• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4912 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۶ ارديبهشت

قهرماني تاريخي شهرداري گرگان با پرتاب امريكايي

كامبك رويايي به سبك بارسلونا

مرضيه حسين‌خاني

 

تيم بسكتبال شهرداري گرگان در چهارمين فينال رقابت‌هاي ليگ برتر بسكتبال در يك بازي دراماتيك مهرام را شكست داد و قهرمان شد. اين بازي آن قدر جذاب و هيجان‌انگيز بود كه توجه تمام علاقه‌مندان به ورزش را جلب كرد. تا ساعت‌ها بعد از بازي دو تيم كه شنبه شب برگزار شد فضاي مجازي پر بود از فيلم لحظات عجيب و غريب اين بازي و شادي مردم گرگان از نخستين قهرماني تيم محبوب‌شان در بالاترين سطح ورزش ايران. 

شهرداري گرگان و مهرام در شرايطي از ساعت 20:30 دقيقه مقابل هم قرار گرفتند كه نتيجه تلاش آنها در سه بازي قبلي به دو برد براي گرگاني‌ها و يك پيروزي براي مهرام منتج شده بود. بازي در كوارتر نخست بسيار نزديك دنبال شد و در نهايت مهرام با نتيجه نزديك 20 بر 19 به برتري رسيد. در كوارتر دوم شاگردان مهران‌طبع بر بازي مسلط شدند و علاوه بر جبران عقب‌افتادگي فاصله‌اي 7 امتيازي با رقيب ايجاد كردند. در پايان نيمه نخست نتيجه بازي 54 بر 47 به نفع شهرداري گرگان شد. 
در ابتداي كوارتر سوم نوبت مهرام بود كه به بازي برگردد. شاگردان علي آرزومندي در اين يك چهارم موفق شدند با حساب 33 بر 21 به برتري برسند تا در مجموع بازي با نتيجه 80 بر 75 پيش بيفتند. اين بازي فوق‌العاده جذاب كه با رفت و برگشت‌هاي متوالي دو تيم همراه بود در كوارتر چهارم به حساس‌ترين شكل ممكن دنبال شد. مهرام براي حفظ اندوخته‌اش تلاش مي‌كرد و شهرداري گرگان تلاش داشت بازي را به تساوي بكشاند. تلاش دو تيم در فاصله چند صدم ثانيه به پايان بازي با نتيجه 96 بر 93 به نفع مهرام دنبال مي‌شد. در اين لحظه شهرداري گرگان در زمين خودش صاحب توپ بود و تنها يك فرصت پرتاب از فاصله چند ده متري برايش باقي مانده بود. در حالي كه مهرامي‌ها جشن برد گرفته بودند، چرا كه احتمال گل شدن پرتاب از آن فاصله بسيار ناچيز بود، پري پتي گارد راس امريكايي شهرداري توپ را گرفت و درجا به سمت سبد مهرام شليك كرد. اين اقدام كمتر از يك ثانيه طول كشيد اما درامش درست مثل فيلم‌هاي سينمايي بود. سرهايي كه به سمت سبد مهرام چرخيد و چشم‌هايي كه همراه با توپ حركت كردند تا در نهايت شاهد وارد شدن آن به سبد باشند. در پايان اين صحنه با رقم خوردن يك لحظه رويايي و باورنكردني شهرداري گرگان به بازي برگشت. بازي ۹۶ بر ۹۶ مساوي شد. البته داوران براي اينكه ببينند توپ قبل از پايان بازي از دستان پتي خارج شده چندين دقيقه به بازبيني صحنه پرداختند و در نهايت راي به درست بودن امتياز دادند. 
در وقت‌هاي اضافي بازي شهرداري گرگان كه جان تازه‌اي گرفته بود از بهت مهرامي‌ها نهايت استفاده را برد و با پيروزي ۱۴ بر ۷ و در مجموع 110 بر 103 براي نخستين‌بار فاتح ليگ برتر بسكتبال شد و مردم بسكتبال‌دوست گرگان را غرق در شادي كرد. كاربران فضاي مجازي با انتشار پرتاب تاريخي پتي، آن را با كامبك بارسلونا مقابل پاري‌سن‌ژرمن در سال 2016 مقايسه كردند. در اين فضاي احساسي و در حالي كه مردم گرگان به خيابان‌ها ريخته بودند، گارد راس ۳۳ساله اهل ميلواكي امريكا كه حالا قهرمان مردم شهر شمالي كشورمان به حساب مي‌آيد خودش را يك گرگاني ناميد و در نهايت جام قهرماني بيست‌ودومين دوره ليگ برتر بسكتبال بعد از يك ديوانگي بزرگ در دستان محمد جمشيدي كاپيتان شهرداري آرام گرفت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون