• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4913 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۷ ارديبهشت

خبرخوان

سايه كروناي هندي بر روابط ايران و هند

شرايط كرونا هر روز نگران‌كننده‌تر مي‌شود و بيم آن مي‌رود كه كروناي هندي از طريق پروازها همچنين مبادلات تجاري با هند به كشور وارد شود. با وجود اينكه پروازها به هند به حالت تعليق درآمده اما مبالات تجاري با كشتي‌هاي هندي ادامه دارد. در اين راستا عادل دريس، مديركل بنادر و دريانوردي خوزستان ضمن اشاره به اين موضوع كه كنترل وضعيت تندرستي خدمه كشتي‌هاي ورودي، نظارت بر تردد خدمه كشتي ورودي به خارج از كشتي و كنترل تردد كارگران تخليه و بارگيري روي عرشه كشتي ورودي از جمله اقداماتي است كه از لحظه ورود كشتي تا پهلوگيري آن در بنادر استان خوزستان انجام مي‌شود، گفت: «كشتي‌هايي از مبدا هند بعضا وارد بندر امام خميني(ره) مي‌شوند كه اقدامات و دستورالعمل‌هاي خاص بهداشتي درخصوص همه آنها انجام مي‌شود. با توجه به تصميمات اتخاذ شده، قرار است همه كشتي‌هايي كه از مبادي بنادر هند به بندر امام وارد مي‌شوند، شناسايي و رصد شوند.» او در بخش ديگري از سخنان خود به اين منظور، زمان ورود و پهلوگيري كشتي‌هايي از مبدا هند، به مركز پاس كشتي‌ها اعلام خواهد شد تا كار قرنطينه و ساير تمهيدات لازم در راستاي رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي براي اين كشتي‌ها و خدمه‌شان اجرايي شود.» نكات گفته شده و اعلام پروتكل‌هاي بهداشتي درخصوص ورود كشتي‌ها از هند در حالي است كه به گفته مديركل امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي امكان توقف خط كشتيراني ايران و هند ممكن نيست. حسين عباس‌نژاد در توضيح صحبت‌هايش خاطرنشان كرد: «تردد كالاي اساسي و ترانزيتي افغانستان و ايران از چابهار همچنان ادامه دارد. در بحث كشتيراني، ما خط مسافري به هند نداريم و فقط خطوط باري تجاري است كه نمي‌توان آنها را قطع كرد. به هر حال اين خطوط براي تامين كالاي اساسي و كالاي ترانزيتي عمل مي‌كنند. ما معمولا تا سر حد امكان وارد بحث توقف خطوط كشتيراني تجاري نمي‌شويم. به هر حال بندر چابهار ما در دست هندي‌ها است و بخشي از بار افغانستان و بارهاي خودمان از اين طريق وارد كشور مي‌شود.»

   هيچ مسافري از هند و پاكستان نمي‌پذيريم

ابوالقاسم جلالي، معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري اظهار كرد: بر اساس دستور ستاد ملي مقابله با كرونا در خصوص شيوع و بروز ويروس جهش يافته نوع جديد كرونا در هندوستان و پاكستان و به منظور رعايت دستورالعمل‌ها و مراقبت‌هاي تشديد يافته در مبادي مرزهاي هوايي انتقال مسافران به صورت مستقيم و غيرمستقيم از كشورهاي هندوستان و پاكستان تا اطلاع ثانوي ممنوع است. او افزود: همچنين نظارت كامل سازمان هواپيمايي كشوري جهت جلوگيري از پذيرش مسافران به صورت غيرمستقيم از مبدا اين كشورها با همكاري پايگاه مراقبت بهداشت مرزي براساس دستورالعمل‌ها اقدام خواهد شد.


ريزش سكه به كانال ۹ ميليون توماني

روند نزولي قيمت‌ها در بازار سكه و طلا در روزهاي اخير تشديد شده است. هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد در بازار تهران (دوشنبه، ۶ ارديبهشت‌ماه) با ۱۲۰ هزار تومان كاهش نسبت به روز كاري گذشته‌اش به ۹ ميليون و ۹۸۰هزار تومان رسيد. به نظر مي‌رسد كه به دليل تحولات سياست خارجي و چشم‌انداز كاهشي نرخ دلار، قيمت‌ها در بازار سكه و طلا تمايل به افت بيشتر دارد به‌طوري كه فعالان اين بازار انتظار كاهش بيشتر قيمت‌ها را دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون