• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4915 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۹ ارديبهشت

اخبار كوتاه

  هفتمين محموله واكسن اسپوتنيك V تحويل سفارت ايران شد و امروز به تهران ارسال مي‌شود. تاكنون ۷۲۰ هزار دوز واكسن توسط روسيه به ايران تحويل داده شده و  طبق آخرين آمار حدود ۹۲۰ تا ۹۳۰ هزار دوز واكسن به جمعيت هدف اولويت‌هاي فاز يك تزريق شده است.
  سخنگوي ستاد ملي كرونا گفت: براي ثبت‌نام واكسيناسيون افراد بالاي ۸۰ سال نياز به مراجعه حضوري نيست و مراقبان سلامت با افراد تماس مي‌گيرند تا فقط براي تزريق واكسن مراجعه كنند. براي افرادي هم كه با آنها تماسي گرفته نشده، سامانه‌اي در نظر گرفتيم تا آنجا 
ثبت‌نام  كنند.
  دبير مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك از اعلام جرم اين مرجع عليه پدر اردكاني كه فرزند دو ساله خود را به مصرف قليان ترغيب مي‌كند،  خبر  داد.
  مديركل اداره حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان با هشدار نسبت به نزديك شدن به زيستگاه گاندوها و بركه‌ها گفت:«گاندو(تسماح پوزه كوتاه) مهاجم نيست اما در فصل بهار و از اواخر ارديبهشت كه فصل زاد و ولد شروع مي‌شود، مادران نسبت به دفاع از نوزادان در برابر گاندوهاي جوان و كساني كه به زيستگاه آنها نزديك شوند، حساسيت بيشتري نشان مي‌دهند. ۱۰۰ درصد اتفاقاتي كه در زيستگاه گاندوها رخ داده، نشان مي‌دهد كه انسان به زيستگاه آنها ورود كرده است. بنابراين مردم آگاه باشند كه در اين فصل و تا 3 ماه آينده به زيستگاه تمساح  و بركه‌ها نزديك  نشوند.»
  اداره كل انتقال خون استان تهران در توضيح ساعات فعاليت برخي از مراكز انتقال خون در شب‌هاي قدر اعلام كرد كه روز شنبه مصادف با اولين شب قدر، مركز انتقال خون وصال از ساعت ۸ صبح تا پايان مراسم، مراكز انتقال خون منطقه ۴، منطقه ۵ و منطقه ۲۰ از ساعت ۹و ۳۰ دقيقه، مراكز منطقه ۱، شهريار، شهر قدس و ورامين از ۸ صبح تا ساعت ۱۵، مركز انتقال خون پيروزي ۸ صبح تا ۱۹ عصر فعاليت دارند. روز دوشنبه مصادف با دومين شب قدر مركز وصال از ۸ صبح تا پايان مراسم، مراكز منطقه ۴، ۵ و۲۰ از ساعت ۹و۳۰ دقيقه صبح تا پايان مراسم، مركز انتقال خون منطقه پيروزي از ۸ صبح تا ۱۹ و مركز منطقه يك و شهريار، شهر قدس و ورامين از ۸ صبح تا ۱۵ فعال هستند. چهارشنبه مصادف با سومين شب قدر نيز مركز وصال از ۸ صبح تا پايان مراسم و مراكز منطقه ۴، ۵ و ۲۰ از ساعت ۹و ۳۰ دقيقه صبح تا پايان مراسم و مركز پيروزي از ۸ تا ۱۹ و منطقه يك، شهريار، شهر قدس و ورامين از ۸ صبح تا ساعت  ۱۵ فعال هستند.
  رييس مركز تحقيقات ويروس‌شناسي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي هشدار داد كه  اطلاعات پراكنده‌اي نشان مي‌دهد كه واكسن كرونا  در مقابل گونه جهش‌يافته ويروس موسوم به ويروس هندي تا 50 درصد بي‌اثر است هرچند كه مي‌تواند از ابتلاي شديد يا افزايش مرگ جلوگيري كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون