• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4917 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۲ ارديبهشت

خبر

آمازون امتياز «قهرمان»  فرهادي را  خريد

به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، آمازون با خريد امتياز فيلم جديد اصغر فرهادي، آن را در امريكا پخش مي‌كند. «قهرمان» جديدترين فيلم اصغر فرهادي كه در شيراز ساخته شده اكنون در مرحله پس از توليد است و آمازون قصد دارد اواخر سال و در فصل جوايز ۲۰۲۲ اين فيلم را راهي سينماها كند. «قهرمان» از فيلم‌هايي است كه انتظار مي‌رود در جشنواره كن امسال حضور داشته باشد. هنوز جزيياتي درباره موضوع اين فيلم منتشر نشده است. فرهادي پس از ساخت «ج دايي» فيلم برنده خرس طلاي برلين، اين فيلم را بار ديگر در ايران و به زبان فارسي ساخته است. وي با «جدايي» و «فروشنده» جايزه اسكار بهترين فيلم بين‌المللي را دريافت كرده است. آمازون پيش‌تر امتياز «فروشنده» فرهادي را نيز خريده بود و اين دومين فيلم فرهادي است كه آمازون امتياز پخشش را به دست آورده است. «فروشنده» اولين‌بار در جشنواره كن ۲۰۱۶ اكران شد و دو جايزه بهترين فيلمنامه و بهترين بازيگر مرد را براي شهاب حسيني دريافت كرد. «فروشنده» نامزدي بفتا و گلدن گلوب را هم به دست آورد. «همه مي‌دانند» فيلمي بود كه فرهادي با بازي پنه لوپه كروز و خاوير باردم پيش از «يك قهرمان» ساخته بود و با آن جشنواره فيلم كن ۲۰۱۸ را افتتاح و ۸ نامزدي در جوايز گويا اسپانيا كسب كرد. فيلم «قهرمان» با همكاري آلكساندر مالت-گاي در مومنتو فيلمز ساخته شده است كه توليدكننده  سه  فيلم آخر اين كارگردان نيز  بود.


اعطاي  نشان ابوالحسن صبا و  عيسي  بهادري 

نخستين دوره اعطاي نشان استاد ابوالحسن خان صبا و عيسي خان بهادري به هنرآموزان منتخب هنرستان‌هاي هنرهاي زيبا، همزمان با روز معلم يكشنبه (۱۲ اديبهشت‌ماه) اعطا مي‌شود. به گزارش ايسنا و به نقل از روابط عمومي معاونت هنري، نخستين دوره نشان عيسي‌خان بهادري در رشته هنرهاي تجسمي به اميرهوشنگ جزي‌زاده (هنرمند نگارگر و هنرآموز) و نشان استاد ابوالحسن خان صبا در رشته موسيقي به تقي ضرابي (هنرمند و هنرآموز) اعطا مي‌شود. با توجه به افزايش شيوع ويروس كرونا در كشور و ضرورت رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، قرار است اين برنامه با حضور تعداد اندكي از مسوولان معاونت هنري، روز يكشنبه (۱۲ ارديبهشت‌ماه) در هنرستان موسيقي دختران برگزار شود. در اين ميان با توجه به شرايط عمومي كشور، ميزباني و همراهي هنرمندان و علاقه‌مندان امكان‌پذير نيست. نشان استاد ابوالحسن خان صبا و استاد عيسي خان بهادري به منظور پاسداشت معلمان هنر و هنرآموزان منتخب هنرستان‌هاي هنرهاي زيبا و موسيقي از سوي دفتر برنامه‌ريزي و آموزش‌هاي هنري معاونت امور هنري به نام اين دو هنرمند هنرهاي تجسمي و موسيقي كه چند دهه در عرصه آموزش هنر خدمت كرده‌اند، طراحي و برنامه‌ريزي شده  و نخستين  دوره  اين  نشان فردا  اعطا  مي‌شود.


پخش تله‌ تئاتري  نوشته  حسين  پناهي 

تئاتر تلويزيوني «يك گل و بهار» در دو قسمت ۱۲ و ۱۳ ارديبهشت، «عشق به افق خورشيد» ۱۴ ارديبهشت و «سكوت» ۱۵ ارديبهشت ساعت 17:30 روانه آنتن شبكه 4 مي‌شوند. به گزارش ايسنا، تئاتر تلويزيوني «يك گل و بهار» در دو قسمت روزهاي يكشنبه و دوشنبه ۱۲ و ۱۳ ارديبهشت ساعت 17:30 پخش خواهد شد. اين نمايشنامه كه توسط حسين پناهي نوشته شده پيش‌تر هم از تلويزيون پخش شده است. نقش عمو مرتضي كه توسط زنده‌ياد عزت‌الله مقبلي در اين برنامه اجرا شده بسيار در خاطره‌ها مانده است. اين تله‌تئاتر درباره اتفاقاتي است كه در محله‌اي قديمي در تهران مي‌افتد و اثر نوستالژيكي است كه با اصلاح كيفيت در رنگ و تصوير براي مخاطبان آماده پخش شده است. «عشق به افق خورشيد» به كارگرداني حسين فرخي سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ساعت 17:30 پخش خواهد شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون