها كنار رفت. حسيني تنها حذف شده تيم ايران در روز نخست مسابقات بود. 
در وزن 79 كيلوگرم علي سوادكوهي در دور نخست با نتيجه 2 بر صفر از سد ريوكي يوشيدا از ژاپن گذشت. او در دور بعد مقابل ساياكباي يوسوپوف از قرقيزستان با نتيجه 14 بر 10 به پيروزي رسيد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. سوادكوهي در حالي اين كشتي را برد كه دو بار با فنون ۴ امتيازي حريف عقب افتاد اما در نهايت موفق شد امتيازات از دست رفته را جبران كند. او در نيمه نهايي مقابل گليم جان يوزربايف از قزاقستان با نتيجه 8 بر 2 به برتري دست يافت و راهي ديدار فينال شد. سوادكوهي در ديدار پاياني با بيونگ مين گانگ از كره‌جنوبي كشتي گرفت و در كمال شگفتي با نتيجه ۵ بر ۳ شكست خورد و به مدال نقره بسنده كرد. 
در وزن 97 كيلوگرم علي شعباني پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل مين وون سئو از كره‌جنوبي با نتيجه 11 بر صفر به پيروزي رسيد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. او در اين مرحله با نتيجه 10 بر صفر ساتيوارت كاديان از هند را از پيش رو برداشت و به ديدار فينال راه يافت. شعباني حريف هندي‌اش را در ۲۵ ثانيه با يك خاك و چهار بارانداز پياپي شكست داد. حريف شعباني در ديدار فينال عليشير يرگالي از قزاقستان بود. شعباني در اين مبارزه نيز مثل مبارزه‌هاي قبلي خود با امتياز عالي و پيش از پايان وقت كشتي به برتري دست يافت. شعباني با نتيجه ۱۲ بر ۲ اين برد را به ارمغان آورد و تك مدال طلاي روز نخست را نصيب تيم ملي ايران كرد. 
ديدارهاي پنج وزن دوم رقابت‌هاي كشتي آزاد قهرماني آسيا از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز مي‌شود. مجيد داستان در ۶۱، مصطفي حسين‌خاني در ۷۴، حسن يزداني در ۸۶، كامران قاسم‌پور در ۹۲ و امين طاهري در ۱۲۵ كيلوگرم نمايندگان كشورمان هستند كه روي تشك خواهند رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون