• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4921 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۸ ارديبهشت

درخواست «كمپين حمايت از معلولان» از وزير بهداشت تامين واكسن رايگان كرونا

كمپين پيگيري حقوق افراد داراي معلوليت (كمپين معلولان) با ارسال نامه‌اي به وزارت بهداشت خواست كه زمينه دسترسي رايگان به واكسن و ارايه خدمت در محل زندگي افراد داراي معلوليت فراهم شود.
به گزارش ايلنا، در متن اين نامه و با امضاي بهروز مروتي، مدير كمپين معلولان آمده است: «در روزهايي كه شاهد قرمزپوشي سراسر سرزمين‌مان از حيث كرونا، اين ويروس منحوس هستيم و در روزهايي كه واكسن كرونا به مرحله كشف و توليد انبوه رسيده و وارد كشورمان نيز شده است؛ گروه‌هاي پرخطر بيش از پيش محق به دريافت واكسن كرونا به صورت رايگان، آسان و قابل دسترس در محل زندگي خويش هستند. اين امر نه يك ضرورت اخلاقي بلكه يك ضرورت حقوق بشري است كه در چارچوب مولفه‌هاي حق بر سلامت و مواد ۵ و ۲۵ قانون كنوانسيون حقوق افراد داراي معلوليت (مصوب ۱۳۸۷ مجلس شوراي اسلامي) براي آن وزارتخانه ايجاد تعهد مي‌نمايد. يكي از گروه‌هاي پرخطر افراد داراي معلوليت هستند كه بيش از سايرين در معرض ابتلا به كرونا هستند؛ لذا شايسته است نظر به ضرورت واكنش به‌موقع در اين برهه زماني حساس، وزارت تحت امر آن مقام محترم اقدامات لازم را جهت 
در اولويت قرار دادن و بهره‌مندي حداكثري شهروندان داراي معلوليت از واكسن كرونا به شكل قابل دسترس مبذول فرمايد. لازم به توضيح است نظر به آسيب‌پذير بودن افراد داراي معلوليت، در بسياري از كشور‌هاي جهان اين گروه در اولويت واكسينه كردن در برابر كرونا هستند كه بايسته است در كشورمان نيز اين مهم مورد توجه قرار گيرد. بديهي است كه مقصود از افراد داراي معلوليت صرفا گروه‌هايي نيستند كه در مراكز بهزيستي نگهداري مي‌شوند بلكه ساير شهروندان داراي معلوليتي را نيز شامل مي‌شود كه خارج از اين مراكز زندگي مي‌كنند. نظر به شرايط بد اقتصادي و قرار گرفتن افراد داراي معلوليت در ميان گروه‌هاي پرخطر از يك‌سو و دشواري در دسترسي فيزيكي به مراكز ارايه اين خدمت و ضرورت ايمن نمودن گروه‌هاي آسيب‌پذير در برابر ويروس كرونا از سوي ديگر، دسترسي رايگان به واكسن و ارايه خدمت در محل زندگي افراد داراي معلوليت از محضر عالي مورد استدعا است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون