• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4916 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۱ ارديبهشت

چراغ سبز دولت فرانسه براي بازگشايي سالن‌هاي سينما

سينماهاي فرانسه  پس از ۶  ماه بازگشايي مي‌شوند
دولت فرانسه براي فعاليت مجدد سالن‌هاي سينما در اين كشور پس از حدود 6 ماه تعطيلي چراغ سبز نشان داد. به گزارش ايسنا به نقل از اسكرين «امانوئل مكرون» رييس‌جمهور فرانسه در جديدترين نشست خبري خود با رسانه‌هاي داخلي و منطقه‌اي اعلام كرد كه تمامي محدوديت‌هاي ناشي از شيوع ويروس كرونا به تدريج رفع خواهد شد و از تاريخ ۱۹ مه‌(۲۹ ارديبهشت) محدوديت تعطيلي كافه‌ها، رستوران‌ها و اماكن فرهنگي از جمله موزه‌ها، سينما و سالن‌هاي تئاتر برداشته خواهد شد.  براساس طرحي كه پيش از اين و در اوايل سال ۲۰۲۱ اعلام شده بود، قرار است سالن‌هاي سينما فعاليت خود را با ۳۵ درصد از ظرفيت معمول خود آغاز كنند و 3 هفته بعد اين ظرفيت به ۶۵ درصد افزايش خواهد يافت و تا ماه جولاي سالن‌هاي سينما و تئاتر مي‌توانند با ظرفيت كامل ميزبان مخاطبان خود باشند. همچنين طرح ممنوعيت تردد شبانه در فرانسه كه از اكتبر سال گذشته اجرا مي‌شود از تاريخ ۱۹ مه ‌از ساعت ۹ شب اعمال خواهد شد و از ۹ ژوئن نيز به ساعت ۱۱ شب كاهش مي‌يابد و از ۳۰ ژوئن نيز به ‌طوركامل حذف خواهد شد. سينماهاي فرانسه به همراه ديگر اماكن فرهنگي و عمومي اين كشور از اكتبر سال ۲۰۲۰ و به عنوان بخشي از اقدامات براي كنترل موج دوم همه‌گيري كرونا در اين كشور، درهاي خود را به روي مخاطبان بستند. در حال حاضر حدود ۴۰۰ فيلم سينمايي به سبب تعطيلي سينماها در صف اكران قرار دارند و توزيع‌كنندگان در حال تلاش براي ايجاد شرايط مناسب اكران آثار سينمايي هستند.   بازگشايي  سينماها از تاريخ ۱۹ مه، خبر خوبي براي دست‌اندركاران جشنواره كن نيز هست كه قرار است هفتاد و چهارمين دوره اين رويداد سينمايي را از تاريخ ۶ تا ۱۷ جولاي به صورت حضوري برگزار كنند. اين جشنواره مهم سينمايي سال گذشته يكي از بزرگ‌ترين قربانيان همه‌گيري ويروس كرونا بود و برگزاري آن لغو شد. 

حراج چند ميليون دلاري نقاشي ونگوگ 
تابلويي از «ونسان ونگوگ» نقاش مشهور هلندي با ارزش تخميني ۲۵ تا ۳۵ ميليون دلار در نيويورك به مزايده گذاشته مي‌شود. به گزارش ايرنا، تابلوي پل ترن‌كتي(Le Pont de Trinquetaille) از ونگوگ ۱۳ مه(۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰) در حراجي هنر قرن بيستم كريستيز در نيويورك به فروش گذاشته  مي‌شود. 
ونگوگ اين تابلو را در سال ۱۸۸۸ يعني يك سال پيش از آنكه دست به خودكشي بزند،كشيد و ارزش تخميني آن چيزي بين ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار برآورد شده است. تابلوي پل ترن‌كتي يكي از معدود تابلوهاي منظره بود كه ونگوگ در طول مدت اقامتش در شهر آرل در جنوب  فرانسه كشيد و با ضربات آشكار قلم‌مو و استفاده از رنگ‌هاي گرم امضاي خود را بر آن گذاشت. پس از درگذشت ونگوگ اين تابلو به بيوه برادرش لئو رسيد.

كراننبرگ «جنايت‌هاي آينده» را  كليد مي‌زند
در فيلم جديد ديويد كراننبرگ، ويگو مورتنسن و كريستن استوارت نقش‌آفريني مي‌كنند. به گزارش مهر به نقل از ورايتي، ويگو مورتنسن وكريستن استوارت در فيلم جديد ديويد كراننبرگ با عنوان «جنايت‌هاي آينده»  جلوي دوربين مي‌روند. لئا سيدو، اسكاد اسپيدمن، ليلي كورنوفسكي و دان مك‌كلار ديگر بازيگران اين فيلم هستند كه داستانش درباره يك هنرمند مشهور تئاتر است كه ارگان‌هاي جديدي را در بدنش رشد مي‌دهد. اين تريلر علمي- تخيلي كه نويسنده‌اش نيز كراننبرگ است در آينده‌اي دور اتفاق مي‌افتد؛ در دوراني كه انسان فراتر از طبيعت خود، مسخ شده و درصدد تغيير ساختار بيولوژيكي خود است. يك هنرمند نمايش، رشد اين ارگان‌ها در بدن خود را به نوع جديد از تئاتر بدل مي‌كند و اين نمايش مورد توجه مردم و دولت قرار مي‌گيرد. اين اولين فيلمنامه اورجينال كراننبرگ از سال ۱۹۹۹ است و ساخت آن از تابستان شروع مي‌شود. مورتنسن يك دهه پس از بازي در «يك روش خطرناك» در «جنايت‌هاي آينده»  با اين كارگردان همكاري مي‌كند. اين دو با هم در فيلم‌هاي «سابقه خشونت» در سال ۲۰۰۵ و «قول‌هاي شرقي» در سال ۲۰۰۷ همكاري كرده  بودند.كراننبرگ نيز با انتشار بيانيه‌اي گفته است: انگار من با آينده يك كار ناتمام دارم. به تازگي اعلام شد كه فيلمبرداري اين فيلم ظرف يك ماه از ۲ آگوست تا ۱۰ سپتامبر در يونان و نزديك آتن انجام مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون