• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4920 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۶ ارديبهشت

ساختمان سئول و نصف ساختمان پرسپوليس پريد

شستا اموال فدراسيون را به نام خود سند زد

ماجراي پرونده بدهي فدراسيون فوتبال به شستا گويا به پايان رسيده  اما نه آن‌طور كه به نظر مي‌رسيد. دي ماه سال گذشته خبر رسيد فدراسيون فوتبال كه براي دستمزد يلموتس دو ميليون يورو از شستا قرض گرفته بود، نتوانسته بدهي‌اش را صاف كند و اين مجموعه حكم توقيف اموال فدراسيون را گرفته است. با پادرمياني وزيركار و ورزش شستا مهلتي كوتاه به فدراسيون داد. فدراسيوني كه درگير برگزاري انتخابات  بود.  بهمن ماه فدراسيون فوتبال مدعي شد بدهي شستا پرداخت شده است. علي سليماني، خزانه‌دار فدراسيون فوتبال در آن مقطع از تسويه‌حساب كامل بدهي شركت شستا خبر داد. او ادعا كرد كه با پرداخت 4 ميليارد تومان و افزايش پرداختي‌هاي اين فدراسيون به ۲۵ ميليارد تومان، بدهي شستا تسويه حساب شده است. در اسفند ماه برخلاف آنچه فدراسيون ادعا كرده بود، شستا حكم توقيف اموال فدراسيون را گرفت. اين ماجرا به سال جديد كشيده شد و در فروردين شايعه شد كه سند فدراسيون فوتبال و3  دانگ از ساختمان باشگاه پرسپوليس دراختيار شستا قرارگرفته است. مديران جديد فدراسيون فوتبال كه از اواسط اسفند سال گذشته به ساختمان سئول رسيدند، اعلام كردند با شستا توافق خواهند كرد و مشكل برطرف مي‌شود. اين اتفاق رخ نداد تا اينكه غروب روز سه‌شنبه مدير امور حقوقي و قراردادهاي شستا از صدور سند ساختمان‌هاي فدراسيون فوتبال به نام اين هلدينگ اقتصادي خبر داد. مهدي اسماعيلي، مدير امور حقوقي و قراردادهاي شركت  سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي (شستا) درباره دريافت مبلغ پرداخت شده به فدراسيون فوتبال توضيحاتي را به شستارسانه ارايه كرد.
متن كامل توضيحات او كه در شستارسانه منتشر شده  به شرح زير است: 
شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي دي ماه ۱۳۹۸ با استناد به مصوبه ستاد مقابله با تحريم و مصوبه هيات امناي محترم سازمان تامين اجتماعي و به منظوركمك به فدراسيون فوتبال در شرايط تحريم‌هاي ظالمانه و در راستاي منافع ملي كشور نسبت به پرداخت دو ميليون يورو به  فدراسيون فوتبال به  عنوان قرض اقدام كرد. براساس اين گزارش، شستا  به منظور بازگشت مبلغ پرداخت شده  علاوه بر تعهد فدراسيون فوتبال كه در متن مصوبه ستاد مقابله با تحريم‌ها نيز به آن تصريح شده است و تعهد رياست محترم وقت فدراسيون در مكاتبات متعدد، براي استرداد مبلغ ارزي دريافتي به نرخ روز تسويه، يك فقره چك به مبلغ دو ميليون يورو از حساب ارزي فدراسيون فوتبال به سررسيد ۳۱  فروردين ۱۳۹۹ نيز دريافت كرد.
از همان زمان و با توجه به اينكه شستا وارد بورس شده بود و پيگيري منافع چند ميليون سهامداران خرد هم جزو اولويت‌هاي اقدامات مديريت شستا قرارگرفت، مسير مذاكره و تعامل براي دريافت مبلغ،  موازي با اقدامات حقوقي پيش رفت و شستا به منظور صيانت از حقوق چند ميليون سهامدار به عنوان ذي‌نفعان نسبت به طرح دعوا مطالبه مبلغ دو ميليون يورو در مراجع قضايي اقدام كرد. پس از طي مراحل دادرسي با حضور وكلاي فدراسيون فوتبال، حكم محكوميت فدراسيون به پرداخت مبلغ دو ميليون يورو به انضمام خسارت تاخير تاديه و خسارات دادرسي صادر و پس از مضي مواعد قانوني قطعيت يافت. در همين راستا متعاقبا اجراييه صادر و پس از طي شدن تشريفات قانوني اجراي احكام مدني اموال توقيف شده كارشناسي، مراتب ابلاغ و اعتراض قانوني و آگهي مزايده ساختمان‌هاي فدراسيون فوتبال صادر شد و پس از گذشت مواعيد قانوني ساختمان‌هايي در قبال مبلغ روز تسويه به نام شستا منتقل و سند تك برگ آنها به نام شستا صادر و تحويل شد.
شايان ذكر است  همان‌طور كه قبلا مديرعامل محترم شستا بيان كرده بود، شستا با مجموع اقدامات قضايي و قانوني صورت گرفته، مبلغ پرداخت شده را به نرخ روز به انضمام خسارات وارده از فدراسيون فوتبال وصول كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون