• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4920 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۶ ارديبهشت

خبر

دستگيري سارق ۱۶ ساله  در  جنت‌آباد

سركلانتر دوم پليس پيشگيري از دستگيري سارق ۱۶ ساله در غرب تهران خبر داد. سرهنگ ضرغام آذين گفت: «با وقوع چند فقره موبايل‌قاپي در محدوده جنت‌آباد بررسي موضوع براي شناسايي سارق يا سارقان در دستوركار ماموران كلانتري  ۱۳۸ جنت‌آباد قرار گرفت. پس از چندين روز كار اطلاعاتي، ماموران كلانتري ۱۳۸ جنت‌آباد با استفاده  از شگردهاي خاص پليسي سرنخ‌هايي از يك متهم ۱۶ ساله به دست آوردند. پس از اخذ مجوز قضايي ماموران پليس طي يك عمليات سارق نوجوان را بازداشت كردند و متهم را به كلانتري انتقال دادند. شگرد متهم به اين‌گونه بوده كه مالباخته را تا مكاني خلوت تعقيب مي‌كرده و پس از درنظر گرفتن شرايط اموال مالباخته را به سرقت مي‌برده است. متهم در بازجويي‌ها به ۳ فقره موبايل‌قاپي در سطح غرب تهران اعتراف كرده و پس از تكميل پرونده براي سير مراحل قضايي  به مرجع قضايي معرفي شد.»

كرونا جان ۳۴۹  نفر ديگر را  در ايران گرفت

وزارت بهداشت در آخرين گزارش روزانه از وضعيت ابتلا و فوت كرونا اعلام كرد كه در شبانه‌روز 14 تا 15 ارديبهشت ‌ماه 349 مبتلاي كرونا در كشور فوت كرده‌اند و تعداد كل فوتي‌هاي اين بيماري ويروسي به 73 هزار و 568 نفر رسيده است. همچنين در همين بازه زماني، با شناسايي 15 هزار و 872 مبتلاي جديد، تعداد كل بيماران كوويد-19 در كشور به دو ميليون و ۵۹۱ هزار و ۶۰۹ نفر افزايش يافته است. براساس اين گزارش اكنون ۱۰۲ شهر كشور در وضعيت قرمز، ۲۳۵ شهر در وضعيت نارنجي و ۱۱۱ شهر در وضعيت زرد قرار دارند؛ ضمن آنكه در حال حاضر و برخلاف هفته‌هاي گذشته، متاسفانه هيچ شهري در وضعيت آبي و بدون خطر نيست چنانكه حتي در استان سيستان و بلوچستان كه تا هفته گذشته از استان‌هاي بدون خطر از بابت شيوع ويروس كرونا ارزيابي مي‌شد هم وضع به همين صورت است. در حال حاضر تعداد شهرهاي آبي به صفر رسيده است.  در بخش ديگري از گزارش وزارت بهداشت و در توضيح آخرين آمار از واكسيناسيون كرونا اعلام شده كه تا امروز يك ميليون و ۱۱۵ هزار و ۷۲۲ نفر دوز اول واكسن كرونا و ۲۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر نيز دوز دوم را تزريق كرده و واكسينه  شده‌اند و مجموع واكسن‌هاي تزريق ‌شده در كشور به يك ميليون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۰ دوز رسيد.

شهادت ۱۸ ماما در پاندمي كرونا 

معاون درمان وزارت بهداشت به مناسبت فرارسيدن روز جهاني مامايي گفت:«پانزدهم ارديبهشت ‌ماه مصادف با پنجم ماه مه  از سوي سازمان بهداشت جهاني و كنفدراسيون بين‌المللي مامايي(ICM) روز جهاني مامايي نام گرفته و از جمله خدمات قابل ارايه توسط ماماها مي‌توان به غربالگري‌هاي دوران بارداري، غربالگري‌هاي سرطان‌هاي شايع زنان، مراقبت‌هاي پيش از بارداري، دوران بارداري و زايمان و پس از زايمان، مراقبت از مادران پرخطر، مراقبت نوزاد، شيردهي ساعت اول نوزاد و نقش فعال آنان در استقرار اقدامات ده‌گانه بيمارستان‌هاي دوستدار كودك و بيمارستان‌هاي دوستدار مادر اشاره كرد.» قاسم جان‌بابايي افزود:«در بيمارستان‌هاي كشور حدود 17 هزار و 567 ماما مشغول به خدمت هستند كه در دوران شيوع كرونا 5 هزار و 270 نفر از آنها در بيمارستان‌هاي ريفرال كرونا خدمت كرده‌اند. 3 هزار و 100 نفر از ماماها در ايام شيوع كرونا، مبتلاي كوويد- 19 شده‌اند و تاكنون ۱۸ ماما در اين پاندمي به شهداي سلامت پيوسته‌اند». 

هنوز تصميمي براي  بازگشايي مشاغل اتخاذ  نشده است

معاون درمان ستاد كروناي استان تهران گفت:«درحال حاضر در زمينه بازگشايي مشاغل تصميمي گرفته نشده است.» نادر توكلي درگفت‌وگو با ايلنا گفت:«البته اتاق اصناف خودش پيگير اين مسائل است تا بتواند شرايطي را ايجاد كند كه خسارت‌هاي مالي ناشي از بسته بودن مشاغل كه خيلي زياد هم هست را بررسي كند، چون مساله چك‌هاي برگشتي، هزينه‌هاي اجاره‌بها و مسائلي از اين دست باعث شده تا اصناف با مشكلات اساسي مواجه شوند. اين اتفاقات تاثير مستقيمي بر وضعيت معيشتي خانوارها مي‌گذارد كه قطعا مشكل‌آفرين است و همه اينها بايد در كميته‌هاي فني،كارشناسي و بررسي شود اما فعلا هيچ تصميمي براي تغيير وضعيت فعاليت‌هاي شغلي گرفته نشده  است».


مجتمع تجاري در ميدان حر آتش گرفت 

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از حريق در انبار يك مجتمع اداري تجاري در محدوده ميدان حر خبر داد. جلال ملكي درگفت‌وگو با ايلنا گفت:«بعدازظهر ديروز يك مورد آتش‌سوزي در يك ساختمان در خيابان كارگر جنوبي، پايين‌تر از ميدان حر به سامانه  ١٢۵ سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران اطلاع داده شد. با توجه به دود زيادي كه از اطراف مشاهده مي‌شد ستاد فرماندهي، سه ايستگاه را به محل حادثه اعزام كرد، در محل حادثه مشاهده شد حريق روي سطح پشت بام يك ساختمان پنج طبقه اداري- تجاري رخ داده است. روي پشت بام اين ساختمان انباري با مصالح نامقاوم ساخته شده بود كه حدود ١٠٠ متر وسعت داشت كه مقدار زيادي لوازم و قطعات كامپيوتري در آن محل نگهداري مي‌شد وكاملا شعله‌ور بود. از آنجايي كه حريق روي سطح پشت بام رخ داده بود، دود ناشي از آن از مناطق دور هم رويت مي‌شد كه خوشبختانه آتش‌نشانان به سرعت به محل رسيدند و با آغاز كردن عمليات،  حريق را تحت كنترل  درآوردند».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون