• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4906 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۰ فروردين

با كسب ۳ طلا، ۳ نقره و 2 برنز

ايران قهرمان كشتي آزاد آسيا شد

روز دوم سي و چهارمين دوره رقابت‌هاي كشتي آزاد بزرگسالان قهرماني آسيا از صبح ديروز در شهر آلماتي قزاقستان پيگيري شد و با برگزاري مسابقات اوزان 61، 74، 86، 92 و 125 كيلوگرم، رقابت‌ها به پايان رسيد. در پايان مسابقات مقدماتي روز دوم كه صبح برگزار شد، مصطفي حسين‌خاني، حسن يزداني و كامران قاسم‌پور در اوزان 74، 86 و 92 كيلوگرم به ديدار فينال راه يافتند و امين طاهري در وزن 125 كيلوگرم راهي ديدار رده‌بندي شد. همچنين مجيد داستان با شكست در دور نخست حذف شد. 
در وزن 61 كيلوگرم مجيد داستان پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل راويندر از هند با نتيجه 3‌-‌3 مغلوب شد و باتوجه به شكست اين كشتي‌گير هندي در مرحله نيمه نهايي، نماينده كشورمان از دور رقابت‌ها كنار رفت. داستان تنها حذفي روز دوم تيم ملي كشورمان لقب گرفت. در روز نخست نيز اميرحسين حسيني با همين سرنوشت مواجه شده بود. 
در وزن 74 كيلوگرم مصطفي حسين‌خاني در دور اول با نتيجه 5 بر 2 از سد اختيار نوروزاف از ازبكستان گذشت. او دور بعد با نتيجه 10 بر 3 سئونگ چول لي از كره‌جنوبي را از پيش رو برداشت و راهي مرحله نيمه نهايي شد. او در اين مرحله آتاميرات چارليف از تركمنستان را با نتيجه 11 بر صفر مغلوب كرد و به ديدار فينال راه يافت. او در اين ديدار به مصاف نوركجا كايپانوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان رفت. نماينده وزن ۷۴ كيلوگرم كشورمان در اين ديدار با نتيجه 6 بر 2 مغلوب شد و به مدال نقره رسيد.
در وزن 86 كيلوگرم حسن يزداني نابغه كشتي ايران كه حضورش در اين تورنمنت جالب توجه به نظر مي‌رسيد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتيجه 10 بر صفر هاياتو ايشيگورو از ژاپن را مغلوب كرد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. او در اين مرحله با نتيجه 10 بر صفر مصطفي العبيد از عراق را شكست داد و راهي ديدار فينال شد. او در اين ديدار با ديپاك پونيا دارنده مدال نقره جهان از هند مبارزه كرد و قبل از اينكه وقت ۳ دقيقه نخست به پايان برسد با ثبت نتيجه 10 بر صفر به نشان طلا رسيد. 
در وزن 92 كيلوگرم كامران قاسم‌پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل سانجيت از هند با نتيجه 10 بر صفر به برتري دست يافت و راهي مرحله نيمه نهايي شد. او در اين مرحله مقابل رستم شوديف از ازبكستان با نتيجه 11 بر صفر به پيروزي رسيد و راهي ديدار فينال شد. قاسم‌پور در ديدار پاياني با تسوگتگرل مونخباتار از مغولستان مبارزه كرد. قاسم‌پور در اين مبارزه با نتيجه ۱۰ بر صفر در همان 3 دقيقه نخست كار را تمام كرد و سومين طلاي تيم ايران را به ارمغان آورد. 
در وزن 125 كيلوگرم امين طاهري پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتيجه 11 بر صفر عمر سارم از سوريه را مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. او در اين مرحله مقابل آيال لازاريف از قرقيزستان با نتيجه 6 بر 4 ضربه فني شد و به ديدار رده‌بندي رفت. او در اين ديدار با دانگ هوانگ كيم از كره‌جنوبي كشتي گرفت و موفق شد حريفش را 10-صفر شكست دهد و يك مدال برنز براي تيم ايران به دست آورد. 
به اين ترتيب تيم ملي كشتي آزاد ايران با احتساب يك طلا، 2 نقره و يك برنز روز نخست كه به ترتيب توسط علي شعباني، علي سوادكوهي، عليرضا سرلك و مرتضي قياسي به دست آمده بود و كسب 2 طلا، يك نقره و يك برنز در روز دوم با كسب 3 طلا، 3 نقره و 2 مدال برنز به كار خود در اين رقابت‌ها پايان داد و به مقام قهرماني دست يافت. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون