• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4911 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۵ ارديبهشت

خبر

مقصر فساد هزاران تن ميوه  شب عيد كيست؟

قاسم نوده‌فراهاني، رييس اتاق اصناف تهران در خصوص دپو برخي ميوه‌ها و وجود ميوه مازاد بر نياز بازار در سردخانه‌ها و انبارها گفت: وزارت صمت مسووليت فروش ميوه توليد شده را ندارد و موضوعي كه به ستاد تنظيم بازار در اين خصوص مربوط است؛ بحث خريد و تامين برخي اقلام، از جمله ميوه‌ براي تنظيم بازار و جلوگيري از افزايش نامتعارف قيمت‌هاست. وي در بخش ديگر صحبت‌هاي خود با تاكيد بر اينكه ميوه موجود در سردخانه‌ها از باغداران خريداري شده است، افزود: مقصر اين اتفاق خريداراني هستند كه ميوه را در انبارها و سردخانه‌ها دپو كردند و حاضر نبودند در زماني كه تقاضا در بازار وجود داشت، ميوه را با قيمت مناسب و پايين عرضه كنند و حالا كه تقاضاي اين اقلام كاهش پيدا كرده است، با تهديد فساد ميوه روبه‌رو شدند.


نامه كارشناسان و سهامداران بورس به سران سه قوه

بيش از ۱۰۰ نفر از مديران و كارشناسان بازار سرمايه در آستانه برگزاري جلسه شوراي هماهنگي اقتصادي با صدور بيانيه راهكارهايي را براي بهبود وضعيت بازار سهام و خروج از بحران كنوني ارايه كردند. فعالان بازار سرمايه در نامه‌اي خطاب به سران قوا، ۸ راهكار عملي براي بازگشت مجدد اعتماد سرمايه‌گذاران به بازار بورس و تامين نقدينگي جهت بهبود وضعيت معاملات را پيشنهاد كردند. كارشناسان بازار سرمايه با ارسال اين نامه به سران سه قوه، ضمن ارايه هشت پيشنهاد اعلام كردند: تخفيفات مالياتي، تعديل نرخ ارز تسعير بانك‌ها، تخفيف نرخ خوراك پتروشيمي‌ها و پالايشگاه‌ مفيد است.


اعزام و پذيرش مسافر پروازهاي بين‌المللي ۹۰ درصد كاهش يافت

سياوش اميرمكري، ‌مديرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران از كاهش ۷۹ درصدي نشست و برخاست و ۹۰ درصدي اعزام و پذيرش مسافران فرودگاه‌هاي كشور در پروازهاي بين‌المللي سال ۹۹ خبر داد. وي با اعلام اين خبر عنوان كرد: سال ۹۹ در مجموع ۴۱۷۰ پرواز بين‌المللي با جابه‌جايي حدود ۲۴۵ هزار و ۶۰۰ مسافر و بيش از ۱۳ ميليون و ۶۰۰ هزار كيلوگرم بار در فرودگاه‌هاي تحت مالكيت شركت انجام شد كه نسبت به سال ۹۸ در نشست و برخاست ۷۹ درصد، در اعزام و پذيرش مسافر ۹۰ درصد و در ارسال و پذيرش بار و پست ۷۳ درصد كاهش داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون