• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4912 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۶ ارديبهشت

اولونگا ترمز نماينده كشورمان را كشيد

معادله پيچيده صعود استقلال و يك راه‌حل تستي

گروه  ورزش

 

تيم فوتبال استقلال بامداد روز يكشنبه در چهارمين ديدار از مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا براي دومين بار مقابل الدحيل قطر قرار گرفت. استقلال سه روز قبل با نتيجه ۴ بر ۳ به اين تيم باخته بود. با آن نتيجه الدحيل با ۷ امتياز كارش را در دور رفت به پايان رساند و استقلال با ۶ امتياز. اتفاقات بازي رفت و دفاع آشفته استقلال كه به راحتي به مهاجمان حريف موقعيت گل مي‌داد فرهاد مجيدي و همكارانش را با وجود اينكه تاكيد داشتند همچنان هجومي كار مي‌كنند وادار كرد نگاه ويژه‌تري به ساختار دفاعي تيم داشته باشند. براي همين استقلال محتاط‌تر از بازي قبل وارد زمين شد چرا كه مي‌دانست باخت احتمالي به منزله وداع با دور حذفي خواهد بود. در سمت مقابل لاموشي سرمربي الحيل هم به نظر از بازيكنانش خواسته بود فشار بيشتري روي خط حمله استقلال بگذارند و مخصوصا مهدي قايدي را مهار كنند. 

نتيجه چنين احتياطي خلق شدن موقعيت‌هاي اندك روي دروازه دو تيم تا اواسط بازي بود. آبي‌ها به نسبت بازي قبل چندان بالا بازي نمي‌كردند و الدحيل با يارگيري منطقه‌اي قايدي عملا موتور محرك استقلال را تحت كنترل درآورده بودند. با اين وجود در دقيقه ۲۵ نيمه نخست فرار فرشيد اسماعيلي در محوطه جريمه الدحيل منجر به خطاي علي كريمي روي اين بازيكن شد. علي كريمي كه در بازي رفت دومين بازيكن ضعيف تيمش مقابل همبازيان سابقش بود در اين بازي طي يك برخورد با پشت پاي اسماعيلي مرتكب خطاي پنالتي شد و شيخ دياباته آن را تبديل به گل كرد. در حالي كه به نظر مي‌رسيد آبي‌ها با يك برد خوب راهي رختكن مي‌شوند اواخر نيمه نخست ارسال توپ از سمت چپ خط دفاعي استقلال، جايي كه فرهاد مجيدي به دليل مصدوميت محمد نادري دست به تعويض اجباري زده بود با استپ بد وريا غفوري همراه شد و توپ به بازيكن حريف رسيد. در برخورد بين بازيكن الدحيل و غفوري داور نقطه پنالتي را در دقيقه ۴۶ به نفع الدحيل نشان داد. كارشناسان داوري بعد از بازي اعلام كردند راي داور در اعلام پنالتي اشتباه بوده است. به هر حال اولونگا كه سه روز پيش مقابل استقلال هت‌تريك كرد پشت توپ ايستاد و چهارمين گل خود را وارد دروازه استقلال نمود. نيمه نخست يك يك مساوي شد. 
در نيمه دوم تقريبا روندي مشابه با نيمه نخست رقم خورد تا اينكه با فرار جونيور يك ضربه كاشته نصيب الدحيل شد و روي همين ارسال در دقيقه ۵۹ باز هم اولونگا دروازه رشيد مظاهري را گشود تا پنجمين گل خود را به استقلال زده باشد. گل اين بازيكن در شرايطي به ثمر رسيد كه هيچ مدافعي با او يارگيري نكرده بود و اين مهاجم بلند بالا به راحتي ضربه سر خود را به تور دروازه رشيد مظاهري چسباند. پاسخ استقلال به اين گل ديوانه‌وار بود. دو دقيقه بعد نفوذ عالي غفوري و پاس زميني او در محوطه جريمه الدحيل توسط مهدي قايدي قطع شد و گل تساوي استقلال به ثمر رسيد. به جرات مي‌توان گفت اين يكي از معدود لحظاتي بود كه مدافعين تيم قطري از نيمار آسيا غافل شدند و او در همان تك موقعيت كار خودش را كرد. 
در ادامه دو تيم به وضوح نشان دادند از نتيجه به دست آمده رضايت دارند و نمي‌خواهند ريسك كنند. هر دو تيم از قدرت خط حمله حريف آگاهي كامل داشتند و مي‌دانستند خطر كردن مي‌تواند منجر به تنبيه آنها بشود. همين باعث شد بازي در نهايت با تساوي دو بر دو به پايان برسد. الدحيل با اين برد ۸ امتيازي و صدرنشين شد و استقلال با ۷ امتياز در رده دوم قرار گرفت. با اين تفاوت كه آبي‌ها اين‌بار الاهلي ميزبان اين گروه را كنار خودشان مي‌بينند. الاهلي قبل از بازي استقلال موفق شد الشرطه را براي بار دوم شكست دهد.با توجه به نتايج هفته چهارم گروه سوم وضعيت استقلال تا حدودي پيچيده شده است. آبي‌ها بايد ساعت ۴۵ دقيقه بامداد روز چهارشنبه در حساس‌ترين بازي خود بار ديگر مقابل الاهلي قرار بگيرند. استقلال در بازي رفت ۵ بر دو حريفش را شكست داد اما هم فرهاد مجيدي و هم شاگردانش به خوبي مي‌دانند الاهلي آن تيم هفته پيش نيست. در آن بازي سرمربي تيم عربستاني براي نخستين‌بار روي نيمكت تيمش مي‌نشست و الاهلي هم از ۸ بازي پياپي بدون برد مي‌آمد. الاهلي پيش رو اما تيمي است كه اعتماد به نفسش را به دست آورده و قطعا انگيزه‌هاي بالايي براي انتقام دارد. استقلال در صورتي كه مي‌خواهد به عنوان تيم نخست صعود كند بايد الاهلي را ببرد و سپس در روز آخر مقابل الشرطه ضعيف‌ترين تيم گروه برنده از زمين خارج شود و اميدوار بماند به امتيازگيري الاهلي از الدحيل. به‌طور خلاصه صدرنشيني آبي‌ها دست خودشان نيست اما صعودشان به عنوان تيم دوم فقط به عملكرد خودشان بستگي دارد. استقلال با برد مقابل الاهلي تقريبا بخش زيادي از راه صعود را طي مي‌كند. آنها ده امتيازي مي‌شوند و اين تعداد امتياز خوبي براي صعود به عنوان يكي از تيم‌هاي برتر دوم گروه‌هاست. تساوي و برد مقابل الشرطه در بازي نهايي اين وضعيت را براي استقلال تثبيت مي‌كند. تساوي استقلال مقابل الاهلي هم چندان نتيجه بدي نيست با اين پيش فرض كه آبي‌ها در بازي آخر محكوم به بردن خواهند بود. اما شكست مقابل تيم عربستاني وضعيت را براي شاگردان فرهاد مجيدي به‌شدت سخت مي‌كند. آن وقت آنها علاوه بر اينكه حتما بايد بازي آخر را ببرند به نوعي تحت تاثير بازي ديگر گروه هم قرار مي‌گيرند. اين شرايط در حالي وجود دارد كه معادله پيچيده صعود استقلال يك راه‌حل تستي و آسان هم دارد؛ برد در بازي مقابل الاهلي.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون