• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4917 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۲ ارديبهشت

«ماجرا» به بازار موسيقي رسيد

آلبوم «ماجرا» با هنرمندي آرش احمدي‌نسب و همراهي سهيل الله‌داديان و سياوش احمدي‌نسب در ژانر موسيقي ايراني پيش روي مخاطبان قرار گرفت. به گزارش مهر، «ماجرا» عنوان يكي از تازه‌ترين آثار منتشرشده در بازار موسيقي است كه طي روزهاي اخير با آهنگسازي آرش احمدي‌نسب و همراهي سهيل‌الله داديان نوازنده تمبك و سياوش احمدي‌نسب نوازنده كمانچه منتشر شده است. آهنگساز اين اثر در معرفي آلبوم «ماجرا» تلاش كرده كه پيرامون اجراي هر اثر توضيحاتي را ارائه دهد تا مخاطبان در حال و هواي مضمون اثر قرار بگيرند كه جزييات آن به اين شرح است: «خشت»: زياد قديمي نيست ولي از جنس خشت است. خشت بيشتر شبيه همان صداي تاري است كه در ميان زمزمه‌هاي مبهم دوران كودكي مِهر و مُهر خاصي در دلم نشاند.«سال و ماه»: روزهاي گذران، ساعت‌هاي گريزان، برگه‌هاي تقويمي كه با انگشتان‌مان ورق مي‌خورد يا نه، تندبادي كه آنها را ورق مي‌زند. تمي كه با چرخش نواري پيش مي‌رود و مجال بازگشت نمي‌گذارد. «سراب»: با اشاره به گوشه روح‌افزاي دستگاه راست پنجگاه آغاز مي‌شود. با همراهي ساز كوبه‌اي كه از ابتدا تا انتها دور ريتميك يكنواخت را اجرا مي‌كند. نقطه عزيمتي آشنا كه به تدريج به جمالت ناآشنا‌تر منجر مي‌شود. لحظاتي كه صداي دو تار توامان طرحي از سراب را مي‌سازند. نقطه آشنايي از دور، نزديك كه مي‌شوي، هيچ... سراب.«گندم رو»: فصل دروي گندم، حركت داس‌ها با ريتم تند. در صحنه‌اي پر جنب و جوش، ذرات زرد معلق در هوا يا پخش بر زمين. رقص يكدست دستان روستاييان در برش ساقه گندم. تم محلي تار و كمانچه در پس زمينه.«در رويت دشت»: در نيمه راه سفر ارديبهشت، در برخوردي نامنتظر با دشتي فراخ و سبز توقف مي‌كني. دستانت را در دو سوي بدنت باز مي‌كني، نسيمي نرم از روي علف‌ها بر صورتت مي‌لغزد، ناگهان، در ذهنم مي‌گذرد كه چه خوب مي‌شد تا هميشه در تصوير اين قاب بمانم. ساعاتي مي‌گذرد. غروب در چهارگاه و تشويش راه بازگشت.
«عياران»: ورود عياران با ضرب زورخانه، با چهره‌هاي پوشيده و كمرهاي خنجر بسته، نقل داستان در صحنه‌اي كوتاه. چهارگاه تا  به  پايان.
آلبوم «ماجرا» با مجوز شماره ۱۳۹۹-۳۷۴۲ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و شماره ثبت ۳۰۵۰۹ كتابخانه ملي در دسترس مخاطبان  قرار گرفته  است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون