• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4909 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

فرمانده عمليات ستاد مقابله با كروناي استان تهران:

تعداد مبتلايان و فوتي‌هاي كرونا در تهران افزايش صعودي دارد

فرمانده عمليات مقابله با كرونا در كلانشهر تهران با اشاره به ادامه شيب صعودي مراجعان سرپايي بستري و فوتي‌هاي ناشي از كرونا در تهران، بر لزوم ادامه محدوديت‌ها در هفته آينده تاكيد كرد.
عليرضا زالي در جلسه ستاد مقابله با كروناي استان تهران گفت: «كماكان در تهران در همه شاخص‌ها از جمله مراجعات سرپايي، مبتلايان علامت‌دار و ميزان بستري و بستري تخت‌هاي ويژه و فوتي‌ها شاهد روند صعودي هستيم. بر همين اساس پيش‌بيني مي‌شود رسيدن به سير نزولي به اين سرعت اتفاق نخواهد افتاد. بالا رفتن سطح سرايت در بين خانواده‌ها باعث شده كه صحبت از كاهش آمار در حال حاضر خيلي زود باشد. در پيك چهارم، مراجعه بيماران سرپايي به بيمارستان‌ها با وجود فعال شدن مطب‌ها بيشتر شده است. بيماران بدحال‌تر آمارشان رو به تغيير است و مراجعان سرپايي بيشتر به بيمارستان‌ها مراجعه مي‌كنند كه بايد اين موضوع مدنظر قرار داده شود. البته واكسيناسيون به سرعت در حال پيگيري است و استفاده از درمان ضد ويروسي كه استان تهران در آن پيشرو است، قطعا مراجعات سرپايي را كاهش مي‌دهد.»
زالي افزود: «در خيز چهارم نياز به اكسيژن خيلي بيشتر از خيز سوم است لذا نيازمند دستگاه‌هاي اكسيژن‌ساز هستيم. همچنين از دستگاه‌هاي اكسيژن‌ساز خانگي بايد براي درمان بيماران در خانه‌ها بهره بگيريم كه با توجه به هزينه زياد آنها بايد اين موضوع مورد حمايت قرار گيرد. در حال حاضر به دليل زيرساخت برق بيمارستان‌ها با مشكلاتي مواجه هستيم كه بايد در ارتباط با تامين برق آنها چاره‌انديشي شود، چون اكسيژن‌سازهاي جديد بار زيادي به برق بيمارستان‌ها وارد مي‌كند و مشكلاتي را به وجود مي‌آورد.»

اطلاع‌رساني واكسن كرونا با  ارسال پيامك
 به سرپرست  خانوار
رييس مركز مديريت شبكه وزارت بهداشت با تاكيد بر اينكه فراخوان تزريق واكسن كرونا از سوي وزارت بهداشت خواهد بود، گفت: «افرادي كه فاقد پرونده الكترونيك سلامت هستند، مي‌توانند با مراجعه به نزديك‌ترين پايگاه سلامت يا خانه بهداشت براي تشكيل پرونده خود اقدام كنند.»
جعفر صادق تبريزي در گفت‌وگو با ايسنا، با تاكيد مجدد بر اينكه پيامي كه در شبكه‌هاي مجازي مبني بر ثبت‌نام براي دريافت واكسن كرونا دست به دست مي‌شود جعلي است، گفت: «اين كار يك شيطنت است و چنين پيامي از سوي وزارت بهداشت نبوده است. 
آدرسي كه اعلام شده مربوط به پرونده الكترونيك سلامت است كه تنها پزشكان، مراقبان سلامت و بهورزان به آن دسترسي دارند و پس از ارايه خدمت به مردم آن را در پرونده درج مي‌كنند و در اين سامانه هم نام كاربري و كد ورود به سايت به هيچ كس داده نمي‌شود. بررسي‌هاي بيشتر در حال انجام است تا با شناسايي عاملان اين اتفاق، برخوردهاي لازم با آنها صورت گيرد اما افرادي كه قرار است بر اساس اولويت‌بندي سند ملي واكسيناسيون طي هفته‌هاي آينده تزريق واكسن داشته باشند، يا در سامانه‌هاي سطح اول پرونده الكترونيك دارند يا ندارند. اكنون بيش از ۸۵ درصد افراد پرونده الكترونيك سلامت دارند و در طول زمان شيوع كوويد۱۹ با آنها تماس گرفته شده و مورد غربالگري تلفني قرار گرفتند يا توصيه‌هاي لازم براي عدم ابتلا به بيماري به آنها شده است. 
اما افرادي كه فاقد پرونده الكترونيك سلامت هستند، مي‌توانند با مراجعه به نزديك‌ترين پايگاه سلامت يا خانه بهداشت محل سكونت خود، در مدت زماني كوتاه (۱۵ دقيقه) اقدام به تشكيل اين پرونده كنند. تنها مدرك مورد نياز براي ثبت‌نام پرونده الكترونيك سلامت، در دست داشتن كارت ملي است و در صورتي كه بيماري زمينه‌اي دارند بايد مداركي براي اثبات آن همراه خود ببرند تا اطلاعات به دقت ثبت شود. ساز و كاري را هم دنبال مي‌كنيم كه ظرف هفته آينده تكميل شده و سپس از آن طريق با آدرس و نام وزارت بهداشت از طريق ارسال پيامك براي سرپرست خانوار روش انجام كار را به مردم اطلاع‌رساني خواهيم كرد. نحوه فراخوان هم از طريق رسانه‌هاي جمعي به ويژه صدا و سيما خواهد بود كه اطلاع‌رساني شود چه گروه سني در چه بازه زماني براي دريافت واكسن مراجعه كنند و سپس ارسال پيامك و هماهنگي تلفني از سوي بهورز يا مراقب سلامت صورت مي‌گيرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون