• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4913 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۷ ارديبهشت

غوغاي طرفدار سرسخت رئال در كاتالان

نادال؛ فاتح طولاني‌ترين فينال تنيس بارسلون

رافائل نادال در يك فينال جذاب مقابل استفانوس سيتسيپاس در حالي كه مي‌رفت بازنده باشد امتياز آخرش را نجات داد تا دوازدهمين عنوان قهرماني‌اش را در تنيس اوپن بارسلونا به دست آورد. او اين قهرماني را در زميني به دست آورد كه ديگر بايد به نام رافائل نادال ثبت شود. 
نادال در 11 فينال قبلي خود در ايالت كاتالونيا فقط يك ست را مقابل ديويد فرر در سال ۲۰۰۸ از دست داده بود. چنين تسلطي در اين رقابت‌ها و حتي ساير رقابت‌هاي تنيس بي‌همتا به حساب مي‌آيد. زمين اصلي اين رويداد در سال ۲۰۱۷ به «پيستا رافائل نادال» تغيير نام داد. سيتسيپاس اين فرصت را داشت تا با گرفتن امتياز در ست آخر كار نادال را بسازد و پس از قهرماني در تنيس مونت‌كارلو كه هفته گذشته به دست آورده بود دو عنوان تور را پشت سر هم كسب كند. اما نادال نشان داد چه كسي بهتر است. 
تنيسور اسپانيايي در ست دوم دو امتياز پيش افتاده بود اما تركيبي از چند اشتباه بي‌دليل به همراه بازي درخشان حريف به سيتسيپاس كمك كرد تا ورق بازي برگردد. سه ساعت و سي‌وهشت دقيقه طول كشيد تا نادال به پيروزي دو بر يك دست پيدا كند. آن هم با تاي‌بريك در ست آخر. سيتسيپاس كه از دو ست شكست خورده مقابل نادال در تنيس آزاد استراليا به يك كامبك رويايي رسيده بود اين مسابقه را نيز درخشان آغاز كرد. او نشان داد كه مي‌تواند برنده بازي باشد. مخصوصا وقتي گيم سرو نادال را بريك كرد و براي ادامه روند رو به رشد به حريف فشار وارد كرد. 
اما تنيسور اسپانيايي همان‌طور كه قبلا اين كار را انجام داده بود توفان را پشت سر گذاشت و با هدف قرار دادن بي‌وقفه رقيب خود سيتسيپاس را دچار شك و ترديد كرد و ذهن او را به‌هم ريخت و درنهايت موفق شد بازي را برگرداند. نادال چهار گيم متوالي را از زماني كه ۴ بر ۲ عقب بود به دست آورد تا ست را به دست آورد. با اين حال در ست دوم شكست خورد و سيتسيپاس توانست به بازي برگردد. در واقع مي‌توان گفت سيتسيپاس خودش را خوب جمع كرد و شجاعت خودش را براي ماندن در رقابت نشان داد.  در ست سوم دو تنيسور رفت و برگشت‌هاي زيادي داشتند تا درنهايت در ست‌شماري در عدد ۶ مساوي شوند. هر دو تنيسور لحظاتي پر استرس را پشت سر گذاشتند اما در نهايت اين نادال سلطان خاك رس بود كه براي قهرماني مصمم‌تر و سرسخت‌تر نشان داد و دوازدهمين عنوان قهرماني‌اش را به دست آورد. نادال با اين قهرماني توانست جايزه يك ميليون و هفتصد هزار يورويي مسابقات را به دست آورد.  نادال پس از قهرماني در اين رقابت‌ها گفت: «من فكر مي‌كنم توانستم در طول هفته هر روز بهتر باشم و بهتر بازي كنم. امروز كمي بهتر از ديروز بودم. من جا براي ادامه و پيشرفت دارم. من كامل نبودم. من واقعا اعتقاد دارم كه مي‌توانم بهتر از كاري كه امروز در زمين انجام دادم بازي كنم و واقعا اميدوارم كه اين پيروزي كمكم كند تا به سطح لازم برسم و براي جنگيدن در دو تورنمنت بعدي آماده شوم. رويدادهايي كه قرار است در آينده نزديك انجام شود.»  اينكه نادال پس از بهبودي مصدوميتش از ناحيه كمر توانست در طولاني‌ترين فينال تاريخ اين رقابت‌ها استقامت كند يكي از چشم‌گيرترين رخدادهاي اين مسابقه بود. نادال در اين رابطه گفت: «طي چند ماه گذشته توانستم بسياري از مسابقات را انجام دهم. درست است كه مسابقات مانند امروز باعث مي‌شوند از نظر آمادگي جسماني و حسي شرايط بهتري براي نبردهاي طولاني پيدا كنم. من در زمين مسابقه نسبت به عملكرد بدني خود احساس خوبي داشتم. من در خانه سخت كار كرده‌ام تا براي اين چيزها آماده باشم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون